A híres képregény-író Alan Moore, akinek olyan alkotásokat köszönhetünk, mint a Watchmen, a V for Vendetta, a Constantine, vagy éppen a Batman: The Killings Joke, most éppen arról beszélt, hogy szerinte aggasztó jelenség a szuperhősös filmek évek óta tartó uralma a mozikban. Ahogy az írótól megszoktuk, a véleményét elég sarkosan fejtette ki.
Moore-ról alapvetően tudni kell, hogy képregény-íróként rendkívül sikeres volt: több mint egy évtizedet dolgozott a DC Comicsnak, ahol nem csak Batmanhez és Supermanhez írt történeteket, de megalkotta a nulláról a Watchment. Később saját vállalatot alapított, és ott kezdett olyan műveket írni, mit a The League of Extraordinary Gentlemen, majd később bejelentette, hogy visszavonul a képregényektől, és inkább más médiumokkal foglalkozik.
Ezen kívül Moore kapcsán azt is érdemes tudni, hogy mindig igyekezett távol maradni a műveiből készített filmektől, ezekkel kapcsolatban ugyanis leginkább frusztrációt érzett.
Az alkotónak hamarosan egy új filmje érkezik The Show néven, és ennek kapcsán mostanában viszonylag sok interjút ad. Amikor a szuperhősös filmek manapság divatos uralmáról kérdezték nem rejtette véka alá a véleményét:
"Sajnos a legtöbben ma már egyenlőségjelet tesznek a képregények és a szuperhősök közé, ami számomra egy újabb nehézséget jelent a műfajban. Valójában nem láttam egyetlen szuperhősös filmet sem a Tim Burton-féle Batman óta. Szerintem penészként lepték be a mozik világát, és megfertőzték a kultúrát is valamilyen szinten. Néhány évvel ezelőtt már mondtam, hogy nagyon aggasztó jelnek tartom, hogy több százezer felnőtt áll sorba azért, hogy olyan karaktereket lásson, akiket 50 évvel ezelőtt hoztak létre 12 éves gyerekek szórakoztatására. Számomra úgy tűnt, hogy ezzel a felnőttek ki akarnak lépni a modern világ komplexitásából, és visszatérni a nosztalgikus gyerekkorhoz. Ez veszélyesnek tűnt, és infantilissá tette a lakosságot" - mondta Moore.
Az úriemberről tudni kell, hogy a politikai nézeteit és világlátását jellemzően minden művébe belevitte, és jelenleg éppen rendkívül utálja az Egyesült Államok elnökét, Donald Trumpot. Szerinte nem véletlen, hogy 2016-ban, amikor Trumpot megválasztották és az Egyesült Királyság megszavazta, hogy kilép az Európai Unióból, a legnépszerűbb 12 filmből hat szuperhősös volt:
"Nem mondom, hogy az egyik okozza a másikat, de mindegyik ugyanannak a jelenségnek a tünete: a valóság megtagadása, és az egyszerű, szenzációhajhász megoldások keresése" - zárta le a témát.
Ezzel Martin Scorsese mellett már ő is beszállt a szuperhősös filmek kritikájába. Azonban míg Scorsese ezeknek a filmeknek a művészeti értékét (illetve annak hiányát) hozta fel, addig Moore láthatóan azért aggódik, hogy ezek az alkotások milyen hatással vannak a társadalomra. Úgy tűnik, hogy szerinte a szuperhősös filmek jelentősen pusztítják a kultúrát, és ehhez továbbra sem szeretné a nevét adni.