Az Nvidia kiváló eredményekkel zárta legutóbbi pénzügyi negyedévét, illetve annak negyedik pénzügyi negyedévét is. Az utolsó negyedév folyamán először sikerült 5 milliárd dollár feletti teljes árbevételt elkönyvelni, de a profit is remekül alakult, ugyanis 1,457 milliárd dollárra rúgott. Ezzel egy időben a 2021-es pénzügyi év egésze is nagyon jó képet mutat, hiszen a teljes árbevétel 16,7 milliárd dollárt ért el, amihez 4,3 milliárd dolláros profit társul.
A negyedik negyedév teljes árbevételét nézve tehát először sikerült 5 milliárd dollár fölé kúsznia a mutatónak, de a működésből befolyó bevétel, illetve a profit is nagyot emelkedett az egy évvel ezelőttihez képest, ahogy az a lenti táblázatból is kiderül.
Az egyes részlegeket nézve azt láthatjuk, hogy a Gaming divízió igen komoly növekedést produkált, ugyanis a teljes árbevétel 67%-kal javult éves szinten. Ebben benne van az is, hogy az Etherum bányászat miatt nőtt a kereslet az új videokártyák iránt – ebből az Nvidia becslése szerint 100-300 millió dollár közötti árbevétel származhat, pontosabban nem tudtak mondani, ugyanis az AIB partnereken keresztül történik a forgalmazás. A bányászok miatt a gamerpiac rosszul járt az elmúlt időszakban, éppen ezért az Nvidia külön bányászkártya-generációt mutatott be CMP néven, a GeForce RTX 30-as sorozat tagjainak bányászteljesítményét pedig mesterségesen korlátozzák, kezdve az éppen nemrégiben megjelent GeForce RTX 3060-nal.
Az adatközpont részleg most már a Mellanox számait is tartalmazza, ami miatt nehéz pontosan összevetni a részleg teljesítményének növekedését az előző pénzügyi év azonos időszakával. Annyi biztos, hogy a Mellanox eladásai éppen csökkenő trendet mutattak, ezt sikeresen ellensúlyozta az Nvidia Datacenter részletének forgalma, hiszen a teljes árbevétel éves szinten így is nőtt.
A Professional Visualization részleg még mindig a COVID-19 okozta korlátozások miatt gyengélkedik, és az Automotive részlet sem nőtt éves szinten, az OEM & IP esetében azonban halvány növekedés látszik.
A teljes 2021-es pénzügyi év alkalmával igen szép árbevétel folyt be, ugyanis 16,765 milliárd dollárt mutat az összesítés, ami a korábbi 10-12 milliárd dollár közötti összeghez képest érezhető előrelépés. Ezt természetesen a működésből befolyó árbevételen is látszik, de a profit a 2019-es évhez képest csak minimálisan emelkedett, éves szinten azonban itt is 55%-os javulás látszik, csak úgy, ahogy a teljes árbevételnél is.
A divíziókat nézve a Datacenter csoport produkálta a legnagyobb, 124%-os növekedést, azaz közel 6,7 milliárd dollárt hozott össze. Ennek egy része a Mellanox bevételeiből származik, nagyjából 10%, de még így is közel 70%-os növekedést hozott a gyorsítókártyákkal foglalkozó részleg.
A Gaming részleg 41%-os növekedéssel zárta az évet, azaz 7,8 milliárd dollár folyt be a kasszába, ehhez pedig az Ampere sorozatú videokártyák is nagyban hozzájárultak. Az itt is kérdéses, hogy a bányászoktól mekkora árbevétel származik, de a későbbiekben erre is választ kapunk, a CMP sorozat adatait ugyanis külön közölni fogja a vállalat. Az egyelőre rejtély, hogy a kriptovaluta-láz pontosan meddig tarthat, mikor durranhat ki ismét a lufi, az azonban biztos, hogy nem szeretné magát még egyszer megégetni a gyártó azzal, hogy túlbecsüli a piaci igényeket.
A Professional Visualization és az Automitove részlegnél visszaesés látszik, ami részben a COVID-19-nek, részben pedig az autóipari kínálat átalakításának köszönhető. Az OEM&IP üzletág ezzel szemben 25%-os növekedést produkált éves szinten, hála a belépőszintű noteszgépekbe szánt grafikus processzorok iránti igények növekedésének.
Az elkövetkező időszakkal kapcsolatban egyelőre nem osztotta meg várakozásait a vállalat, abban azonban biztosak, hogy a kereslet és a kínálat közötti szakadék megmarad az elkövetkező hónapok folyamán is, azaz nem lesz könnyebb GeForce RTX 30-as videokártyát szerezni a következő 2-3 hónap során sem.