Már kezdjük elfogadni, hogy videojátékot készíteni nem olcsó, és bizony a több milliós eladás sem feltétlenül elegendő, ha egy játék marketing költségei magasabbak, mint a termék előállítási ára, ám ez nem feltétlenül jelent egyet azzal, hogy mindent lenyel a közösség.
A Ubisoft nem is olyan régen bukott hatalmasat a Skull and Bones játékkal, ami a hírek szerint nagyobb pofára esés lett, mint a Suicide Squad: Kill the Justice League. A négy darab A, vagyis az AAAA költségvetésű játék egyik legnagyobb hibája a középszerűsége mellett egyértelműen a pénzéhsége volt. Nem csak a magas ára miatt, de a szerencsejátékfüggőségre építő, pénzlehúzó mechanikája miatt is rengeteg kritikát kapott.
A játékot annyira sikeresen elkerülte a közönsége, hogy a Ubisoft már az első hetekben ingyenes, 8 órás játékidőket kezdett osztogatni az érdeklődőknek, hátha sikerül pár halat befognia a halászhálóba, ám úgy tűnik, ez sem bizonyult elegendőnek. Egy fejlesztő szerint a Skull and Bones 30-40 dolláros játékként kellett volna meglássa a napvilágot, nem 70 dolláros címkével kellett volna elkezdeni árulni.
Mindebből nem okulva, úgy tűnik, hogy az Ubisoft folytatja a hagyományokat a túlárazások terén, hiszen ezúttal a Star Wars Outlaws fog 70 eurótól kezdődően egészen 130 euróig bezáródva piacra kerülni. A 70 eurós árcédula is közel 30 ezer forintot jelent Magyarországon, ám a 130 euró, vagyis az 50 ezer forint fölötti árazás sem valami fizikai, gyűjtői kiadásra jellemző szobros, esetleg képalbumos változatot takar, hanem egy egyszerű, digitális, Ubisoft és egyéb boltokból letölthető egyesekből és nullákból álló adathalmazt, ami a Ubisoft szerint nem lesz sose a miénk, mi csak béreljük tőlük.
Mindenesetre a használt konzol árában mért csomag nagylelkűen tartalmaz pár DLC-t, szezonbérletet, 3 nappal korábbi hozzáférést, illetve egy digitális képalbumot.
Ez azonban még semmi. A 70 eurós csomag nem fogja tartalmazni a Jabba's Gambit exkluzív küldetést, ami azt jelenti, hogy a „szegényebb” játékosok nem is juthatnak hozzá a teljes Star Wars Outlaws élményhez, az kizárólag a Gold vagy az Ultimate kiadást megvásárlók kiváltsága lesz.
A CD Projekt Red a Dragon’s Dogma 2 mikrotranzackiós botrányára reagálva jelentette ki, hogy szerintük egyszemélyes játékokban nincs semmi keresnivalója a mikrotranzakcióknak, de úgy tűnik, hogy a Ubisofthoz ez az üzenet nem jutott el.
Az biztos, hogy a játék marketingje már most romokban, az árbejelentéssel kapcsolatosan érkezett sztori trailer a cikk írásakor 36 000 like-ot és 135 000 dislike-ot tartalmazott, ami az álmos könyv szerint sem jelent jót. De legalább jól néz ki fénykardként: