Shop menü

SOK VISSZAJELZÉSRE HALLGAT A BLIZZARD A DIABLO 4-NÉL, DE EGY DOLOGRA NEM

A játéktérre vetíthető átlátszó térkép nem tér vissza.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Sok visszajelzésre hallgat a Blizzard a Diablo 4-nél, de egy dologra nem

A Blizzard rengeteg visszajelzést kapott a nyílt bétatesztet követően a Diablo 4-gyel kapcsolatban, melyek közül nagyon sokat megfontolnak, és a megjelenésig ezeknek megfelelően alakítják a játékot. A dungeonöket például több kritika is érte, melyekkel kapcsolatban már eszközöltek is változtatásokat a készítők.

A Blizzard közleménye szerint a változások lényege az volt, hogy kevesebbet kelljen visszatérni olyan helyekre a dungeonökön belül, ahol már jártunk. Hogy ezen pontosan hogy változtattak, az egyelőre nem tiszta, de vélhetően több kapcsolódási pontot hoztak létre a pályák bizonyos részei között. Szintén fontos változtatás, hogy a dungeonökben véletlenszerűen kaphatunk olyan feladatot, hogy öljünk meg bizonyos mennyiségű ellenfelet extra zsákmányért cserébe. Annak az esélye, hogy ez a lehetőség felbukkan, a bétában még 10% volt, ezt azonban feltornázták 60%-ra. Ezzel azt próbálják elérni, hogy a játékosok a labirintusokat alaposabban fedezzék fel, hiszen annál valószínűbb, hogy ez a feladat megjelenik.

Szintén tapasztalható volt, hogy a Diablo 4 dungeonjeiben sok helyen le van zárva előttünk az út, a megnyitáshoz pedig valamilyen holmit kell megszereznünk, amit aztán vissza kell vinnünk. Ez sok esetben elég unalmas, főleg, ha többször kell megismételni. A Blizzard ezen úgy igyekszik segíteni, hogy ennek a bizonyos holminak a felvétele után a karakterünk nagyobb mozgási sebességet kap, és ha megérkeztünk a célponthoz, akkor maximumra töltődik az életünk, a potionjeink és a manánk.

Végül pedig: amikor olyan feladatot kapunk, hogy minden szörnyet öljünk meg egy dungeonben, akkor a szörnyek maradéka elkezd mozogni a játékos felé, így tehát nem kell újra mindent átnéznünk, hogy eltegyük láb alól a megmaradt néhány ellenséget.

A Blizzard számos ponton finomított a felhasználói felületen is, azonban egy dolgot nem hajlandó betenni: az átlátszó térképet.

A Diablo 2 esetében szinte mindenki ezt használta, azaz a TAB gomb megnyomására egy átlátszó térkép jelent meg a játéktér felett. Ezt sokan hiányolták, hiszen a térkép kezelése most egy kicsit komplikáltabb, és ez a fajta funkció alapvetésnek számít a legtöbb akció-szerepjátékban. Az átlátszó térkép implementálását sokan kérték, azonban Rod Fergusson, a Diablo 4 fejlesztőcsapatának vezetője közölte, hogy nem szerepel a terveik között, hogy ezt visszahozzák.

A rajongók részéről változatos válaszok érkeztek erre a közösségi médiában. Valaki szerint a Blizzardnak alaposan át kellene gondolnia az álláspontját, míg mások szerint kifejezetten jó, hogy nem egy térképet kell bámulniuk folyamatosan, ami ráadásul eltakarja a játék grafikájának egy részét, de legalábbis mindenképpen rombolja a grafikus által létrehozott világ hangulatát.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére