Nagyon jól halad a Xiaomi a járműipari terveinek megvalósításával. Az eredeti tervekhez képest csak egy minimálisan csúsztak meg, de a sorozatgyártás felfutása elvileg rendben van. Az idei évre nagyjából minden autót eladott, és azt is megtudhattuk, hogy belátható időn belül hivatalos nemzetközi forgalmazásra nem érdemes számítani.
Lei Jun, a Xiaomi alapítója és első embere a Pekingi Autószalon alkalmával bejelentette, hogy április 24-ig összesen 75 723 személygépjárműre adtak le rendelést az érdeklődők, és nagyon fontos, hogy ez már „zárolt rendelés”. Ez azt jelenti, hogy ennyi ember rendelte meg a SU7 valamely típusát úgy, hogy konkrétan be is fizetett egy kisebb összeget a vételárból, ami vissza nem térítendő, ha valamilyen oknál fogva mégis elállna a rendeléstől. Az elállásnál az összeg a Xiaomi kasszájában landol.
Attól egészen biztos, hogy nem kell tartanai a vállalatnak, hogy kifogyna a rendelésekből, vagy hogy egy legyártott járműnek ne találna gazdát az elkövetkezendő időszakban, az érdeklődés ugyanis óriási. A cég fokozatosan szeretné felépíteni a járműipari ágazatot, aminek velejárója az, hogy egyelőre a meglévő kereslet kielégítésére kell koncentrálnia. A SU7 bemutatása és a termelésének elkezdése után most az a cél, hogy a termelést növeljék. Hiszen, aki most ad le rendelést, az már nagyjából fél éves várólistával kénytelen számolni.
Az első hónapokban még 6000 példányos gyártási kapacitást tervez tartani a Xiaomi, de azt szeretnék elérni, hogy júniusban már a tízezres darabszámot is teljesíteni tudják. Ha minden a vállalat tervei szerint alakul, akkor még ebben az évben leszállíthatnak 100 ezer személyautót, ami nagyszerű eredmény lenne a vállalat számára. Viszont ez még közel sem jelenti azt, hogy elégedetten dőlhetnek hátra, sőt mi több, ez még csak a kezdet.
A cég megosztott egy videót arról a gyárról, ahol a Xiaomi SU7 gyártási folyamatának egy része, valamint az összeszerelés folyik. A cég folyamatosan igyekszik azt hangsúlyozni, hogy saját erőből hozta ezt össze, de jelentős támogatást kaptak a BAIC autógyártótól, aki nagy tapasztalattal rendelkezik, így támaszt tudott nyújtani a technológiai piac kiemelt szereplőjének. A gyára több mint 700 ezer m2-en terül el, 700 robot dolgozik benne automatizált munkafolyamatok tömkelegén, és kb. 76 másodpercenként legördül egy kész új elektromos autó a sorról.
Az elmúlt nagyjából 10 év alatt számos techcég neve kapcsán merült fel, hogy autógyártásba foghat, de egyelőre csak a Xiaomi tudta ezt megvalósítani. A Sony áll még egészen jól a saját fejlesztésével, amit a Hondával közösen hozott össze, de annak a kollaborációnak megvásárolható eredménye 2026 előtt biztosan nem lesz. A Xiaomi elképesztően ambiciózus célt tűzött ki magának, 15-20 éves időtávban odaérne a legnagyobb autógyártók közé, tehát a Teslával és a BYD-val akar versenyezni első körben, utána pedig jöhetnek a többiek.
Azt is megtudhattuk, hogy a SU7 mellett aligha fog profitot termelni a járműágazat. Az autókon legfeljebb 5-10% lehet a haszon, de ez nem lesz elég ahhoz, hogy nyereségessé tegye a részleget. Viszont ez a Xiaomi háza táján mondhatni szokványos. Nagyon sokáig a mobiltelefonokon is folyamatosan pénzt veszített, de az évek során sikerült elérnie azt, hogy már egészen szép hasznot tud húzni bizonyos modelleken. A SU7 esetében olyan beszállítókkal dolgozik a megfelelő minőség elérése érdekében, akik a német prémium gyártóknak is a partneri körét erősítik.