Az AMD legújabb Radeon RX 6000-es sorozatú videokártyája, a Radeon RX 6600 XT nemrégiben debütált kereskedelmi forgalomban. Ennél a modellnél a GPU jellemzően a 2359 és a 2589 MHz közötti tartományon belül mozog, már ami az órajelet illeti, ám a jelek szerint némi finomhangolással ennél több is kihozható belőle, méghozzá léghűtés alkalmazása mellett.
Erre egy Gurdi becenevű tuningos mutatott példát a minap: néhány próbálkozást követően 2,8 GHz-es órajelig jutott a GPU esetében, ráadásul ez a tuning tökéletesen stabilan bizonyult, még a stressz-tesztek jelentette kihívásokkal is megbirkózott.
Hogy mire volt szükség a sikerre? Egyrészt a videokártyára, másrészt egy MorePowerTool (MPT) nevű segédprogramra, amit az Igor’s Lab fórumának egyik tagja, hellm fejlesztett. Az MPT segítségével gyakorlatilag olyan beállításokhoz is hozzá lehet férni, amelyeket alap esetben elrejt a felhasználók elől az AMD, ami persze nem is véletlen, hiszen tapasztalat hiányában kárt tehetünk a videokártyában, és ebben az esetben a jótállást is megvonhatják.
A 2,8 GHz-es GPU órajel beállításához az adott videokártyánál a GPU Power Limit értékét Gurdi 155 W-ról 160 W-ra módosította, ami nem egy szokatlan érték a tuningolt Radeon RX 6600 XT sorozatú videokártyák szegmensében. A következő lépés a GFX Core áramellátásnak optimalizálása volt, vagyis a 127 A értékről 130 A értékre növelte a limitet a tuningos, míg a SoC esetében a 25 A beállítás maradt érvényben. Amikor ezek megvoltak, a GPU és a memória feszültségértékeit is kezelésbe kellett venni: a memória esetében 850 mV maradt a DPM 3 érték, míg a GPU esetében 1400 mV lett a végső stabil beállítás.
Az Igor’s Lab tulajdonosa lefuttatott néhány tesztet a tuningolt videokártyán, ezek eredményei itt találhatóak. Extraként még egy 3DMark Time Spy tesztre is volt idő, amelyben a tuning hatására sikerült elcsípni az első helyet.
Az MPT szoftver használatával könnyedén károkat okozhatunk az adott videokártyában, így mindenképpen érdemes körültekintőnek lenni, a fontos beállításoknak érdemes alaposan utánajárni és érdemes elolvasni a tuning során szerzett tapasztalatokat is, mielőtt belevágnánk egy komolyabb tuningba.