Shop menü

REAL FARM - CSAK OCSÚ

A játék, amiből megtudtuk, hogy a kockát nemcsak elvetni, de learatni is lehet.
Tibor Kovács
Tibor Kovács
Real Farm - Csak ocsú

Egyre népszerűbbek a mezőgazdasági szimulátorok, és a nagyok sikerein felbuzdulva egyre több fejlesztő fog bele a műfajba tartozó játékok készítésébe. A Triangle Studios fejszéjéhez ez a fa úgy látszik túl nagynak bizonyult - ritkán látni olyan darabot Steamen, amely kizárólag csak negatív értékelést kapott, de ez most megtörtént.

Ilyen szörnyű lenne ez a játék? Annyira azért nem. Pár dolog kéne csak ahhoz, hogy jó legyen. A legfontosabb, hogy be kellett volna fejezniük, és nem olyan állapotban kiadni, ami inkább az alfa/early access darabokra jellemző. A másik legfontosabb, hogy nem egy, már évek óta létező, befutott, és kiforrott szériát kellett volna szolgaian másolniuk, amelyet tapasztalat és erőforrások hiányában első próbálkozásra lehetetlen túlszárnyalni, vagy akár csak megközelíteni is. Szintén fontos, hogyha mégis létrejött ez a mű, legalább az árának lehetővé kéne tennie, hogy egyáltalán labdába tudjunk rúgni a nagyok mellett.

Sajnos a dolgok valami miatt nem így alakultak, így a Real Farm egy olyan Farming Simulator klón lett, amely csúnyább is, kevesebbet is tud mint a sorozat, ami inspirálta, ráadásul még kedvezményesen is drágább annál. A darab mindössze egyetlen pályát tartalmaz, nincs benne többjátékos mód sem, és az a kevés jármű és munkagép, amely benne szerepel az is kitalált fantázia védjegyek alatt fut. Ezek közül egyik sem lenne probléma, ha a játékot nem úgy árazzák és reklámozzák, ahogy.

Két játékmódban ismerkedhetünk meg a földműves lét örömeivel és nehézségeivel. Karrier módban még nincs földünk, egyszeri munkásként kezdünk, és meg kell dolgoznunk mindenért. Free módban már saját farmmal, felszereléssel és némi pénzmaggal indulhatunk. A növénytermesztés mellett állatokat is tarthatunk, vagy jó pénzért küldetéseket vállalhatunk szomszédainknak, kölcsönt vehetünk fel, munkagépeket vásárolhatunk, vagy bérelhetünk.

Felületesen nézve minden olyan, mint a nagyobb játékokban de ha közelről megnézzük, látszik, hogy semmi sincs olyan részletesen kidolgozva, mint azokban, minden csak látszat, díszlet, ígéret. A munkagépek között első helyen szereplő traktorokból pl. még 14 féle közül választhatunk, de az utána következő kategóriákban már jóval gyérebb a választék, mintha csak mutatóban lennének ott. A névtelen városka utcái kihaltak, egyetlen teremtett lélek sincs sehol. Az épületekbe nem lehet bemenni, olyan tömbösek, hogy még a lépcsőkre, tornácokra sem lehet felmenni. A városban 4-5 vezető nélküli szellemautó jár körbe-körbe, ugyanazzal a rendszámmal (amit tuti a főhős autójáról loptak, merthogy az övé is ugyanaz).

A barna bika a boltban egyáltalán nem mozog, úgy áll, mintha kitömték volna, és olyan élettelenek a szemei, hogy simán elmehetne valamilyen horror játékba szereplőnek, akárcsak az a malac, aminél hiányzik az animáció fele: végtelenítve lefekszik, aztán minden átmenet nélkül álló pozícióba vágja magát. Hangja egyik állatnak sincs. A zene kellemes, de csupán pár számból áll, és hogy ez ne legyen feltűnő, sokáig csönd van, vagy időnként megszólal egy-egy gitár riff.

A PC-s irányítás konzolitiszben szenved, csak kontrollerrel működik rendesen. A billentyűzetkiosztás nem állítható. Az egér sebességével komoly problémák vannak, nincs összhangban a játék különböző részeiben. A játékon belül nem lehet állítani a sebességét, de az még nem lenne baj, hiszen az op rendszerből, vagy a legtöbb egér szoftveréből ezt megtehetjük. A baj az, hogy nincs olyan érték, ami mindenhol megfelelő lenne, bármilyenre is állítjuk, vagy a sebesség vagy túl gyors lesz a fordulásnál, vagy túl lassú a menükben.

A vízfelületek csak mutatóba vannak, valódi víz és hozzá tartozó fizika nincs, átsétálhatunk, autózhatunk a víz alatti részeken. Ja, és a víz alatt esik az eső. Az egy helyben álló eke kerekei örökmozgóként maguktól forognak. A legtöbb jármű túl nagy körön fordul, a motorhangok nem túl életszerűek, az egyetlen, ami szépen szól, az a duda hangja. Aratásnál a kalászok kis fekete négyzetekbe foglalva potyognak ki a kombájnból (azt tudtuk, hogy a kocka le van vetve, de azt nem, hogy aratni is lehet). A textúrák nem a legszebbek, a nagyobb árnyékok, min pl. a fáké és a legtöbb épületé csak a karakterünk közvetlen közelében rajzolódnak ki. A záróvonal csíkja az orrunk előtt jelenik meg az úton. Az fps leesik szántáskor. Sorolhatnánk még tovább.

A fejlesztők becsületére legyen mondva, hogy már nekiálltak a hibák javításának, de hogy ebből mikor lesz értékelhető, kész játék, azt nem tudni, ezért egyelőre nem tudjuk ajánlani még a műfaj rajongóinak sem.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére