A Microsoft amellett,hogy ezerrel készül a konzolok új generációjával, melyeknek első képviselője az Xbox Series X lesz, természetesen ezerrel foglalkozik a felhővel is. A Project xCloud nevű kezdeményezés célja, hogy minden játékot (mármint ami fut Xboxon, illetve elérhető a Microsoft Store-ban) streamelni lehessen bármilyen eszközre, de már azt is tudjuk, hogy a felhő együtt fog működni az Xbox Series X-szel: lehet például, hogy amíg letöltődik a játék, már elkezdhetjük a felhőből tolni, de persze az is támogatott lesz, hogy a konzolon elkezdett játékot más eszközön folytassuk.
Phil Spencer most a felhős játék kapcsán arról beszélt, hogy számára a kényelmi szempontok a legfontosabbak.
"Jellemzően a házban egy tévére van rácsatlakoztatva egy konzol. Ez tehát azt jelenti, hogy egyrészt nem tudok játszani, ha a család éppen valami mást szeretne nézni a tévén, másrészt pedig a házban található többi tévén sem tudok játszani, mert azokhoz nincs konzol kapcsolva. Szerintem egyértelmű, hogy ezt meg kell oldanunk, és képesnek kell lennünk akár a felhőből játszani bárhol, akár a házban lévő konzolról fellőni a felhőbe a játékot és azt folytatni egy másik tévén" - kezdte.
Spencer szerint nagyon fontos lenne ráadásul, hogy ne csak a tévéken, de minden más eszközön is lehessen tulajdonképpen bármelyik játékot tolni, szerinte ez ugyanis hatalmas lökést adhat a játékipar egészének. Ugyanakkor úgy vélekedik, hogy mindez nem jelenti azt, hogy ne kellene egy specifikus eszközt tartani játékra, ami a lehető legjobb élményt nyújtja.
"Szerintem még több mint tíz évig ott lesz nálam is egy konzol a tévé alatt. Ez adja ugyanis számomra a legjobb élményt, amikor rendelkezésre áll tévére kötve a helyi eszköz, letöltöm a játékot, és játszom. De sokszor nem tudok a tévé elé kerülni, sokszor nem áll rendelkezésre egy natív játékos eszköz, és ezért gondolom úgy, hogy fontos a felhős technológiát fejleszteni".
Persze, nem csak a Microsoft gondolja így, hiszen az Amazon is hasonlóan gondolkozik, és a két óriáscég nagyon jó pozícióban van ahhoz, hogy ezt meg is valósítsa, hiszen eleve hatalmas felhős központokkal rendelkeznek, és ezek, valamint a felhasználókhoz közeli végpontok száma csak gyarapodni fog a következő időszakban.
A nagy játékipari cégek közül a Sony van jelenleg érdekes helyzetben: habár a PlayStation Now képében mindenkinél előbb kezdték el fejleszteni, és már a gyakorlatban működtetni a játékstreamelős szolgáltatásukat, a Sonynak nem tartozik a kompetenciái közé a felhős adatközpontok építése és üzemeltetése, nem is rendelkeznek ilyen üzletággal, szemben például a Microsoft-féle Azure-ral. Nem csoda, hogy a Sony már tavaly bejelentette, hogy a közeli jövőben a Microsoft infrastrukturáját veszi majd igénybe, amikor elkezd egyre inkább ráfeküdni a felhős játékra.
Ez egy kicsit faramuci helyzet, de hát tudjuk, hogy a nagyvállalatok nem úgy működnek, mint az otthoni fotelból a másikat fikázó konzolrajongók.