Az Outriders még április 1-jén jelent meg PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series-konzolokra, valamint Google Stadiára, azonban az első naptól kezdve elérhető volt az Xbox Game Pass keretein belül, így tehát az előfizetők rögtön és ingyenesen hozzáférhettek. Ez volt az első nagy külsős fejlesztő által készített játék, ami a megjelenés napján rögtön elérhető volt a szolgáltatásban, és a Square Enix elnöke, Yosuke Matsuda arról beszélt, hogy abszolút megérte a dolog.
"Az Outriders kapcsán ugyan felmerültek bugok és más apróságok a megjelenéskor, de szerintünk jól indult egy teljesen új címként. Nagyon meglepődtünk, hogy a digitális értékesítések aránya rendkívül magas volt, és az aktív felhasználók száma is megdöntötte az elvárásainkat. Szerintünk nagyon jó döntés volt elindítani rögtön a Game Pass keretein belül is, ez ugyanis rendkívül jót tett a felhasználói bázisnak" - mondta.
Sajnos részleteket nem tudunk, csak annyi biztos, hogy az Outriders több mint 3,5 millió egyedi felhasználóval rendelkezett április 1. és május 1. között, az viszont már nem derül ki, hogy ebből mennyi volt az, aki a Game Passon belül próbálta ki.
Piers Harding-Rolls piaci elemző szerint vannak bizonyos játékok, melyeknek kifejezetten ajánlott a Game Passon megjelenni, és az Outriders nagyon sok feltételnek megfelel:
"Olyan játékokról van szó, amik sokat tudnak profitálni egy azonnal elérhető közönségből ahelyett, hogy más prémium termékekkel kellene versenyeznie az áruházban. Ezek közé tartoznak a teljesen új címek, az indie játékok, az olyanok, amik szolgáltatásként működnek és az in-game értékesítésekből származik a bevétel, az online multiplayer címek, vagy amiket egyébként nehezen lehetne észrevenni a többi AAA-kategóriás játék között".
Eközben a fejlesztő People Can Fly végre hajlandó volt beismerni, hogy kicsit túl sok a grindolás a játékban, így a hamarosan érkező patch számos dolgon változtat majd a loot rendszerrel és a Legendary holmikkal kapcsolatban. A Legendary cuccok dobási esélye 100%-kal növekedik majd, a korábbi szinthatárok eltűnnek, és elvileg nem is eshet kétszer ugyanolyan Legendary - ha ez bekövetkezik, akkor a játék újradobja a lootot egyszer. A készítők hangsúlyozzák, hogy ez nem azt jelenti, hogy soha nem eshet két egyforma loot, hanem azt, hogy egyszer lehetőségünk lesz újat dobatni a rendszerrel.
Ezen kívül érdekes helyzet állt elő, amikor a People Can Fly elkezdett "köszönet csomagokat" osztani a játékosoknak, akik olyan holmikat kaptak, amikkel már rendelkeznek. A készítők bocsánatot kérnek, hiszen egyértelműen nem ez volt a szándékuk, úgyhogy újragondolják a rendszert, és akik már felvették a csomagot, azok újra megkapják majd.