Az Alphabet is közölte a negyedik pénzügyi negyedévének eredményét, és ezzel együtt a vállalat az éves teljesítményéről is beszámolt. Plusz olyat tett, amit eddig még soha, elmondta azt is, hogy a YouTube mennyi pénzt hoz a konyhára.
Az Apple szintjét egyetlen technológiai vállalat sem volt képes megközelíteni az ünnepi időszakban, de a Google fölött álló holdingnak nincs oka panaszra. Az Alphabet az utolsó negyedévben 46 milliárd dolláros bevételt számolhatott el, ami ugyan elmarad egy kicsit az elemzői várakozásoktól, de így is masszív növekedésnek számít. 17,3 százalékkal folyt be most több pénz a vállalathoz, mint tavaly ilyenkor. A cégcsoport nettó profitja pedig 10,6 milliárd dolláros mértéket öltött.
161,85 milliárd dollár lett az Alphabet komplett 2019-es bevétele, ami 18,3 százalékos emelkedést jelent, mivel 2018-ban még „csak” 136,82 milliárd dollárt tudott besöpörni. A 2017-es adathoz képes már csaknem a másfélszeresére emelkedett a cég bruttó eredménye. Azt is megtudhattuk a mostani beszámolóból, hogy a nettó nyeresége a holdingnak elérte a 34,343 milliárd dollárt. Ezen a fronton már kisebb volt az erősödés, mivel már 2018-ban is 30,7 milliárd dollár volt a cég profitja. És bár ezen a téren is elmaradt a cég az elemzői várakozásoktól, igazából túl nagy probléma nincs.
Ahogy azt már a hír elején előre jeleztük, az Alphabet most olyat tett, amit korábban még nem, és megosztotta a nagyérdeművel a YouTube reklámokból származó pénzügyi eredményeit. Ráadásul úgy tette ezt meg, hogy visszamenőleg is publikálta a számokat. Ennek köszönhetően kiderült, hogy a videomegosztón a bevétel 15,15 milliárd dollár volt. Ez jóval kevesebb, mint amit egy korábbi vad elemzés állított, melyben 25 milliárd dollárra saccoltak.
Hozzá kell azt tenni, hogy a prémium szolgáltatásokból származó pénzösszeg nincs benne ebben a számításban. Ez minden bizonnyal még hozzájárulna a bevételhez egy szemmel látható mértékű összeggel, ugyanis a legfrissebb adatok szerint a YouTube Music/Premium szolgáltatások már 20 millió előfizetővel rendelkeznek, és a YouTube TV-nek is akad 2 millió fizető felhasználója.
2017-ben a YouTube a friss információk szerint még csak 8,15 milliárdos reklámbevételt termelt, és egy évvel ezelőtt 11,15 milliárdnál tartott. 2019 ünnepi időszakában pedig már magában 4,7 milliárdot hozott a konyhára a reklámok révén, szóval szépen ível felfelé a forgalom.
Természetesen továbbra is a Google hozza az igazán nagy pénzt az Alphabet égisze alatt, a keresésekből és más forrásokból 98,115 milliárd dollárt tudott felhajtani a vállalat, az utolsó negyedév során pedig 27,18 milliárd dollár származott ebből. A Google Cloud szolgáltatás éves bevétele már 8,9 milliárd dollár volt, ami több mint a duplájára emelkedett két év alatt. A Google az egyéb szekcióba számolja a termékeladásból és például az előfizetésekből származó bevételeket is, ez a terület 17 milliárdos bevétellel szerepel az éves kimutatásában.
Az Alphabet kisebb érdekeltségei sajnos továbbra is nagyon kevés bevételt hoznak, és annál több kiadással járnak. Ide sorolható például a Nest, a Waymo és a Loon is egyebek mellett. 2019 egészében csak 659 millió dolláros bevétel volt a kisebb cégekből. Ezt a befektetők érhető módon nem nézik jó szemmel, hiszen folyamatosan veszteséget termelnek az ilyen vállalakozások – legutóbb 2 milliárd dolláros mínuszért feleltek.