Az AMD Radeon VII videokártyája néhány napja rajtolt el hivatalosan, az első tesztekből pedig egyebek mellett az is kiderült, hogy a GPU és a hűtő talpazata között ezúttal nem paszta, hanem hővezető lapka teljesít szolgálatot. A hővezető lapka egy Hitachi Chemical gyártmányú megoldás, ami a TC-HM03 típusjelzést viseli, hővezetési tényezője pedig 25-45 W/m·K, ami papíron rengeteg hővezető pasztát utasít maga mögé, még azt is, ami egyébként gyémántport is használ.
A német tuningos Der8auer természetesen kíváncsi volt rá, mennyit javít a hőátadás hatásfokán, ha a gyári hővezető lapkát folyékony fémre cseréli. A művelet előtt természetesen el kellett távolítani a szétszedés közben megsérült hővezető lapka maradványait – ehhez némi alkoholra és egy pengére is szükség volt – , majd a GPU-n lévő SMD alkatrészeket le kellett festeni körömlakkal, nehogy zárlatot okozzon az esetlegesen szétterülő folyékony fém. A szokásosnál ezúttal több folyékony fém került a lapkára, ugyanis a hűtőt a 0,2-0,3 milliméter vastag hővezető lapkához tervezték, így félő volt, hogy ha túl kevés a folyékony fém, akkor nem teremt majd megfelelő kapcsolatot a GPU felülete és a hűtő talpazata között.
A művelet végén természetesen tesztelés következett, amely alapján a GPU maximális TJunction hőmérséklete a korábbi 106 Celsius fokról 101 Celsius fokra csökkent, a minimális Turbo Boost órajel pedig 1709 MHz-ről 1733 MHz-re emelkedett. A maximális boost órajel nem változott, a hűtőventilátor fordulatszáma azonban 2940 RPM-ről 2900 RPM-re csökkent, ami igazából nem egy nagy változás. A magasabb GPU Boost átlag-órajelnek köszönhetően a teljesítmény minimálisan növekszik, de annyira nem, hogy efféle műveletre kerítsünk sort.
Hogy miért dönthetett az AMD mégis a speciális hővezető lapka alkalmazása mellett? Minden bizonnyal azért, mert a lapka hosszabb élettartammal rendelkezik, vagyis hosszabb ideig tudja megőrizni gyári tulajdonságait, mint a kereskedelmi forgalomban lévő paszták. A jelek szerint a hővezető lapka is kiválóan ellátja a feladatát, így nem érdemes lecserélni, csak akkor, ha komolyabb, vagy éppen kifejetzetten extrém tuningra készülünk – utóbbi esetbenegyébként a hűtő leszedése miatt úgyis búcsút mondhatunk a hővezető lapkának.