Shop menü

ORCS MUST DIE 3 – A RÉGI, JÓL BEVÁLT RECEPT

Megint jőnek, kopogtatnak - az orkok!
Villányi Gergő
Villányi Gergő
Orcs Must Die 3 – A régi, jól bevált recept

Szerzői értékelés

Olvasói értékelés

  • It's a trap!

A jelszót, miszerint Az Orkoknak Meg kell Halniuk, 2011-ben tűzte zászlajára a Robot Entertainment. A tower defense-akció játékot furfangos pályák jellemezték, de hiába védtük a világot a szörnyű végromlástól, a humor sem hiányzott belőle. Az első rész egy nagy rakás csapdával és leölhető orkkal indult világhódító útjára, majd a siker után 2012-ben következett a folytatás, ami a történetszálat is tovább vitte, co-op módot és még egy főszereplőt hozott. Ezek után több éves szünet következett, mivel ugyan egy harmadik – inkább átvezetőnek tekinthető – részt ugyan bejelentettek a készítők 2014-ben, 3 év kellett, mire játék lett belőle.

Galéria megnyitása

Az Orcs Unchained viszont multiplayer free to play formában várta a nagyérdeműt és amúgy remek szórakozás volt, amíg egyik csapattársunk ilyen vagy olyan okból keresztbe nem tett nekünk. A legújabb rész, ami már valóban a 3-as számot kapta először Stadiára jött ki, ami azt jelentette, hogy valószínűleg a kutya nem játszott vele, most viszont a PC és a konzol tulajdonosok is felcsatolhatják a páncéljukat, kedvenc fegyverüket és harci indulót dúdolgatva tervezgethetik, miként is lehet több hordányi orkot leghatékonyabban elveszejteni.

Szóval ott tartottunk, hogy…

A történet szerint 20 évvel vagyunk a második rész után. Az orkok még mindig támadják az Order erősségeit és a Riftekhez akarnak eljutni. Maximilian felszívódott, Cygnus mester úgyszintén és két fiatal harci mágus tanoncé a főszerep (kezdetben), akiket Gabriella (Sorceress) mentorál - értsd, dumál nekik, míg ők harcolnak és véreznek, vagyis, akarom mondani tapasztalnak és fejlődnek.

Galéria megnyitása

Kelsey fiatal tehetség, igazi könyvmoly és minden szabad percét olvasással, ősi fóliánsok átböngészésével tölti. Keményen megdolgozott a tudásért és szorgalmának hála ő az egyike a két tanoncnak, aki az orkok visszaverésének hálás feladatát megkapta. Kedvenc fegyvere a Blunderbuss (kb. sörétes puska), ami 4 lövedéket hordoz, és ha használója is úgy akarja, gránátot is köphet ellenségeire. Egan tehetséget már kiskorában megmutatkozott, amikor a család macskáját mágia segítségével segítette le egy magas fáról. Ösztönös mágiahasználó, aki nem tanulta, inkább érzi a varázserő áramlását. Íjával meglehetősen nagy pusztítást képes véghez vinni, főként, ha koncentrált energianyalábokkal szórja meg ellenségeit.

Az orkok meg csak jönnek

A fő kampányban 18 pálya vár ránk, ahol némi csevegés és néhány átvezető videó folytatja az OMD történetet. Kiderül, hogy ki egyesítette ismét az orkokat és a régmúlt történéseibe is bepillantást kapunk. A pályák egyre nehezebb kihívást nyújtanak és a nagy részükön valamelyik tanoncot irányítjuk – co-op módban azonban már ketten is írthatjuk a gaz orkokat. Kiegészítésként egy 5 pályás új kampány is a játékcsomag része, ahol már a régi hősök is visszatérnek és akár velük is végig pörgethetjük újra a fő kampányt.

Galéria megnyitása

War Scenario pályákat is kapunk, amik a múltba röpítenek vissza minket, oda, ahol Signus mester még fiatal volt és hű társával és barátjával, Warvickkal védték a Rifteket az orkok áradata ellen – az időutazásba viszont idővel az ifjoncok is bekapcsolódnak. Itt olyan csapdákat és eszközöket (War Machines) is kipróbálhatunk, amik a „kis” pályákon, ahol a tanoncokkal virtuózkodunk nem bevethetőek. Egész íjász sereget tehetünk le védelmi erőként vagy katapultba ülhetünk és robbanó hordókkal szórhatjuk meg az ellenséget. Ez utóbbi extrém hasznos dolog, ugyanis miközben pusztítunk egy pillanat alatt is beugorhatunk, egy gomb lenyomásával kilőve egy hordót és máris rohangálhatunk tovább vagy lőhetünk a karakter fegyvereivel, miközben a katapult újra töltődik. Emellett a jól ismert Endless mode és Weekly Challenges game mode is vár minket, de aki kihívásokra vágyik annak ott a Scramble, ahol debuffok és egyéb nehezítések keserítik meg az életünket.

Galéria megnyitása

A játékban továbbra is koponyákat kapunk a teljesítményünkért, ami a játék nehézségét és a megvédendő Rift állapotát, valamint a pálya teljesítéséhez szükséges időt is figyelembe veszi. A koponyákból csapdáinkat, felszerelésünket és varázstárgyainkat fejlesztgethetjük, sőt, ha már végképp nem tudunk mit kezdeni a vagyonunkkal, skineket is vásárolhatunk.

Galéria megnyitása

Az mindenképpen örömteli, hogy az Orcs Must Die sorozat nem harapott a fűbe az Unchained szervereinek lelövése után, azonban nehéz lenne azt mondani, hogy sok újítást élt volna meg a játék. A Robon Entertainment maradt a jól bevált receptnél, egy kicsit kicsinosította, megcsavarta a történetet, kitalált pár új karaktert és ellenséget (A bossok kifejezetten jók!), de a mechanika és a körítés ugyanaz maradt. Ez pedig nem feltétlenül baj, hiszen jól bevált receptet alkalmaznak, az Orcs Must Die 3 további bővítése pedig még sokoldalúbbá és hosszabbá teheti a játékot a jövőben. Vagy ki tudja, lehet a negyedik rész is szóba kerülhet, ahol végre Max lesz ismét a főhős, hogy mindenkit őrületbe kergessen a poénjaival.

Összefoglalás

Szerzői értékelés

Az OMD széria legújabb tagja, ami néhány újdonságot és a korábbi megszokott minőséget rejti magában.
Változatos pályák, rengeteg ork és csapda, sok féle játékmód.
Az új karakterek vérszegények, hatalmas változás nem érte a játékot.

Az értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére