Star Wars - Battlefront 3 szócsata

Baromság, hogy 99%-ban kész volt a játék – állítja egy volt LucasArts alkalmazott.

Star Wars - Battlefront 3 szócsata

Korábban beszámoltunk róla, hogy a Free Radical Design egyik alapítója, Steve Ellis azt állította, hogy a Star Wars Battlefront 3 már 99%-ban kész volt, amikor leállították a  projektet. Egy magát megnevezni nem kívánó volt LucasArts alkalmazott cáfolja az állítást. "Baromság, hogy 99%-ban kész volt a játék" – nyilatkozta az illető a GameSpotnak. "A legjóindulatúbb becslés szerint is 75%-a volt kész annak, ami egy középszerű játék lett volna.

A volt alkalmazott azt állítja, hogy az nem igaz, hogy a LucasArts szabotálta a játék fejlesztését. "Akkoriban a LucasArtsnál dolgoztam én is a Battlefront 3-on, és jól emlékszem rá. Mindenki a producerektől kezdve a marketingesekig mindent beleadott, hogy működjön a partnerkapcsolat."

"Mindenre készek voltunk, hogy elkészüljön a Battlefront új generációs folytatása. Nevetséges az az állítás, hogy a projektet üzleti okokból szabotálták. A Battlefront sorozat igen jövedelmező volt akkoriban. A Free Radical folyamatosan csúszott a határidőkkel és a szállítással, és a LucasArts akkori vezetői jóindulatból továbbra is rendesen kifizettek nekik mindent, csak hogy haladhasson tovább a projekt."

A fentiekre Steve Ellis így reagált: "Szeretnék tiszta vizet önteni a pohárba, mert sokan nagyon keményen dolgoztak a BF3-on, és nem érdemlik meg, hogy erőfeszítéseikre ilyen fény vetüljön. A kommentek személyes hangvételéből kiderül, hogy olyasvalaki mondta el őket, akit személyesen is ismerek.  Sajnálatos, hogy az ilyen fajta kritikát névtelenül hangoztatja az illető."

Ellis azt állítja, hogy nem igaz, hogy a játéknak 75% volt csak kész, és hogy középszerű lett volna.

"Sokáig fent volt egy videó YouTube-on, ami a játékmenetet mutatta be, azon látszott, hol tartottunk. A filmet azok az emberek szivárogtatták ki, akik több mint két évet töltöttek a fejlesztésével, és utoljára még szerették volna megmutatni a világnak a játékot, mielőtt eltűnik a süllyesztőben. Sajnos a LucasArts 4 évvel később úgy döntött, hogy eltávolíttatja a videót."

"Objektívan nézve a játék tartalma készen volt, és a bugokat javítottuk. A fejlesztésnek ebben a fázisában a készenlét mértéket az mutatja, hogy hány kijavítandó hiba szerepel még az adatbázisban. Ezeket nyilvántartjuk, és sok időt fordítunk arra, hogy elemezzük, hogy mennyi időt vesznek igénybe a javítások és milyen gyorsasággal fedezünk fel új hibákat. Ez alapján már ki tudjuk számolni, hogy mennyi időre van még szükségünk, hogy a játék kiadásra kész legyen. Amikor leállították a projektet az adatok szerint 3-4 hét kellett volna még a legfontosabb bugok kiírtására. Igen, a 99% talán túlzás volt, inkább 97-et vagy 98-at kellett volna mondanom."

Ellis a következőkkel zárta le nyilatkozatát: "Kiállok amellett, amit mondtam. Csak annyit tettem, hogy meg akartam magyarázni, mi volt az az eseménysorozat, amely a Free Radical kudarcához vezetett. Nem voltunk tökéletesek. Hibáztunk, de ebben másoknak is része volt. Személy szerint nagyon büszke vagyok mindarra az erőfeszítésre, amelyet a Free Radicalosok tettek 2008-ban. Hihetetlenül tehetséges emberek, akik önhibájukon kívül kerültek vesztes helyzetbe. Örülök, hogy legtöbbjüknek azóta volt alkalma bizonyítani olyan játékokkal, mint pl. a Crysis 2."

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward