A Sony Honda Mobility néven létrehozott összefogás nagyon izgalmasnak ígérkezik, de az egészen biztos, hogy a feleknek nem lesz egyszerű feladata, ha valóban versenyképes személygépjárművel akarnak előállni. A Honda eléggé rosszul áll a villanyautók frontján, így inkább a Sony által nyújtott extrákra helyeződhet a hangsúly az eddig hallottak alapján.
A Sony és a Honda összefogásának kapcsán rendszeresen lehet friss híreket hallani, folyamatosan csepegtetik az információkat. A napokban arról érkezett hír több különböző forrásból is, hogy a vegyesvállalat egy olyan irányon gondolkodik, amiben az utazás jövőjével együtt járó technológiai lehetőségek összefogása lesz az elsődleges. A vezetéstámogatási megoldások és a szórakozás lesz a legfontosabb az utazás kényelmének biztosítása mellett.
Izumi Kawanishi, a Sony Honda Mobility élére kinevezett szakember a Financial Times számára azt nyilatkozta, hogy a Sony már vizsgálja annak a technológiai lehetőségét, hogy a PlayStation 5 platform teljes egészében integrálva legyen a személygépjárműbe. A PS5 egy nagyon komoly számítási kapacitással rendelkező konzol, ami azon felül, hogy kiváló játékos lehetőségeket biztosít, még a multimédiás funkciókat is képes kiszolgálni.
Az, hogy valóban komoly játékokat lehessen futtatni egy autóban, egyáltalán nem új ötlet, de a Sonynál talán senki nincs nagyobb tudás birtokában ahhoz, hogy ezt a lehető legjobban tudja megvalósítani. A Tesla volt az, aki ezt az irányt mostanában erőteljesen elkezdte képviselni, és a Model X, valamint a Model S már RDNA 2 architektúrás grafikus egységet is felvonultat. Musk azt mondta, hogy az autókban lehet majd játszani olyan címekkel, mint például a Cyberpunk 2077. Ez mostanáig nem valósult meg, de az eredeti Sonic már játszható a Teslákon – valahol el kell kezdeni.
Jelen állás szerint a Sony Honda Mobility egyébként nem úgy képzeli el ezt, hogy szó szerint bepakolnak egy konzolnak megfelelő készüléket minden autóba. Yasuhide Mizuno, a vegyesvállalat elnöke úgy látja, hogy a sikeres konstrukciónak az a titka, hogy magát az autót kell az alapoktól úgy fejleszteni, mint egy hardvert, ami képesz lesz a kiemelkedő szórakozási és kapcsolódási lehetőségeket biztosítani a felhasználók számára.
Az elektromos autókra már úgy kell tekinteni, mint egy újabb tartalomfogyasztásra alkalmas eszközre, ami történetesen kerekeken gurul.
Egyelőre csak részleteket lehet arról hallani, hogy a Sony és a Honda mire készül. Ezek az információmorzsák hozzájárulnak a szép lassan kiteljesedő képhez. A Sony Honda Mobility egy élvezetes helyet akar kínálni az embereknek, ahol nem a vezetéssel kell elsődlegesen foglalkozni, és pihentető lesz a helyváltoztatás. Izumi Kawanishi elmondta, hogy az önvezetés fejlesztése különösen fontos.
Olyan ambiciózus célokat emlegetett a szakember, mint a Tesla utolérése az önvezetésben, ami azért mindenképpen egy merész elképzelés. A Sony Honda Mobility egészen biztos, hogy másként kívánja megoldani ezt a feladatot, mint a Tesla, mert azon a fronton borítékolható, hogy az adatgyűjtésben nagyjából lehetetlen belátható időn belül utolérni Elon Musk csapatát. A japán vegyesvállalat 2026-ra szeretne elkészülni az első személygépjárművével, addig pedig még egészen biztos, hogy sok elhintett infó lesz a tervekről.