Az Epic Games többször is bizonyította, hogy szeretné kiterjeszteni csápjait a saját boltján és természetesen játékmotorján túlra is, így több olyan eszközzel is rendelkezik, ami minden videojáték fejlesztő számára hasznos lehet. Az Epic Online Services funkcióit ráadásul ingyen kínálja a fejlesztőknek, kicsiknek és nagyoknak egyaránt, ami hihetetlenül nagy segítség a legtöbb csapat számára, mindezt pedig játékmotortól függetlenül.
A legújabb bejelentésük alapján két új szolgáltatással fogják bővíteni az Online Services-t.
Az egyik a „Voice” névre hallgató rendszer, amivel a játékfejlesztők egy SDK segítségével bármely másik engine-ben tudják használni az Epic saját készítésű platformfüggetlen hangcsevegő rendszerét. Legyenek a játékosok számítógépen, konzolon vagy mobilon, könnyedén tudnak kommunikálni egymással.
A Voice rendszert a Fortnite-ban tesztelték és fejlesztették. A rendszer magas minőséget, stabil és gyors kapcsolatot kínál és 15,3 millió egyidejű Fortnite játékosnál sem adta meg magát. Az Epic a szolgáltatást tehát bármilyen méretű projekthez tudja ajánlani, ráadásul még a hangszervereket is ők fogják biztosítani, így ez sem kerül semmilyen költségbe a stúdióknak.
A másik hihetetlenül értékes szolgáltatás, amit ingyen kínálnak az nem más, mint a 2018-ban felvásárolt Easy Anti-Cheat rendszer. Egy átlagos vagy indie fejlesztő számára szinte megfizethetetlen egy csalásvédelmi szoftver licencelése, így az Epic Games ajánlata valószínűleg nagyon sok csapat számára lehet életmentő. Az Easy Anti-Cheat a háttérből figyeli a játékosokat és igyekszik minél hamarabb kiszűrni a csalókat.
Bár a csalásvédelmi szoftverek törvényszerűen mindig a csalásokat készítők mögött kullognak, egy ilyen rendszer beépítése a játékokba sokkal jobb, mintha semmi sem védené a közösséget. Ráadásul a fejlesztőknek nem is kell bajlódniuk a rendszer frissítésével, hiszen az magától megtörténik a központi adatbázisból.
Mivel ezeket a szolgáltatásokat az Epic Games ingyen nyújtja, felmerülhet a kérdés, hogy mi haszna van belőle, főleg, ha egy másik motorral készül egy játék.
Látszólag nincs belőle előnye, hosszabb távon viszont még több fejlesztőt csábíthat magához az Epic. Ha ugyanis a csapatok azt látják, hogy az Epic Games-nél milyen remek szolgáltatásokat kapnak ingyen vagy olcsón, akkor lehetséges, hogy a következő projektjüket Unity helyett már Unreal Engine-ben kezdik el fejleszteni. Ez a fajta hozzáállás tehát szintén egy hosszabb távú stratégia része.