Korábban már volt szó arról, hogy az okostelefonok forgalma miként alakult a harmadik negyedév során, de a Counterpoint most megosztott néhány extra adatot is, amik rámutatnak néhány érdekes dologra. És ezúttal a nyomógombos készülékek is terítékre kerültek, nemcsak az okostelefonokról lesz tehát szó az alábbiakban.
A Counterpoint számításai szerint 366 millió okostelefon fogyott az elmúlt negyedév során, ami éves szinten 4 százalékos visszaesést jelent. Viszont negyedéves összevetésben már igen komoly, 32%-os növekedésről beszélhetünk, ami annak köszönhető, hogy a koronavírus-járvány az ezt megelőző három hónapos időszakra alaposan rányomta a bélyegét. Már csak Indiában 53 millió okostelefont adtak el a gyártók, ami 9%-os éves növekedést jelent.
A Samsung korábban a Huawei mögé esett vissza, de most sikerült újra a csúcsra érnie 80,4 millió mobil leszállítását követően, ami éves szinten ugyan csak 3 százalékos javítást jelent, viszont negyedéves tekintetben 48 százalékos növekedés történt. A dél-koreaiakat elképesztően megviselte a járvány, de nagyon gyorsan tudott visszaállni a régi kerékvágásba. A Realme 132%-kal erősödött negyedéves tekintetben, és minden gyártónál előbb érte el az 50 milliós értékesítési mérföldkövet.
A Xiaomi megelőzte az Apple-t és 13%-os piaci részesedést hozott össze, ami példátlan rekordot jelent a számára. A vállalat 75 százalékos növekedést produkált a COVID-19 által erősen visszarántott második negyedévet követően. Az Apple pedig még a harmadik negyedévben sem tudott visszaállni teljesen, de ez már nem a járvány számlájára volt írható, hanem annak lehet ezt betudni, hogy az iPhone 12 széria teljesen az aktuális negyedévre csúszott át. Éppen emiatt az ünnepi időszakban könnyen lehet, hogy piacvezető szerepbe fog lépni a cupertinói alakulat.
Regionális bontásban nézve a piaci részesedéseket azt lehet látni, hogy eléggé éles kontrasztok vannak. Az Észak-Amerikában az Apple viszi a prímet a Samsung, az LG, az Alcatel és a Motorola előtt, míg Ázsiában a Huawei van elől a Xiaomival, a Vivóval, az Oppóval és a Samsunggal a nyomában.
Európában, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten már a Samsung az úr, de a többi pozícióban továbbra is vannak érdekességek. Európában az Apple a második, és a harmadik helyre már a Xiaomi ért fel a Huawei-r lekörözve, és ezt a négyest hatalmas lemaradással követi az Oppo. Latin-Amerikában a Samsungot a Motorola, a Huawei, a Xiaomi és az LG követi, tehát ott eléggé vegyes az összkép. A Közel-Keleten (és Afrika) pedig a Huawei van a második helyen, miközben az alig ismert Tecno a harmadik a Xiaomi és az Oppo előtt.
Különböző butatelefonokból még mindig olyan sok fogy, amire kevesen gondolnának. A Counterpoint adatai szerint a harmadik negyedévben nem kevesebb mint 74 millió ilyen eszköz talált gazdára. A visszaesés itt sem maradt el, 17%-kal fogyott kevesebb nyomógombos masina, mint egy évvel korábban.
Ezen a területen nem a HMD Global a piacvezető, de nagyon előkelő helyen van – nem úgy az okostelefonok frontján. Az iTel az, aki a legtöbb butamobilt tudta értékesíteni, megelőzve a finn HMD Globalt, a Tecnót, a Samsungot és a Lavát. Szóval a Samsung itt sem áll rosszul annak ellenére, hogy túl nagy fókuszt erre a területre már nem helyez. Érdekesség, hogy igazából itt a legnagyobb piaca a Transsion Csoportnak van, ugyanis az iTel és a Tecno is ez alatt üzemel, összesen ennek a számlájára a mobilok 35%-a írható.
A Közel-Kelet és Afrika az, ahol a legtöbb ilyen készülék talál gazdára, nem kevesebb mint 37 százaléka az értékesítéseknek ott történik. De ennél is érdekesebb, hogy magában India pedig 36%-os részesedéssel bír, szóval ez a két régió nagyon meghatározó fontosságú a feature phone-okban utazóknak.
Az iTel és a Tecno is az említett két területen teljesít kiemelkedően, más régiókban már nincsenek elől. Ázsia többi területén a HMD Global dominál toronymagasan a különböző Nokiákkal, Európában pedig még jobban a HMD van előtérben, a piac 40 százalékát tartja a kezében. Észak-Amerikában az Alcatel az, ami kiemelkedő népszerűségnek örvend 50%-os résszel, és ezt a finnek követik 13%-os eladási aránnyal. Latin-Amerika pedig teljesen más világ, ott olyan márkák szerepelnek jól, mint a Multilasar, a Pisitivo, a Bmobile, a Senwa és a Blu.