A Samsung elvileg megtévesztette a felhasználókat több alkalommal is, miközben a Galaxy S10 okostelefont reklámozta, és ugyanígy járt el több korábbi modell esetében is. Az ausztrál hatóságok az ellen emelték fel a hangjukat, ahogy a vállalat a vízállóságát mutatja be az okostelefonok esetében.
Az Ausztrál Versenyhivatal és Fogyasztóvédelmi Bizottság (Australian Competition and Consumer Commission – ACCC) azzal az indokkal perelte be a Samsungot a szigetországban, mert a vállalat megtévesztő módon reklámozta a mobiljai több felületen is. Az illetékesek több mint 300 reklámot találtak kifogásolhatónak, és ezek plakátokon, szórólapokon, online reklámokban, a közösségi médiában és a televízióban jelentek meg. És minden esetben azt kifogásolták az ausztrál fogyasztóvédők, hogy a vállalat nem a valóságot tükrözően mutatta be a vízállóságát a termékeinek. A szakemberek vélekedése szerint olyan helyzetekben ábrázolta a dél-koreai alakulat a Galaxy S10 mobilt és más vízhatlannak minősített gépeket, amikben nem is tesztelte azokat korábban. Éppen ezért nem is jelentheti ki a cég, hogy az adott helyzetben a víznek ellenállónak minősülnek a termékek.
Mint az ismeretes a 2016-os Galaxy S7 óta minden csúcsmodell minősített vízvédelemmel rendelkezik, és a Samsung elmondása alapján a Galaxy S10 például 1,5 méteres mélységben 30 percet tud átvészelni anélkül, hogy baja lenne. A Samsung úgy mutatta be a reklámokban az eszközeit, hogy medencében fotóztak vele, valamint a tengerben is alámerítették a vízfelszínnek. És hogy ezzel mi a gond, amiért pert akasztottak a cég nyakába? Nos, azért támadja a Samsungot az Ausztrál Versenyhivatal és Fogyasztóvédelmi Bizottság, mert a Galaxy S10 és más modellek vízállóságát a cég tiszta édesvízben tesztelte és minősítette, holott sem a medencében található víz, sem pedig a tengervíz nem azonos ezzel, és az eltérő közegek más-más hatást gyakorolhatnak a masinára. A tengerben sósvíz vár az okostelefonra, ami igencsak komolyabb károsodást okozhat a számára, mint a tiszta édesvíz, a medencékben pedig különböző vegyszerek találhatóak.
Ráadásul, mint az már köztudott, a Samsung semmilyen vízkárra nem vállal garanciát, szóval szándékosan nem különösebben érdemes vízbe vinni az okostelefonjait, mert bármi balul sül el, a felhasználó magára marad majd az akár 1000 dollárnál is többe kerülő készülékkel. Az ACCC arra is kitért még, hogy egy adott okostelefonnak egyébként az sem biztos, hogy kitart az újkori vízállósága az élettartamának egésze alatt, a burkolat részét képező szigetelések idővel öregedhetnek és gyengülhetnek vagy elmozdulhatnak, így elképzelhető, hogy 2-3 évnyi használat után már elesnek a védvonalak.
Érdekesség, hogy egyébként nemcsak a Samsung lenne ugyanilyen indokkal perbe fogható. Más gyártók is előszeretettel szokták olyan környezetben ábrázolni a vízálló okostelefonjaikat, amilyen körülmények között valószínűleg nem tesztelték hivatalosan a vízállóságot. A mostani per a Galaxy S10 széria mellett érinti a Galaxy S9, S8, S7 sorozatokat, a Galaxy Note9-et, Note 8-at, a visszahívott Note7-et (Note FE), a Galaxy A8-at, az A7-et, és még a Galaxy A5-öt is.