A Samsung a Galaxy S24 okostelefonokkal együtt indította el a Galaxy AI-t, ami egyébként nem egyszerűen behatárolható dolog, annak ellenére, hogy a cég folyamatosan erről beszél. A Galaxy AI fogja össze a mesterséges intelligenciával megtámogatott szolgáltatásokat, de nehezen behatárolható, hogy mi tartozik ide, és mi nem. Most viszont a vállalat mobiltelefonkal is foglalkozó részlegének vezetője érdekes dologról beszélt ennek kapcsán.
Az ET Telecom szaklapnak egy beszélgetésben Tae-Moon Roh megerősítette, amiről már korábban is hallani lehetett: a cég globálisan több mint 100 millió Galaxy eszközre fogja kiterjeszteni a Galaxy AI támohatást még ebben az évben. De egy ennél sokkal érdekesebb dologra is kitért, amiről eddig még nem esett szó, ez pedig a pénz.
„A rengeteg befektetett erőforrás és a mesterséges intelligencia képességek fejlesztésével, valamint azok fenntartásával és biztosításával járó költségek ellenére a Galaxy AI élményét 2025-ig ingyenesen biztosítja az ügyfelek számára a Samsung” – ebből pedig lényegében egyértelműen arra lehet következtetni, hogy idővel a szolgáltatás fizetős lesz.
Hozzátette TM Roh, hogy még nem születtek konkrét döntések a jövőt illetően, de a Samsung valamilyen formában igyekszik majd bevételt szerezni az MI eljárások biztosításából. Bár elvileg részletek csak később lesznek erre vonatkozóan, azért némi iránymutatást már adott a szakember a lehetséges irányról.
„Elemzésünk szerint a mobil MI-vel kapcsolatban különböző igények merülnek fel. Tehát lesznek olyan fogyasztók, akik megelégszenek majd az MI funkciók ingyenes használatával. Aztán lehetnek olyan vásárlók is, akik még erősebb MI képességek után vágynak, és akár fizetnek is érte.” – mondta Roh. Szóval lehetséges, hogy néhány alapfunkciót tudnak majd ingyen is alkalmazni a tulajdonosok, miközben a maximális élményért fizetni kell.
Ez igazából senkit nem érhet nagy meglepetésként, ha körülnézünk mi folyik mostanában az okostelefonok frontján, valamint azt is figyelembe vesszük, hogy mit láthatunk a generatív MI szolgáltatások terén. Sajnos mindenhol azt lehet látni, hogy egyre több szolgáltatást kínálnak havi díjért cserébe különböző konstrukciók keretében. Az eredendően ingyenesnek induló generatív MI szolgáltatásoknál is szint mindig jönnek fizetős opciók.
Ráadásul a telefongyártók is egyre sűrűbben próbálnak pénzt kihúzni az emberek zsebéből a szolgáltatások révén, hogy így tudják a készülékeiket még hatékonyabban monetizálni hosszabb távon. Az Apple-nél például a szolgáltatásokbók például már több mint 20 milliárd bruttó bevétel származik negyedévente. A mesterséges intelligencia pedig remek lehetőséget nyújt a gyártóknak, hogy különböző vonzó funkciókat kisebb-nagyobb összegekért biztosítanak a felhasználóik számára.
Az MI lehet a technológiai szektor aranytojást tojó tyúkja az elkövetkezendő években, és a Samsunghoz hasonlóan valószínűleg mindenki igyekszik majd ebből kivenni a saját részét a lehetőségeihez mérten. A Galaxy AI keretében is egyre több funkció bukkanhat majd fel valamilyen formában mesterséges intelligenciát használva.
Az ET Telecomnak TM Roh még arról is beszélt, hogy a generatív MI megoldások fejlesztésében jelentős szerepet vállaltak az indiai a Noidában és a Bengaluruban dolgozó fejlesztők. Éppen ezért ezekben a központokban a továbbiakban erősíteni fogják a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztéseket.