Shop menü

OLYAN PONTON ÉPÍT LE A SPOTIFY, AHOL EDDIG MINDENÁRON A NÖVEKEDÉSRE FÓKUSZÁLT

Úgy fest, hogy a cég kénytelen hozzányúlni a podcast csapathoz, valószínűleg egy jelentősebb átszervezés miatt kerülhet sor elbocsájtásokra.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Olyan ponton épít le a Spotify, ahol eddig mindenáron a növekedésre fókuszált

A Spotify nagyon szépen növekedik, folyamatosan egyre nagyobb hallgatóságot képes kiszolgálni, és a bevételei is aránylag jól alakulnak. Egy gond van csak, de az viszonylag nagy: a profit továbbra sem áramlik a céghez. A cég most átszervezések keretében munkaerőtől válik meg, hogy csökkentse a kiadásokat.

225 millió eurós mínuszban zárta az idei első negyedévet a Spotiy, és korábban sem tudott túlságosan fényes szereplést bemutatni, ahhoz képest, hogy most egyébként a teljes forgalma meghaladta a 3 milliárd eurót. Szóval azért a pénz folyamatosan áramlik a céghez, csak a kiadások is jelentősek. Ezen a téren próbálhat kicsit javítani a vállalat azzal, hogy egy nagyobb leépítést hajt végre a podcast részlegen.

Eddig folyamatosan öntötte a pénzt a Spotify a podcast szegmensbe, de a jelek szerint úgy látják, hogy mostanra a csapat feleslegesen nagy lett, miközben nem hozza a divízió az elvárt eredményeket. A platform úgy fogalmaz, hogy „stratégiai átrendeződés” szemtanúi lehetünk, a szervezeti átalakítások miatt fognak munkahelyek megszűnni. Hozzávetőlegesen 200 főnek int majd búcsút a Spotify.

Galéria megnyitása

A szomorú hírt az alelnök, Sahar Elhabashi közölte, aki egyébiránt a podcast divízió feje. Azt is megtudhattuk, hogy a teljes munkaerő 2 százaléka ez, szóval nagyjából 10 ezer környékére tehető jelenleg a Spotify létszáma. Ugyanakkor azt hozzá kell tenni, hogy ez nem tűnik egy nagy leépítésnek ilyen kontextusban, de a podcast részleg csak egy kicsi szeletet tesz ki házon belül, szóval ebből a szempontból már más a helyzet. (Korábban egyébként már egy 6%-os leépítés is volt idén.)

A vállalatnak a podcastokból egyelőre eléggé szerény bevétele származik, hiszen ezeknél még nincsenek olyan reklámok, mint a zenéknél. Hangos hirdetéseket a vállalat még két különböző műsor között sem játszik le, az anyagokba fűzve pedig végképp nincs Spotifyhoz köthető reklám, pedig biztosan lenne olyan vállalat, aki ezt is meglépné. Éves szinten egy 20%-os növekedést össze tudott hozni a cég, ez mindenképpen örömteli, de nagyon kevés.

Galéria megnyitása

Fejlesztésekből egyébként nincs hiány, a cég folyamatosan dolgozik azon, hogy a legnagyobb podcsstfogyasztó felületet biztosítsa az emberek számára, de ez kevés akkor, ha közben a vállalat veszteséges. Legutóbb a cég elindította a megújult Spotify for Podcasters plaformot, valamint bejelentett egy új partnerkapcsolatot a Patreonnal. Már lehetőség lesz a Patreonon exkluzív tartalmakat közzétenni a Spotify-ról, és ebből például egy minimális bevétele származhat a cégnek is.

Ugyanakkor itt meglehetősen súlyos pénzek mennek például speciális együttműködési szerződésekre, a kiemelt tartalomgyártóknak például több 100 millió eurós szerződéseik lehetnek a platformmal, ha az adásaikat csak a Spofity keretében teszik közzé.

Galéria megnyitása

A leépítés mellett a cég azt is bejelentette, hogy kombinálni fogja a korábban felvásárolt Parcast és Gimlet csapatokat, és ezekből létre fog jönni a Spotify Studios műveleti részleg. Így összességében ezeknek a költségeit tudják majd csökkenteni. Az utóbbi időben majdnem egy tucat podcast szériát számolt fel a cég annak érdekében, hogy hatékonyabbá tegye a működést, de a jelek szerint ez nem bizonyult elegendő lépésnek.

Valamilyen módon a cég már azt is szeretné elérni, hogy az alkotók érdemi bevételekhez juthassanak, ha a Spotify-t választják, de hogy ez miként fog kinézni a gyakorlatban, az egyelőre még nem tisztázott.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére