A Tesla trükkje bejött, ahogy azt igazából borítékolni is lehetett. A vállalat csökkentette az árakat az év elején, és ennek eredményeként egyre több a rendelése, mivel ezzel párhuzamosan a gyártási kapacitás is nő, így a leszállított autók száma is rekord mennyiségre emelkedett. De az év végi célhoz ez még kevés lesz.
Az első negyedév során a Tesla összesen 422 875 személyautót tudott leszállítani.
Ezzel a vállalat éves szinten 36 százalékos növekedést hozott össze. A cégtől negyedévente akár 50%-os növekedés is elvárható lenne, de ezt azért általában nem tudja tartani, jellemzően a szűkös kapacitás miatt. Ezúttal a legyártott autók mennyisége 440 808 példány volt. A leszállított és a legyártott mennyiség között pedig csak azért van némi különbözet, mert a szállítás is komoly nehézségeket okoz már a cégnek az utóbbi időben.
Az elemzők arra számítottak, hogy 427-430 ezer között lesz majd a leszállított Teslák száma, de ezt végül nem tudta elérni a vállalat, ettől viszont csak egy hajszállal maradt el. Az előző negyedéves adathoz képest 4 százalékkal tudott erősödni a vállalat, ami egy kicsit talán kevésnek érződik, de a termelés többnyire rendben növekedik, és az év második felében már szebb számokat produkálhat az autógyártó.
Kiderült például időközben, hogy a Giga Berlin már több mint 5000 autót gyárt heti szinten, és ennek a szintnek az elérése volt az elsődleges cél. Ez tehát remek hír, plusz a Giga Texas is elérte a heti 4000 Model Y kihozatalt.
Nem meglepő módon a Model 3 és a Model Y a legkeresettebb a palettán továbbra is. Az idei első negyedévben ezekből a járművekből összesen 412 180 átadását teljesítette a Tesla. A vállalat prémium autóiból, a Model S-ből és a Model X-ből most csak 10 695 került leszállításra, miközben az előző negyedévben, az ünnepi időszakban ezekből még több mint 17 ezret sikerült átadnia a Teslának.
Egyelőre pénzügyi adatokat a Tesla nem közölt, de mindenképpen érdekes lesz majd azt látni, hogy a működési nyeresége hogyan fog alakulni. Eddig a cég a legtöbb riválisánál nagyobb profitot tudott elérni, de az árcsökkentések révén ebből most áldoz. Ráadásul az sem jön jól, hogy a prémium modellekből jóval kevesebb fogyott, hiszen ezeken van igazán nagy profitja a Teslának.
Minden jel arra utal, hogy azért már olvadozóban lesznek a nyereségi mutatók, ugyanakkor a befektetőknek meg kell azt értenie, hogy a Tesla továbbra is bőven nyereséges marad hosszútávon, miközben a riválisok elmondták, hogy jelenleg a villanyautókból képtelenek profitot termelni. Márpedig ez egyre égetőbb probléma, ahogy közeledünk a belsőégésű motorral hajtott járművek alkonyához.
Ha a Tesla nem lépi meg az árcsökkentéseket, azzal teret engedne a többieknek, ezzel az eszközzel viszont továbbra is képes nyomást gyakorolni a piaci szereplőkre, ahogy tette azt korábban is. Csak most már nem technológiai, hanem gyártási fronton van nagyobb nyomásgyakorlás, hiszen a cég az évek alatt olyan eljárásokat is megalkotott, melyekkel gazdaságosabbá tudta tenni a termelést.
A befektetők viszont jobban szeretik azt látni, ha minél nagyobb a profit, és most valószínűleg attól tartanak, hogy nem elég, hogy most csökkenni fog a cég profittermelő képessége, a Tesla a jövőben még tovább fogja vágni az árakat, vagyis még kisebb lesz az egy autóra eső nyeresége. Éppen ezért a rekord eredményt követően hullámvasútra ültek az értékpapírok. Először szép emelkedés jött, de utána esésbe fordult át a helyzet.