A 2023-as év az RTS játékok éve lehet. Hosszú pihenés után visszatérhet a klasszikus RTS élmény, az egyik csapat, aki ezen dolgozik pedig nem más, mint a Frost Giant Studios, akik igazi valós idejű stratégiai játék veteránokból állnak. StarCraft, Command & Conquer, Warcraft 3, Diablo - számtalan projektben vett már részt a csapat külön-külön vagy együtt, a legújabb játékuk, a Stormgate pedig több szemszögből is egy izgalmas projekt.
Eleve várhatóan egy remek játék érkezik a Stormgate részéről, hiszen a csapat tagjai a világ legjobb RTS játékaiban működtek közre korábban. De ami miatt még izgalmas lehet a cím, az a technikai megvalósítás. Ebbe engedett most a csapat betekintést a legújabb videójukban.
Azt már korábbról tudjuk, hogy a Stormgate az Unreal Engine 5 alapjaira épül, ez egy korábbi bejelentés alapján tiszta sor volt. Tim Morten, a játék rendezője viszont most kitért arra, hogy bár a grafikát, hangokat, bevitelt, útkeresést és az ilyesmi dolgokat az UE5 kezeli, addig viszont a játékmenetet magát egy saját fejlesztésű motor, a SnowPlay fogja kiszolgálni. A saját motorjuk nagy erőssége, hogy hatalmas mennyiségű egységet fog majd tudni kezelni, miközben a hálózati kód a lehető legalacsonyabb késést fogja produkálni. A videóban James Anhalt, a vezető tervezője mutatja be a Snow Play-t, ami rengeteg izgalmas feature-t tartogat.
James szerint a Stormgate legnagyobb erőssége a folyamatos játékélmény lesz, saját bevallása szerint sose dolgozott még ennyire gyors reagálású RTS játékon. Ez annak köszönhető, hogy a hálózati játékot nem az UE5 fogja kezelni, hanem az erre a célra, általuk létrehozott Snow Play.
Mégpedig azért, mert a játék rollback netkódot fog használni.
A Rollback netkód a verekedős játékok kedvelőinek lesz ismerős. Segítségével szinte a világ bármely táján legyen is valaki, szinte valós idejű multiplayer élmény érhető el. A rollback netkód ugyanis előre megjósolja a legvalószínűbb következő inputot a játékostól, ha pedig ettől a player eltér, akkor utólag korrigálja az eseményeket. Ez normál esetben olyan gyorsan történik, hogy fel sem tűnik a játékosnak, maximum vizuális glitch formájában néha-néha tetten érhető az amúgy azonnali és lagmentes multiplayer élményt kínáló játék esetében.
Az RTS játékok sokszor kínlódnak a lag miatt, a Stormgate esetében ez a technológia kulcsfontosságú lehet. Ha úgy fog működni, ahogy a verekedős játékokban is szokott, akkor ez hatalmas előrelépés lesz a játékélmény tekintetében. A rollback netkódnak hála ugyanis olyan lehet a játékélmény, mintha a másik játékos LAN-on játszana velünk, nem pedig több ezer kilométerre tőlünk. A Stormgate-et úgy írták meg, hogy a nézők is azonnal élvezni tudják a játékot. Beletekerhessenek és visszaválthassanak az élőbe, a cél az, hogy jól közvetíthető legyen a cím.
Jesse Brophy vezetésének köszönhető a játékban a frakciók megjelenése. A csapat vizuális elképzeléseit mutatta be a videóban. Mindkét tervezett frakció 6-6 hetet kapott a vizuális kidolgozásra, hogy fajukhoz hű, egységes megjelenéssel várhassák a játékosokat. Míg az emberi faj technológiát használja, addig az Infernal Host a zergekhez hasonlóan asszimilálni akarja a különböző fajokat, ők maguk meg mágiát használnak. A videóban ők néznek ki ilyen „démonosan”. Szó esett a gigamech egységről is, ami nem biztos, hogy belekerül a játékba, de a tervei megvannak, és a tervek alapján egy igazi endgame egység válhat belőle a Resistance oldalon.
A free-to-play RTS játéknak megjelenési dátuma egyelőre még nincs, de a zárt bétára már lehet jelentkezni.