A vizsgálatok szerint a gyorsítórakéták leválását monitorozó érzékelők egyike deformálódott és hat fokkal elhajlott a helyéről. Ez pedig elég volt ahhoz, hogy a rakéta ne megfelelően váljon le a hordozó középső részéről, és beleütközzön az üzemanyagtartályba, amely ennek nyomán felrobbant. A mentőrendszer szerencsére még időben észlelte a hibát, és gyorsan leválasztotta a két űrhajós kabinját a rakéta tetejéről, akik épségben visszaereszkedtek a felszínre.
A szenzor a nyomozás alapján a rakéta kilövés előtti összeszerelése során sérült meg Bajkonurban. A mérnökök a következő napokban a már összerakott két másik Szojuzt is megvizsgálják, hogy kiderítsék, ezeknél is fennáll-e hasonló probléma. A Roszkozmosz közzétette a középső rakétatestre szerelt kamera felvételét is a balesetről. A lenti videón 1:25-nél látszik, ahogy a bal oldali gyorsítórakéta nem leválik, és nem eltávolodik, ahogy a többi, hanem nekiütközik a középső fokozatnak.
A Szojuz következő kilövésére az oroszok tervei szerint már november 16-án sor kerülhet. Ez a rakéta embert még nem visz magával, csak utánpótlást juttat a Nemzetközi Űrállomásra egy Progressz teherhajóval. Ha ez a küldetés rendben lezajlik, elvileg menetrend szerint sor kerülhet a következő űrhajósok fellövésére is, akik a tervek szerint december 3-án indulhatnak útnak.