Az IDC ezúttal is összesítette az okostelefonos eladásokat, és az elemzőcég arra a megállapításra jutott, hogy a Huawei Kínának köszönhetően elképesztő eredményt tudott elérni, és a Samsung pedig sikeresen nyerészkedett azon, hogy több nemzetközi piacon viszont gyengült a riválisa. Az Apple pedig valamennyire felülmúlt az előzetes várakozásokat, de nem tudott növekedni.
Az okostelefonok forgalma idén még az első és a második negyedévben is esett, de a harmadik negyedévben viszont már egy hajszálnyi erősödés történ. Összesen 358,3 millió készülék talált új gazdára, míg egy évvel korábban ez a szám 355,6 millió volt, szóval majdnem megismétlődött ugyanaz az adat. Éves szinten valószínűleg megint csökkenés lesz elkönyvelhető, hiába várták azt az elemzők, hogy 2019 ebből a szempontból más lesz, mint a korábbi évek. Kiemelte az IDC, hogy Indiában nagyon szépen növekednek az eladások, és ez sokat segített abban, hogy a mostani pozitív eredmény megszülethessen, és a szakemberek szerint a növekedés az ünnepi időszakban akár már érzékelhető szintet is megütheti.
A piacvezető szerepet továbbra is a Samsung tölti be, akinek a legnagyobb dobása a vizsgált időszakban a Galaxy Note10 bemutatása volt. A dél-koreai alakulat számára a Galaxy S10, és most a Galaxy Note10 is sikert hozott. A korábbi várakozásokat felülmúlta a tollas csúcsmodell iránti érdeklődés, és részbe ennek köszönhetően a tavalyinál 8,3 százalékkal magasabb forgalmat tudott elérni. Egészen pontosan 6 millió mobillal tudta fentebb tornászni az eladásait, és összesen 78,2 millió eszközt szállított le.
Az IDC azt figyelte meg, hogy ahol a Huawei iránti kereslet csökkent az amerikai nyomásgyakorlás miatt, ott a legtöbb vásárló a Galaxy A-széria különböző tagjai felé mozdult el. A Galaxy A szerkezetek eleve egészen népszerűek voltak már az idei első két negyedévben is, a harmadik negyedévben pedig ez még inkább jellemző volt.
A Huawei helyzetével már sokszor foglalkoztunk, mostanra minden bizonnyal tudják az olvasóink, hogy nagyon nehéz körülmények között kell teljesítenie a cégnek. Nemzetközi fronton gyengült a Huawei, de rendkívül jól tudott erősíteni az szülőföldjén, amivel nemcsak, hogy ellensúlyozni tudta az egyéb területeken keletkezett kiesést, hanem még fel is pörgette a forgalmát. A vállalat számára minden árkategória nagy jelentőséggel bír, és a Honor márkanév is nagyon megerősödött mostanra a kiemelkedőbb ár-érték arányú konstrukcióknak hála.
A cég elárulta a napokban az IDC jelentésétől függetlenül, hogy a P30 és a Mate 20 széria már összesen 37 millió eladásnál jár, és Kínában a Mate 30 is nagyon jól indított állítólag, de erről pontos adatot nem áll rendelkezésünkre. A Huawei nagy hangsúlyt fektet az 5G-re, és ez a továbbiakban jól jöhet a számára az elemzők álláspontja szerint.
Az Apple állhatott még fel a dobogóra az IDC összesítésében. A cupertinóiak az utóbbi időszakot viszonylag nehéznek élhetik meg, mert idén még minden negyedévben esett az iPhone-ok forgalma, éppen ezért a vállalatnak el kellett azt érnie, hogy a többi területből kompenzálja a kieső bevételt. A befektetők megnyugvására ezt sikeresen elérte a cég. No, de nézzük, mennyi iPhone fogyott az idei harmadik negyedévben. 46,6 millió mobilt tudott eladni az Apple, éppen 20 millióval kevesebbet, mint a Huawei, viszont ami bizakodásra adhat okot, hogy csak 0,6 százalékos mínuszba futott.
Az iPhone 11 a vártnál összességében jobban nyitott, és ez a negyedik negyedévben végre pozitív mérleget hozhat. Emellett az IDC rámutatott arra is, hogy a refurbished program jól mehet a cégnek, és talán annak köszönhető, hogy nagyobb mértékben esett az iPhone-okból származó bevétel, mint az értékesített gépek száma. Az elemzés alapján Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban egyébként egészen jó eladásokat produkált a cég, Kínát viszont kezdi teljesen elbukni.
A negyedik és az ötödik helyen a Xiaomi és az Oppo párosa futott be. Korábban is ugyanezek a helyeket foglalták el a vállalatok, de kicsit közeledtek az eladásaik egymáshoz, miután a Xiaomi elbukott 3,3%-os, a riválisa pedig erősödött 4,1 százalékkal. A Xiaomi óriásit gyengült Kínában, harmadával esett a forgalma, így az is csoda, hogy összességében csak ennyivel gyengült. A cég az indiai erős szereplésének köszönhetően tudta megmenti a helyzetét, ott ugyanis továbbra is fölényesen vezeti a piacot.
Az Oppo is hasonló cipőben jár, mint a Xiaomi, de kevésbé csökkent a forgalma Kínában, és emellett sikeresen tudott növekedni kisebb ázsiai piacokon, így például Indiában, Szingapúrban, Vietnamban. Továbbá már a globális nyitáson is túl van, amihez nagy reményeket fűz elsősorban a Reno szériánál. Így ért el összesen 31,2 milliós forgalmat, amivel már 1,5 millió darab mobilra megközelítette a Xiaomit, aki 32,7 millió szerkezeten tudott túladni.
Végül egy elkeserítő adatról is szót kell ejtenünk: a toplista első öt helyén lévő vállalatok a komplett mobilpiac 71,3 százalékát uralták. Soha korábban nem volt még arra példa, hogy mindössze öt márka – egészen pontosan négy nagyvállalat – több mint 70%-os részesedést ért volna el. Nagyon nehéz napjainkban a kisebb cégeknek, és ezt bizony lehetett is látni a negyedéves beszámolókon, a HTC, a Sony és az LG is csökkenő eladásokról számolt be, a Sony és a HTC forgalma már az 1 milliós határtól is bőven elmarad. A Sony 600 ezer készüléket tudott csak értékesíteni, ami arányaiban kevesebb, mint a Samsung vagy a Huawei egyetlen átlagos napi forgalma.