Az Nvidia a CES 2020 idejére tartogatta legújabb GeForce sorozatú eszközillesztő szoftvercsomagját, amely a 441.87-es verziószámot viseli, és természetesen GameReady minősítéssel, illetve WHQL aláírással egyaránt rendelkezik. A friss kiadás számos újítást hoz, amelyek között számos hasznos megoldás foglal helyet.
A közösség régóta kérte az Nvidiát, legyen lehetőség a maximális képkocka sebesség korlátozására, ami több szempontból is előnyös lehet, így a vállalatnál a kérést meghallgatva úgy döntöttek, ettől a verziótól kezdve bevezetik az újítást. Lényegében arról van szó, hogy háromféle előny közül választhatunk a Max Frame Rate funkció esetében. A korlát egyébként 40 és 240 FPS között állítható, természetesen 1 FPS-es lépésközökben.
Amennyiben fogyasztáscsökkentésre pályázunk, akkor az Nvidia Control Panelen belül a 3D Settings opciót felkeresve a Power Management Mode alatt válasszuk ki az Optimal Power menüpontot. Ekkor csökkenni fog a GPU órajele és üzemi feszültsége, ami a fogyasztás és a melegedés csökkenését eredményezi, így nem csak energiatakarékosabb, de hűvösebb is lehet a videokártya. A mobil modelleknél ez a funkció képes együttműködni a korábban bejelentett Battery Boost és Whisper Mode szolgáltatásokkal, vagyis ha ezek közül bármelyik aktív akkor, amikor a Max Frame Rate funkciót engedélyezzük, az Nvidia Control Panel azt a maximális képkocka sebesség határt veszi majd figyelembe, amelyik a legalacsonyabb ezek közül.
Lehetőség van a késleltetés csökkentésére is, ekkor azonban a „Prefer Maximum Performance” opciót kell kiválasztani az energiamenedzsmenttel kapcsolatos beállítások közül. Ebben az üzemmódban a GPU minden esetben az elérhető legmagasabb órajelen működik annak érdekében, hogy minél hamarabb elkészülhessenek az újabb képkockák. Amennyiben GPU intenzív terhelés esetén a lehető legalacsonyabb késleltetés elérésére vágyunk, úgy érdemes a maximális FPS határt az átlagos FPS érték alá belőni, a „Low Latency Mode” esetében pedig válasszuk az „Ultra” beállítást.
A Max Frame Rate Cap akkor is jól jöhet, ha egy adott monitor mellett szeretnénk a VRR tartományon belül maradni. Ekkor az adott kijelző maximális képfrissítési rátája alá kell belőni a maximális FPS határt egy picivel, ha viszont a legfolyékonyabb képi megjelenítésre vágyunk, akkor állítsuk a „Low Latency Mode” opciót „Ultra” módba, valamint engedélyezzük a „V-Sync” opciót is.
Az újítások között szerepel a VRSS bevezetése, ami a VR tartalmak esetében jöhet igazán jól, hiszen segít a képminőség növelésében, miközben a teljesítmény is megfelelő szinten marad. A funkció természetesen az Nvidia Variable Rate Super Sampling technológiáját használja, amely arra koncentrál, hogy a „szem előtt lévő”, részletgazdag színpadrészleteket maximális minőségben renderelje le, míg a kevésbé fontos tartalmaknál, amelyek úgyis kívül esnek a látókörön, csökken a részletesség. A Turing GPU-t igénylő funkció intelligensen működik attól függően, mekkora mozgástér áll rendelkezésre a GPU esetében, elsődleges szempontja pedig az, hogy kiszolgálja az adott VR Headset képfrissítési rátáját, így folyékony képi megjelenítésre kerülhet sor.
A hatékonyságot egyébként jl mutatja, hogy míg a teljes kijelzőre kiterjedő 4x SuperSample beállítás esetén a Boneworks című VR játék alatt élvezhetetlen szintre zuhan a teljesítmény, addig a VRSS esetében folyamatosan 90 FPS felett marad a teljesítmény, hála az adaptív jellegnek, ezzel egy időben pedig a képminőség is kiváló marad. Maga a VRSS funkció egyébként a 3D Settings részlegen belül található, ahol lefelé görgetve a Virtual Reality – Variable Rate Super Sampling opciónál találjuk meg – itt csak az „Adaptive” beállítást kell választani az engedélyezéshez.
A VRSS funkciót jelenleg az alábbi 24 játék támogatja:
- Battlewake
- Boneworks
- Eternity WarriorsTM VR
- Hot Dogs, Horseshoes and Hand Grenades
- In Death
- Job Simulator
- Killing Floor: Incursion
- L.A. Noire: The VR Case Files
- Lone Echo Mercenary 2: Silicon Rising
- Pavlov VR
- Raw Data
- Rec Room
- Rick and Morty: Virtual Rick-ality
- Robo Recall
- SairentoVR
- Serious Sam VR: The Last Hope
- Skeet: VR Target Shooting Space Pirate Trainer
- Special Force VR: Infinity War
- Spiderman: Far from Home
- Spiderman: Homecoming – Virtual Reality Experience
- Talos Principle VR
- The Soulkeeper VR
Az újítások sorában megtaláljuk az Image Sharpening funkció továbbfejlesztett változatát is, amelynek köszönhetően most már a GPU Scaling funkció külön is aktíválható, nem csak az Image Sharpening részeként. Ezt többen is kérték a funkció megjelenése óta, így az Nvidia szakemberei elérhetővé tették a lehetőséget. Maga az opció a 3D Settings menün belül, az Image Sharpening opciónál enedélyezhető, ahol kiválasztható a kívánt üzemmód.
További fontos esemény, hogy bővült a G-SYNC Compatible kijelzők köre, így most további 8 modellel bővült a repertoár, a közeljövőben pedig 17 LG OLED 2020 BGFD TV támogatása is bekerül a körbe. Ezekkel együtt összesen már 90 G-Sync Comapatible kijelző támogatása biztosított, így a 24,5 hüvelykestől a 88 hüvelykes behemótig többféle megjelenítő is szerepel a listán.
Mivel GameReady driverről van szó, így bekerült a támogatott címek közé a Wolfenstein: Youngblood Ray Tracing frissítésének támogatása, amely mellé DLSS és Highlights támogatás is jár. Ezzel együtt a Quake II RTX v1.3 Update mellé is érkeztek optimalizációk. A játékosok számára jó hír lehet, hogy a legutóbbi driver megjelenése óta további 14 játék mellé érkeztek OPS (Optimal Playable Settings) beállítások, így ezekhez is egyetlen kattintással engedélyezhetjük az Nvidia beállítás-ajánlását. A funkció most már 800-nál is több címet támogat.
Az OPS lista az alábbi 14 címmel bővült:
- Ashen
- BONEWORKS
- Borderlands 2 VR
- Darksiders Genesis
- Detroit: Become Human
- Dragon Quest Builders 2
- GTFO
- Halo: The Master Chief Collection
- MechWarrior 5: Mercenaries
- Microsoft Flight Simulator X: Steam Edition
- Transport Fever 2
- Serial Cleaner
- Vader Immortal
- Wolfenstein: Youngblood (Updated)
Végül, de cseppet sem utolsó sorban, kaptunk új FreeStyle Splitscreen Filtert is, amellyel két részre oszthatjuk a kijelzőt, így megmutathatjuk az „előtte-utána” állapotot, de akár egymás mellé is rakhatjuk a két képet, illetve akár finom átmenetet is képezhetünk közöttük a meglévő szűrőkkel. Ezzel együtt természetesen ReShade filterek importálására is van mód, ahogy már megszokhattuk. A szűrők többsége a hivatalos GitHub gyűjteményből tölthető le.
Az új driver egyébként tartalmazza az nView 149.77-es, a HD Audio driver 1.3.38.21-es, az Nvidia PhysX rendszerszoftver 9.19.0218-as, valamint a GeForce Experience alkalmazás 3.20.2.34-es kiadását is. Ezeken felül verziótól függően a Standard Nvidia Control panel 8.1.940.0-s, illetve a DCH Nvidia Control panel 8.1.956.0-s verziója is rendelkezésre áll. Az új driver a GeForce 600-as sorozattól felfelé támogatja az Nvidia videokártyákat, operációs rendszerek terén pedig csak a 64-bites kiadások szerepelnek a kompatibilis szoftverek listáján. A drivert a GeForce Experience alkalmazáson keresztül automatikusan, már a megjelenés pillanatában be lehet szerezni, de alternatív módon az Nvidia szerveréről is letölthető. A dokumentáció itt található.