Shop menü

PROBLÉMÁK LEHETNEK A DYING LIGHT 2 HÁZA TÁJÁN

Lehet, hogy nem a CD Projekt Red az egyetlen lengyel csapat, amelyik bajban van.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Problémák lehetnek a Dying Light 2 háza táján

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a Dying Light 2 megjelenését elhalasztotta a Techland még az év első felében. Eredetileg valamikor 2020 során kellett volna a boltokba kerülnie a játéknak, azonban a stúdió úgy döntött, hogy nem is határoz meg új dátumot. Ez a Cyberpunk 2077-tel történt eset után mondjuk még inkább bölcsnek tűnik, hiszen a Dying Light 2 is egy nagy és komplex, nyitott világú játék, így nem lenne jó, ha hasonlóan hibáktól hemzsegne.

Hogy mi lehet a csúszások és a problémák hátterében, arról most egy lengyel lap írt, a stúdión belülről megszólaltatott, név nélkül nyilatkozó alkalmazottak segítségével. Ebből az rajzolódik ki, hogy a Dying Light 2 kreatív igazgatója, Adrian Ciszewski, vagy becenevén "Dumpling" állhatott a problémák középpontjában. Az úriember eredetileg PR-os és marketinges volt a Techlandnél, majd producerként vett részt a Dead Island elkészítésében, és a stúdió vezetősége nagyon elégedett volna a munkájával, így az első Dying Light fejlesztését már ő vezette direktorként.

A nyilatkozó alkalmazottak arról számoltak be, hogy Dumpling az elmúlt hónapokban már inkább az Evangelista becenév alatt futott, ugyanis mást se csinált, mint az irodában fel-alá járkálva próbálta mindenkinél evangelizálni a projektet, és mindenkinek elmagyarázni az ő saját vízióját. Úgy tűnik, hogy a stúdió vezetőjével együtt közösen állandóan bele akartak avatkozni mindenben, így például a Chris Avellone által írt forgatókönyvet is folyamatosan átírták, ezért a két fél kapcsolata már azelőtt megromlott, hogy Avellone szexuális zaklatásos dolgai kiderültek volna, és a két fél megszakította volna a kapcsolatot.

"Gyakorlatilag mindenki, de főleg Dumpling állandóan szerencsétlenkedik a történettel. Hatalmas háború zajlik, a karakterek körül, a motivációk körül és hogy a történetnek mégis merre fele kellene mennie, milyen frakciókkal és küldetésekkel. Ezzel együtt Dumpling sok jót tett a Techland számára, az elnök bízik benne, csak egy olyan felelősségteljes pozíciót kapott, amivel nem bír el. Ez a pozíció ugyanis megkíván egy rakás olyan képességek és olyan hozzáállást, ami Dumplingnak nincs meg. Nem buta egyébként, csak túl sok terhet próbál cipelni, ezért állandóan konfliktusokba keveredik és emiatt több embert már kirúgtak, vagy maguktól kiléptek" - mondta az egyik alkalmazott.

"Emlékszem, hogy már a Dead Island fejlesztése során is állandóan hívogatta az embereket, és elhordta őket mindennek. Még akkor is, amikor nem volt crunch időszak, állandóan telefonált még este 10 után is, mert munkamániás volt, és mindenkitől ezt várta el" - tette hozzá egy másik munkatárs.

Dumplingot úgy írják le, hogy a filozófiája a következő volt: a játékdizájn a próbálkozásokon keresztül, tehát iteráción keresztül alakuljon ki. Ezzel alapvetően nem lenne sok probléma, hiszen a legtöbb játék esetében állandó alakítás és iteráció folyik az eredeti tervekhez képest, de a beszámolók szerint Dumpling esetében sosem volt semmi végleges, még akkor sem, amikor valamire azt mondta, majd a következő nap kidobta az egészet. Ez pedig a beszámolók szerint rendkívül kiégette a csapatot.

Akadnak ugyanakkor pozitív dolgok is az alkalmazottak szerint. Az ugyan szomorú volt számukra, amikor a technológiai igazgató távozott, viszont egy nagyon stabil engine-jük volt egy jól használható szerkesztővel, csak néhány egyéb eszköz volt kicsit lemaradva. A beszámolók szerint viszont jó döntés volt, hogy a távozó vezető helyét négy veterán programozó vette át, akik közösen látják el a feladatot, és minden jól halad.

Szintén pozitívként élték meg, hogy több remek munkatársat is szerződtetett a vezetőség külföldről. Az egyik Eugen Harton volt, a Bohemia Interactive-től, aki a Dying Light 2 vezető producere lett, a másik pedig Marc Albinet, aki korábban az Assassin's Creed Unity direktora volt, és a Dying Light 2 fejlesztésénél bekerült a korábban emlegetett Dumpling fölé, így most már ő vezeti az egész projektet.

"Albinetről mindenki pozitívan beszél a cégen belül. Bármikor is van meetingünk vele, az nagyon jól megy, rengeteg tapasztalata van és mindenki bízik benne. A játékmenetet például felosztotta kisebb lépésekre, építőkockákra, amikből aztán lehet építkezni. Pontosan tudja, hogyan kell felépíteni egy ilyen típusú játékot, és alapvetően rendet teremtett a fejlesztésben" - nyilatkozták a megkérdezettek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére