Rossz példát állít a játékipar elé az OLED-es Nintendo Switch a magasabb árával

A konzol alig változott, mégis többe kerül, hardveres frissítésre pedig nem került sor.

Rossz példát állít a játékipar elé az OLED-es Nintendo Switch a magasabb árával

A Nintendo Switch most már négy éves, és az utóbbi időben azt szoktuk meg, hogy körülbelül ilyenkor szoktak a konzolgyártók előállni egy nagyobb frissítéssel, ami valamilyen formában befolyásolja a hardvert: erősebb lesz, kevesebbet fogyaszt, olcsóbbá válik, vagy ezek valamilyen kombinációja. A Nintendo által nem olyan rég bejelentett OLED-es Switch azonban pusztán csak annyit tesz, hogy kicseréli a kijelzőt és néhány apró módosítást végez a dokkolón.

A Bloomberg által megkérdezett piaci elemzők szerint ez a változás egységenként körülbelül 10 dollárba kerül a Nintendónak, azonban az új modellt már 300 dollár helyett 350 dollárért árusítják. Fontos megjegyezni, hogy a konzoloknál bevett gyakorlattal szemben a Nintendo sosem árulta veszteséggel a Switch-et, az az első nap óta nyereséges volt, az ára hivatalosan pedig azóta sem csökkent.

Az OLED modell esetében ezt gyakorlatilag további extra haszonnal fejelik meg.

Persze ha a piac realitásait nézzük, a Nintendónak nem is volt oka árat csökkenteni, hiszen a Switch továbbra is annyira népszerű, hogy a világ számos pontján még mindig hiánycikknek tekinthető, ráadásul a járvány erre még rátett egy lapáttal. A vállalat láthatóan abban reménykedik, hogy a kis konzol lendülete még kitart egy darabig, és egy minimális frissítéssel - áremeléssel egybekötve - ezt maximálisan ki tudja majd használni.

Az Ace Research Institute elemzője, Hideki Yasuda azonban arra hívta fel a figyelmet a The Japan Times újságban, hogy ha a Nintendo számítása bejön, az furcsa precedenst teremthet a játékiparban: vagyis általánosan hosszabb ideig maradhatnak egy árponton a konzolok mindenféle árcsökkentés és komolyabb hardveres frissítés nélkül. A beszámoló szerint a Sony például nagyon erősen figyeli a piac reakcióját az OLED-es Switch-re.

Mindez nagyon erősen rímel arra, amit Andrew Goossen, az Xbox egyik fejlesztőmérnöke mondott nem olyan régen, és ami egyben magyarázat arra, hogy a Microsoft miért készített rögtön egy olcsóbb és egy drágább Xbox Series-konzolt. Goossen rámutatott arra, hogy a gyártástechnológia során a csíkszélesség csökkenése ugyan jelent előrelépést teljesítményben és fogyasztásban, azonban közel sem akkorát, mint korábban.

De ami még fontosabb, hogy az előző generációkkal ellentétben a tranzisztorszámra vetített költségek nagyon keveset esnek a kisebb csíkszélességre váltással, így közel sem lehet már egy generáció közben olyan agresszívan folyamatosan leárazni a konzolokat, mint azt tették például az Xbox 360 esetében. Így tehát a Microsoft szerint logikus, hogy rögtön piacra dobták egy olcsóbb konzolt is az Xbox Series S képében, ugyanis könnyen lehet, hogy nagyon messze van még az a pillanat, amikor akkora előrelépést tudnak elérni a gyártástechnológiában, hogy a Series X-et olcsóbban lehessen adni.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap