Shop menü

RÉSZLETEZTÉK A STAR WARS: SQUADRONS ŰRHAJÓIT

Négy lázadó és négy birodalmi hajóval indul a játék.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Részletezték a Star Wars: Squadrons űrhajóit

Az Electronic Arts lerántotta a leplet néhány újabb érdekességről a Star Wars: Squadrons kapcsán, egészen konkrétan ezúttal a hajók kerültek terítékre. A játék megjelenésekor négy lázadó és négy birodalmi űrhajó áll majd rendelkezésünkre, melyek mindegyike különböző osztályba tartozik, így végső soron különböző feladatokra lesznek alkalmasak.

Az energiamenedzsment rendszere valószínűleg mindenki számára ismerős lesz, aki játszott a korábbi X-Wing és TIE-Fighter játékokkal, vagyis, hogy az energiát szabályozhatjuk a fegyverek, a hajtóművek és a pajzsok között. A Squadrons is egy ehhez hasonló rendszer kínál majd, vagyis alapvetően a hajónk az a része lesz erősebb (gyorsabb, stb.), ahova az energiát csoportosítjuk. Ezt azonban megfejelik egy túltöltési lehetőséggel, ami egy rövid időre komolyan megdobja a sebzésünket, a pajzsunkat vagy a sebességünket.

De mi a helyzet azokkal a hajókkal, amik nem rendelkeznek pajzsokkal? Már pedig a Reaperen kívül minden TIE-hajó ilyen. Nos, ezeknél sokkal gyorsabban lehet váltani az energiát a pajzsok és a fegyverek között, így szinte pillanatok alatt túltölthető például a fegyverzet, és már mehet is a brutális sebzés, míg ez a pajzzsal rendelkező hajóknál jóval lassabban fog menni.

Ha a pajzsunk teljesen lemerült (vagy eleve nem is volt), akkor a hajótest kezd el sérüléseket szenvedni, ez tisztán meg is jelenik majd grafikailag. Azonban ilyenkor sem kell feltétlenül kétségbeesni, ugyanis az astromech droid menet közben végezhet javításokat (vagy más, beépített rendszerek), de dokkolhatunk anyahajókra is, esetleg besegíthet nekünk egy support kategóriába eső hajó.

Galéria megnyitása

Tehát, a következő masinákra számíthatunk:

  • T-65B X-wing starfighter
  • BTL-A4 Y-wing assault starfighter/bomber
  • RZ-1 A-wing interceptor
  • UT-60D U-wing starfighter/support craft
  • TIE/ln starfighter (“TIE Fighter”)
  • TIE/sa bomber (“TIE Bomber”)
  • TIE/in interceptor (“TIE Interceptor”)
  • TIE/rp reaper attack lander (“TIE Reaper”)

A kategóriákat pedig nagyjából így kell értelmezni:

  • A starfighter kategóriába eső hajók számítanak az alapvetésnek: mindenre használhatók, elég gyorsak, tudnak sebezni, elég gyorsak és mozgékonyak, azonban egyik dologban sem kiemelkedők.
  • Az interceptor kategóriás hajók gyorsak, nagyot sebeznek, azonban rendkívül sérülékenyek, mondhatjuk, hogy ők a DPS-kaszt.
  • A bomber kategóriás masinák lassabbak, nem annyira mozgékonyak, viszont nagyon komolyan sebeznek, és sok sebzést is tudnak elviselni.
  • A support kategóriában pedig olyan gépekre számíthatunk, amik ugyan tudnak sebezni, de a fő feladatuk a társak megjavítása és ellátása, valamint a segédkezés, például vonónyalábokkal, vagy aknák, lézertornyok lehelyezésével.

A játék vezető dizájnere, Ian Frazier újra elmondta, hogy rendkívül odafigyeltek arra, hogy a pilótafülkék autentikusak legyenek, és valójában úgy építették fel őket, ahogy az Industrial Light & Magic építette a kellékeket a 70-es években.

"Ha kellett valahova egy piros LED, akkor nem csak annyit mondtunk, hogy oké, tegyétek oda valahova. Azt kérdeztük magunktól, hogy ha az ILM annak idején fizikailag próbálta volna megépíteni ezt, akkor ők hova tudták volna tenni? Milyen fényt bocsát ki? Valójában LED-ről vagy villanykörtéről beszélünk? Arra is odafigyeltünk, hogy a különböző képernyők CRT-k, tehát íveltnek kell lenniük, és még sorolhatnám."

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére