Shop menü

SECRET WORLD ELŐZETES: MMO EGY KICSIT MÁSKÉPP

A héten sorra jelentek meg az előzetesek a játékról, majd kaptunk új trailert és rengeteg screenshotot is.
Svindler ^2
Svindler ^2
Secret World előzetes: MMO egy kicsit másképp

Secret World

Ragnar Tornquist neve egyet jelent a történet- és hangulatorientáltsággal, még akkor is ha MMO-ról van szó, úgyhogy már elég régóta várjuk, hogy bemutatkozzon a Secret World. Az első teaserek megtették a hatásukat, a hivatalos honlapon kitölthető teszt óta pedig már azt is tudjuk, hogy a három titkos rend közül melyik való nekünk, de magáról a játékról viszonylag kevés információ látott napvilágot. Az utóbbi időben viszont több szerencsés külföldi újság is részt vehetett egy-egy bemutatón, ahol feltehették a kérdéseiket, mi pedig ezen bemutatók alapján szeretnénk összefoglalni, hogy mégis mire számíthatunk.

 

Az első hangulatkeltő

Az első, ami mindenkinek egyből szemet szúrt (de ezt eddig is tudtuk), hogy a Secret World nem követi a szokásos MMO sémákat, nem sci-fi és nem is fantasy, hanem egy modernkori, néha eléggé nyomasztó atmoszférájú játék. A kezdővároska hangulatát előszeretettel az X-akták-hoz hasonlítgatják, míg néhány helyszín már inkább Lovecraft könyveit idézi. De lássuk, hogy játékmechanikáját nézve mi is az, ami miatt annyira különbözik a többiektől:

Először is, ahogy Ragnar mondta, nagyon fontos, hogy a játékosnak céljai legyenek. Sok MMO-ban egy idő után unalmassá válik a küldetések szövegeit olvasgatni, kicsi a változatosság, és elég sokan eljutnak oda, hogy tulajdonképpen már nem is érdekli őket, hogy mi áll a háttérben, csak megnézik, hogy mi a lényeg (ölj meg ötven ilyet, hozd el a fülüket, de mivel nem mindegyiknek van, lehet, hogy 200-at is fel fogsz aprítani). Ezt kivédendő a játékban minden questhez tartozik egy saját átvezető animáció: beszélgetünk a fontosabb karakterekkel és a sokkal nagyobb közvetlenség miatt magunkénak érezhetjük az adott ügyet. Nem pár sort kapunk az arcunkba, hanem egy kidolgozott karaktert, akinek problémái vannak. Ennek egy korai változata látható az Age of Conan-ben is, aminek az első 20 szintje máig etalon.

Még meglepőbb azonban, hogy nincsenek fajok, nincsenek osztályok, éééés nincs szintlépés! Erre már biztosan sokan felkapják a fejüket. Tapasztalati pont van, de abból karakterünk nem szinteket lép, hanem képességeket vásárolhat belőle. Ezek sokszor egymásra épülnek, tehát nem lehet egyből a legerősebbre utazni, és olyan is van, ami történethez kapcsolódik, egy-egy küldetéssorozat részeként kaphatjuk meg. Egyszerre maximum hét aktív és hét passzív képességet pakolhatunk be magunknak azok közül, amiket már megvettünk. A passzívak statokat növelhetnek, vagy aktív képességeket erősíthetnek fel. Erre példa, hogy a shotgunhoz passzív skillként megkaphatjuk, hogy hátra is dobja az ellent, vagy néhány olyan gyógyítóvarázslat ami hosszabb idő alatt fejti ki hatását (HoT-ok), képessé válik a karakter feltámasztására, ha az útközben elhasalna.

A képességeinket csaták előtt szabadon átpakolgathatjuk, ezért ha van elég ember a partyban és megvan hozzá a felszerelés, akkor bárkiből lehet bármi, megszűnnek az olyan gondok, hogy úristen, nincs gyógyító, szobrozhatunk még itt fél órát. Pont ez miatt a játékosnak nem is kell ötven alt karaktert tartania, itt csak a különböző titkos társaságok miatt lesz értelme megnézni, hogy mi történne másképp. Viszont így igen nagy hangsúly van azon, hogy mennyire jó kombókat tudunk összeállítani:

„Ez főként azért van, mert szeretnénk, ha a játékosok elkötelezetté válnának egy, vagy több kombó iránt, amiket ők raktak össze” – mondta a vezető dizájner Martin Bruusgaard. „A játékos megismerhet akármilyen erőt a játékban, de azt akarjuk, hogy gondolja át, miket akar épp használni, és miért. Ha mindenhez hozzáférnének a játékosok egy csata alatt, akkor nem lenne ez a taktikázás, mi pedig szeretnénk, ha egy csapat együtt dolgozna azon, hogy a feladathoz illeszkedő legjobb összeállítással kezdjenek neki a küldetésnek”. A kártyajátékokhoz hasonlította ezen a ponton a rendszert, ahol a játékos maga állítja össze a pakliját, majd felhozta a Popcap sikerjátékát a Plants vs. Zombiest is, mondván, hogy ott sem használhatjuk az összes növényt, de így van egy varázsa az egésznek, többet kell gondolkozni.

A képernyő is igyekszik inkább a világ atmoszférájára helyezni a hangsúlyt, a chat ablakon kívül, csak a hét képesség látszik, plusz ha egy tárgy fölé húzzuk az egeret akkor megjelennek annak a tulajdonságai. A harcrendszer pedig nagyon alapoz, úgynevezett „állapotokra” (state-ek). Erre egy példának azt hozta fel Tornquist, hogy ha felgyújtunk egy csapat zombit, akkor azok lángoló állapotba kerülnek és lesz olyan varázslat, ami az ezen állapotban lévő ellenfeleket felrobbantja.

A ruhák nem hordoznak magukon statokat, nem erősítenek minket, csak a kinézetünket változtatják meg, de mivel a Funcomnál is tisztában vannak fele, hogy az MMO-sok nagy részét az állandó fejlődés és annak bemutatása motiválja, ezért lesznek olyan ruhák, amik csak nagyon kemény küldetések, vagy instance-ok után lesznek beszerezhetőek, így aki nem tud élni státuszszimbólumok nélkül, az is megtalálja a számítását. Ezen kívül a játék nagyon erős lesz tárgyakban, a különböző mesterségek, amikkel például fegyvereket gyárthatunk alaposan ki lesznek dolgozva, ráadásul a talált és készített felszerelések fejleszthetőek és szintet is léphetnek, így idővel igazzá válhat, hogy a fegyverünk lesz a legjobb barátunk.

A harc a beszámolók alapján pergősnek hat, de még elég sok dolog nem alakult ki benne. A játékosok végig mozgásban vannak, a helyezkedés, és annak az elkerülése, hogy az ellenfél ilyen-olyan állapotba küldjön minket, nagyon fontos, de még nem tudni például, hogy bemérhetjük az ellenfelet, vagy saját ügyességünket kell majd használni. Ami biztos, hogy koncentrálni kell majd, nem szeretnének lemenni az agyatlan klikkelgetés szintjére.

A térképeket nézve a Secret World azért már nagyon hasonlít a többi MMO-ra. Lesznek normál, ismételhető instance-ok és mini-dungeonok is, amik egy-egy történethez kapcsolódnak, mint például a LotRO-ban. A helyszínek és ellenfelek is változatosak lesznek: Kingsmouth nyomasztó utcáin zombik mászkálnak, a roncstelepen összeáll egy gólem, míg a parton Lovecraftos lényekbe futhatunk, de elutazhatunk majd akár Egyiptomba is. Ez utóbbi nagyon bejöhet valakinek a Funcomnál, gondoljunk csak Stygiára az AoC-ben.

Nos, ennyi az, amit biztosan tudunk jelenleg, plusz a hivatalos honlapra felkerült egy új trailer, és rengeteg screenshot, érdemes ellátogatni oda, főleg, ha még sosem néztük meg. Mi már várjuk, hogy hozzánk vágjanak egy béta kulcsot!

 

Az új bemutató

Hivatalos honlap: www.darkdaysarecoming.com

(érdemes az artokat is megnézni)

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére