Shop menü

REKORDOKKAL TARKÍTOTT PÉNZÜGYI ÉVET ÉS NEGYEDÉVET ZÁRT AZ NVIDIA

A rekordok mind negyedéves, mind éves szinten megdőltek, méghozzá igen komoly mértékben.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Rekordokkal tarkított pénzügyi évet és negyedévet zárt az Nvidia

Az Nvidia kiváló eredményekkel zárta legutóbbi pénzügyi negyedévét, illetve annak negyedik pénzügyi negyedévét is. Az utolsó negyedév folyamán először sikerült 5 milliárd dollár feletti teljes árbevételt elkönyvelni, de a profit is remekül alakult, ugyanis 1,457 milliárd dollárra rúgott. Ezzel egy időben a 2021-es pénzügyi év egésze is nagyon jó képet mutat, hiszen a teljes árbevétel 16,7 milliárd dollárt ért el, amihez 4,3 milliárd dolláros profit társul.

A negyedik negyedév teljes árbevételét nézve tehát először sikerült 5 milliárd dollár fölé kúsznia a mutatónak, de a működésből befolyó bevétel, illetve a profit is nagyot emelkedett az egy évvel ezelőttihez képest, ahogy az a lenti táblázatból is kiderül.

Galéria megnyitása

Az egyes részlegeket nézve azt láthatjuk, hogy a Gaming divízió igen komoly növekedést produkált, ugyanis a teljes árbevétel 67%-kal javult éves szinten. Ebben benne van az is, hogy az Etherum bányászat miatt nőtt a kereslet az új videokártyák iránt – ebből az Nvidia becslése szerint 100-300 millió dollár közötti árbevétel származhat, pontosabban nem tudtak mondani, ugyanis az AIB partnereken keresztül történik a forgalmazás. A bányászok miatt a gamerpiac rosszul járt az elmúlt időszakban, éppen ezért az Nvidia külön bányászkártya-generációt mutatott be CMP néven, a GeForce RTX 30-as sorozat tagjainak bányászteljesítményét pedig mesterségesen korlátozzák, kezdve az éppen nemrégiben megjelent GeForce RTX 3060-nal.

Galéria megnyitása

Az adatközpont részleg most már a Mellanox számait is tartalmazza, ami miatt nehéz pontosan összevetni a részleg teljesítményének növekedését az előző pénzügyi év azonos időszakával. Annyi biztos, hogy a Mellanox eladásai éppen csökkenő trendet mutattak, ezt sikeresen ellensúlyozta az Nvidia Datacenter részletének forgalma, hiszen a teljes árbevétel éves szinten így is nőtt.

A Professional Visualization részleg még mindig a COVID-19 okozta korlátozások miatt gyengélkedik, és az Automotive részlet sem nőtt éves szinten, az OEM & IP esetében azonban halvány növekedés látszik.

A teljes 2021-es pénzügyi év alkalmával igen szép árbevétel folyt be, ugyanis 16,765 milliárd dollárt mutat az összesítés, ami a korábbi 10-12 milliárd dollár közötti összeghez képest érezhető előrelépés. Ezt természetesen a működésből befolyó árbevételen is látszik, de a profit a 2019-es évhez képest csak minimálisan emelkedett, éves szinten azonban itt is 55%-os javulás látszik, csak úgy, ahogy a teljes árbevételnél is.

Galéria megnyitása

A divíziókat nézve a Datacenter csoport produkálta a legnagyobb, 124%-os növekedést, azaz közel 6,7 milliárd dollárt hozott össze. Ennek egy része a Mellanox bevételeiből származik, nagyjából 10%, de még így is közel 70%-os növekedést hozott a gyorsítókártyákkal foglalkozó részleg.

A Gaming részleg 41%-os növekedéssel zárta az évet, azaz 7,8 milliárd dollár folyt be a kasszába, ehhez pedig az Ampere sorozatú videokártyák is nagyban hozzájárultak. Az itt is kérdéses, hogy a bányászoktól mekkora árbevétel származik, de a későbbiekben erre is választ kapunk, a CMP sorozat adatait ugyanis külön közölni fogja a vállalat. Az egyelőre rejtély, hogy a kriptovaluta-láz pontosan meddig tarthat, mikor durranhat ki ismét a lufi, az azonban biztos, hogy nem szeretné magát még egyszer megégetni a gyártó azzal, hogy túlbecsüli a piaci igényeket.

Galéria megnyitása

A Professional Visualization és az Automitove részlegnél visszaesés látszik, ami részben a COVID-19-nek, részben pedig az autóipari kínálat átalakításának köszönhető. Az OEM&IP üzletág ezzel szemben 25%-os növekedést produkált éves szinten, hála a belépőszintű noteszgépekbe szánt grafikus processzorok iránti igények növekedésének.

Az elkövetkező időszakkal kapcsolatban egyelőre nem osztotta meg várakozásait a vállalat, abban azonban biztosak, hogy a kereslet és a kínálat közötti szakadék megmarad az elkövetkező hónapok folyamán is, azaz nem lesz könnyebb GeForce RTX 30-as videokártyát szerezni a következő 2-3 hónap során sem.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére