A Destiny első része sokak bánatára sosem jelent meg PC-re. Mivel egy hatalmas projektről van szó, és mivel a Bungie-nak alapvetően a konzolos fejlesztéssel vannak tapasztalatai, ez talán érthető is - főleg, mert PC-n különösen fontos a biztonság és a csalás megelőzésének kérdése, ami egy multiplayer játéknál elengedhetetlen.
Most viszont egyre több belsős forrás beszél arról, hogy a Destiny 2 már mindenképp megjelenik PC-re az Xbox One és a PlayStation 4 mellett. Tegnap a NeoGAF fórumain jelent meg először a hír, mely szerint a Bungie egy belsős konferencián tájékoztatta erről a munkatársakat, de más forrásokból a Kotaku és az Eurogamer is hasonlóan értesült. A Bungie jelenleg több mint 750 főt foglalkoztat, akik közül már szinte mindenki a Destiny folytatásán dolgozik, ráadásul olyan stúdiók is besegítenek, mint a High Moon és a Vicarious Visions - elméletileg a PC-s portért is az utóbbi kettő lesz a felelős.
Ezen kívül több beszámoló is rámutat arra, hogy a Destiny 2 nem csak egy ráncfelvarrás lesz, hanem igazi folytatás, ami jelentősen különbözik majd az elődtől. A Bungie maga mögött hagyja az előző generációs konzolokat, így sokkal több lehetőségük lesz - persze a most megjelent Rise of Iron sem jelent már meg Xbox 360-ra és PS3-ra, de azért a játék motorja még mindig alapvetően ezeket szem előtt tartva készült.
Lőttek a régi karaktereinknek?
A Bungie munkatársai közül többen név nélkül nyilatkozva azt mondták, hogy a két rész közötti váltás legalább akkora lesz, mint amit a Blizzard csinált a Diablo és a Diablo 2 között. Azt szeretnék, hogy rá lehessen ismerni a játékra, de közben az alapoktól kezdve megváltoztatnák az egészet. Ez egyben valószínűleg azt is jelenti, hogy a jelenlegi tartalmak és a karaktereink nem kerülnek át a folytatásba, habár információink szerint erről a Bungie még nem döntött véglegesen. Korábban mindenesetre hivatalosan még azt nyilatkozták, hogy nem akarnak kiszúrni azokkal, akik már több száz órát fektettek karakterük fejlesztésébe.
A Destiny 2-ben a jelenlegi információk szerint az egyik legnagyobb változás az lehet, hogy jóval MMO-szerűbb lesz a játék. A Bungie célja, hogy a bolygók népesebbek legyenek, és több város, helyőrség, küldetés és egyéb tevékenység legyen elérhető, ezzel váltanák ki ugyanis az első rész patrol missionjeit, amik valljuk be, nem voltak a világ legérdekesebb dolgai.
Megint problémás a történet?
A Destiny első része többek között azért is csúszott egy évet, mert a fejlesztés végén a Bungie tulajdonképpen kidobta az addig megírt történet, és sebtiben rakott össze egy másikat. Többek között ezért fordulhatott elő az a furcsa helyzet is, hogy a Destiny sztorijának és háttértörténetének jelentős része nem magából a játékból derül ki, hanem a hivatalosan honlapon olvasható grimoire-okból.
Ehhez hasonlóan a Destiny 2 is egy évet csúszik az eredeti ütemtervhez képest - valójában most kellett volna megjelennie, azonban a Bungie behozta helyette a Rise of Iron kiegészítőt. Áprilisban egy nagyobb átszervezésen ment át a Bungie, melynek keretein belül a The Taken King direktora valamint producere, Luke Smith és Mark Noseworthy ugyanezen pozíciókat vették fel a Destiny 2 fejlesztésében.
Szintén belsős források árulták el, hogy ezzel párhuzamosan ismételten csak teljesen rebootolták az addig megírt történetet, és számos veterán munkatárs távozott. A helyzet tehát nagyon hasonló az első részhez: ott többek között a sztori átírásakor kilépett Joe Staten, aki egészen addig a pontig az összes Bungie-játék történetéért felelt, beleértve a teljes Halo-sorozatot.
Mi lehet a probléma?
Nos, ezt pontosan nem tudjuk, csak következtetni tudunk rá az utóbbi egy-két év eseményei alapján. Mióta a Halo-sorozaton elkezdett dolgozni, a Bungie mindig is nagy stúdió volt, ami az utóbbi években még tovább hízott, ezt pedig láthatóan nem tudja megfelelően kezelni a menedzsment.
Ráadásul minden beszámoló szerint az első Destiny és a kiegészítőinek elkészítéséhez használt technológia eléggé régimódi. Ez a játék látványvilágán nem mutatkozik meg, hiszen egyrészt a művészeti színvonal hihetetlenül magas, a kidolgozás minősége kiváló, azonban a tartalomkészítés nagyon lassan halad. Több pályatervező is arról számolt be, hogy még olyan alapvető dolgok, mint egy objektum áthelyezése is több órába kerülhet - mármint amíg a végeredmény a pályaszerkesztőből átkerül futtatható formában a játékba.
Nagy kérdés lesz tehát a Destiny 2 esetében, hogy mennyire sikerül rendbe rakni a technológiai hátteret. Maradnak-e a saját fejlesztésű motornál, és azt próbálják szintre hozni, hogy könnyebb, gyorsabb és rugalmasabb lehessen a tartalomkészítés, vagy esetleg licencelnek egy már elérhető technológiát? Utóbbi azért is lenne megfontolandó, mert a két szóba jöhető motor, az Unreal Engine 4 és a CryEngine már alapból rendelkezik PC-s ággal, és komoly kérdés, hogy a Bungie saját, kizárólag konzolokra készített motorját mennyire lehet átalakítani PC-re.
Persze a Bungie valószínűleg más dolgokat is számításba vesz, hiszen korábban érveltek már azzal, hogy ha külsős motort használnának, akkor nem tudnák hozni a stúdió játékaira annyira jellemző játékélményt - ez pedig egy támogatható érv, hiszen különböző gyengeségei ellenére ha valamiben, hát játékélményben a Destiny abszolút kiemelkedő ebben a generációban a konzolos FPS-ek között, pont ahogy a Halo az előző generációban.