Az Overkill’s The Walking Dead hatalmasat bukott tavaly, akkorát, hogy a játékot kiadó Starbreeze-nek is komoly gondjai támadtak emiatt. Most kiderült, hogy néhány dizájner már a megjelenés előtt tisztában volt a problémákkal, de nem kaptak elég időt ahhoz, hogy rendbehozzák őket.
Ahogy egy névtelenséget kérő munkatárs elmondta az Eurogamernek, mindenki tudta, hogy a projekt a földbe fog állni, hiszen abból a bizonyos anyagból nem lehet várat építeni, és itt már az alapok is rosszak voltak.
Az eredetileg 2016-os megjelenésre tervezett játék kezdetben a házon belül összeeszkábált Valhalla motorra épült, de ez majdnem használhatatlan volt. A munka nagyon lelassult emiatt, míg végül az egészet átrakták az Unreal 4-es motorra, de ez több év után történt csak meg. A Starbreeze nem akarta 2018-nál messzebb tolni az indulást, így a dizájnereknek 18 hónap alatt kellett újraalkotniuk mindent, egy olyan motorral, amivel csak a csapat tíz százalékának volt bármilyen tapasztalata.
A The Walking Dead nagy szerepet játszott a kiadó gondjaiban, de nem ez volt az egyedüli "záptojás". Hivatalosan 2013-ban szerezték meg az Overkill-t, de valójában a Syndicate rebootjának 2012-es bukása után bekerült a vezetőségbe az Overkill csapatának egy része (főleg a két alapító, Bo és Ulf Andersson) . A Payday 2 sikere után Ulf távozott, Bonak, mint vezérigazgatónak és a terjeszkedés hívének irányításával pedig olyan játékokba fektettek be, mint a Dead by Daylight, vagy a Raid: World War 2. Ez utóbbi igazán remek döntés volt: annyira hasonlított a Paydayhez, hogy a Starbreeze gyakorlatilag saját maga konkurensévé vált.
A VR-t is nagyon nyomták: részt vettek például a már nem működő Imax VR-ban is. Az egész építmény kártyavárként omlott össze, mikor a The Walking Dead nagyon várt diadala elmaradt. Andersson elhagyta a céget, az új vezetés felülvizsgálja a működést, és esélyes, hogy a folyamat végén körvonalazódó vállalat nagyon különbözik majd az eddig ismert Starbreeze-től.