A Google Dialer alkalmazás a Pixel és még néhány egyéb okostelefon gyári híváskezelője. Ez képes arra, hogy a Google Assistant közbelépésével fogadjon hívást a felhasználó helyet, az ember pedig ez alapján el tudja dönteni, hogy szeretné ő felvenni, avagy elutasítja azonnal. Most még manuálisan működik ez a hívásszűrő szolgáltatás, de a jelek szerint hamarosan önállóan működő robothívásokról beszélhetünk majd.
A Google Dialer 4.2 legfrissebb béta kiadásában fedezték fel külsős szakemberek, hogy olyan beállítási lehetőségeket tesztel a keresőóriás, amivel automatizálni lehet a hívásrobot működését. Ez elsősorban azokban az esetekben jön jól, amikor potenciálisan spam vagy más zaklató hívás fut be. Ennek a megállapítására már egy ideje képes a hívásszűrő. A rendszer külön tudja kezelni a telefonkönyvben nem szereplő számokat, a rejtett számokat, és az adatbázisának köszönhetően a hamisnak vélt számokat, valamint a nyilvánvalóan spam hívókat is.
A problémás hívásoknál – a támogatott nyelvek esetén – egyetlen gombnyomással meg lehetett kérni a Google Assistantot arra, hogy vegye fel az ember helyett, de ha minden jól megy, a jövőben már erre sem lesz szükség. A fent említett beállítási lehetőségeknél egyenként meg tudja majd azt határozni az ember, hogy mikor vegye fel a robot a hívást. Amikor a robot fogad egy beszélgetést, akkor a másik fél részéről elhangzó szöveg valós időben feliratozva lesz az okostelefon kijelzőjén, és amennyiben a készülék tulajdonosa úgy rendelkezik, a robothívó magától elutasíthatja az ilyen megkereséseket.
Jane Manchun Wong be is kapcsolta az egyébként még inaktív funkciót a Google Dialer 4.2 béta esetében, és készített néhány képernyőmentést arról, hogy miként néz ki az alkalmazásban az új lehetőség. A robothívó kétféle hangon szólalhat majd meg a megkeresések fogadása során, és a felhasználó a saját ízlésének megfelelően választhatja ki a megfelelő hangot.
A Google lényegében két legyet üthet egy csapásra ennek az újításnak a bevezetésével, hiszen a rendszere tanulni fog a híváskezelés során – sok adat keletkezik, amit kielemezhet –, a felhasználó pedig jobb élményben részesül a zavaró dolgok megszüntetése, érdektelen hívások kezelésének „kiszervezése” révén.
Azt egyelőre még nehéz megmondani, hogy mikor kerülhet élesítésre ez az új kényelmi funkció, de reményeink szerint nem kell már túlzottan sokáig várni rá. A Google elsősorban a Pixel készülékeknél fog majd erre nagy figyelmet szentelni, de néhány egyéb készüléknél is rendelkezésre állhat majd, a támogatás pedig idővel folyamatosan bővülhet.