A Xiaomi az a vállalat, ahol az okostelefonokon általában szűk az árrés, és úgy általában a márka legtöbb termékére is igaz ez, éppen ezért eléggé nehezen tud profitábilis lenni. De most a járvány sújtotta időben ezt sikeresen abszolválta a vállalat.
7,7 milliárd dolláros bevételt tudott elérni a Xiaomi az áprilistól júniusig tartó időszakban. Ez új rekordnak számít a második negyedévben, de egyébként csak 3,1 százalékkal tudott növekedni egy év alatt. De itt rögtön le kell szögezni, hogy a koronavírus-járvány árnyékában érte ezt el, szóval valószínűleg normál esetben sokkal jobban is alakulhatott volna a teljesítménye. Az előző negyedéves számhoz képest 7,7 százalékkal tudott jobb bevételt produkálni.
A vállalat profitját nem lehet milliárdokban mérni egyelőre, de már az is dicséretes, hogy masszív pozitív eredményt tudott elérni. 650 millió dollár nyereséget hajtott fel, ami kiemelkedő, 129,8 százalékos emelkedést jelent éves viszonylatban, de még a 2020-as év első negyedévéhez képest is 108 százalékkal magasabb, szóval ugrásszerű az emelkedés minden szempontból vizsgálva.
A Xiaomi egyébként januárban, a járvány előtt rekord érdeklődésnek volt tanúja. A napi új eszközök aktiválása 120%-kal volt magasabb, mint 2019 azonos időszakában. Szóval ebből azért látszik, hogy hiába a szépen alakuló bevétel és profit, igazából most sokkal jobban mehetne a Xiaomi szekere (is). A cég saját számításai szerint 28,3 millió okostelefont szállított le a szóban forgó negyedév során, és 11,8%-kal emelkedett az átlagos eladási ár, ami eléggé jelentős.
Korábban a Xiaomi arról beszélt, hogy az okostelefonjainál az árrést mindig 5 százalék körül próbálja majd tartani. De hozzá kell azt tenni, hogy ennek az időnek már vége, vagy legalábbis nem minden fronton tartja a dolgot a cég. Mióta a Redmi és a Xiaomi márka eléggé jól elhatárolhatóan van a piacon, azóta a Xiaomi modelleknél elkezdett kicsit merészebben árazni a cég, és a Redminél van az igazán kiemelkedő ár-érték arány. Plusz az európai piacra sajnos nem ritkán jóval drágábban jönnek az újabb eszközök, mint az korábban tapasztalható volt.
Ez utóbbi trendnek köszönhető talán az, hogy a Xiaomi bevételét éppen az európai forgalma segítette úgy emelkedni, hogy nyereséges legyen. Csak Európában 65 százalékkal növekedett a vállalat forgalma az egy évvel korábbi adathoz képest. Ezt azzal érte el, hogy amiként a Huawei elkezdett kiszorulni, ügyesen lavírozva kezdte átvenni a helyét fokozatosan. Ennek köszönhetően az öreg kontinensben még további potenciál van, mert a Huawei jelen állás szerint ennél már csak gyengébb lesz.
Európában egyébként a spanyoloknál, a franciáknál és a németeknél pörög kiemelkedően a Xiaomi. Spanyolországban olyannyira sok fogy a vállalat különböző modelljeiből, hogy már piacvezető szerepet tölt be az eladott darabszám szempontjából. A cégnek a nagy csapást most az jelenti, hogy Indiában brutálisan visszaesett a forgalom, és ott valószínűleg elhúzódó válságot okoz a koronavírus, és a Xiaomi egyébként ott is piacvezető, de így 28%-kal kevesebb mobilt tudott értékesíteni.