Shop menü

NYITOTT VILÁGÚ SZEREPJÁTÉKON DOLGOZHAT A TECHLAND

Legalábbis az álláshirdetések alapján, habár előbb befejezhetnék a Dying Light 2-t.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Nyitott világú szerepjátékon dolgozhat a Techland

Érdekes álláshirdetések jelentek meg a Techland oldalán, ahol többek között senior 3D-s grafikust és senior quest dizájnert is keresnek. A leírásban az szerepel, hogy a "következő nagy játékunkhoz", így szinte biztos, hogy ezek a pozíciók már nem a Dying Light 2-höz szólnak, főleg, hogy ez utóbbi nevét az utóbbi időben mindig konkrétan feltüntették az álláshirdetésekben, ha éppen volt nyitott pozíció azon a projekten.

Az elvárások persze nem gyengék egy pozícióra, a grafikusnak például legalább 5 év tapasztalattal kell rendelkeznie, és persze kívülről kell tudnia az olyan programokat, mint a 3DSMax és a Blender, de nem árt a Zbrush és a Photoshop sem. A quest dizájnertől már csak 3 év tapasztalatot várnak el.

A quest dizájnernél egyértelműen említik, hogy komoly tapasztalattal rendelkeznie nyitott világú AAA-kategóriás akció-szerepjátékok narratívájának felépítésében, és hogy a jelöltnek pontosan meg kell tudnia különböztetni egy nyitott világú játékban a játékmenetre vonatkozó réteget és a narratívára vonatkozó réteget. Érdekes, hogy itt említik azt is, hogy a jelölttől azt várják, hogy gyorsan tudjon számos kreatív ötlettel előállni, a Techland ugyanis nem egy ötletet szeret polírozni hónapokig, hanem sok jó ötlettel előállni egy hét alatt.

Fontos megemlíteni persze, hogy a Dying Lightban is "questeknek" hívják a küldetéseket, így tehát technikailag a pozíciók szólhatnak a Dying Light 3-ra is. Feltételezhető, hogy a fejlesztés végéhez közelítő második részről már számos munkatárs felszabadult, így nem kizárt, hogy egy kisebb csapat már a harmadik rész koncepcióján dolgozik, de valószínűbb, hogy kisebb átfedéssel két különböző címen dolgozik majd a stúdió, hiszen az utóbbi időben folyamatosan bővültek.

Az is érdekes, hogy az álláshirdetés említi az Unreal Engine-féle Blueprint használatában való jártasságot, holott a Techland hatalmas energiákat fektetett a Dying Light 2-n használt teljesen új C-Engine kifejlesztésébe.

Ez azért lehetséges, mert a prototípus fázisban számos stúdió a saját motor helyett inkább az Unreal Engine-t használja, ahol nagyon könnyen is gyorsan ki lehet próbálni különböző ötleteket, koncepciókat, mielőtt a végleges fejlesztést már a saját motorral elkezdik. Egyébként korábban több forrás is arról beszélt, hogy ez az, ami a Dying Light 2 esetében elmaradt, így a prototípusok tesztelése viszonylag lassan ment a saját engine-jükben, többek között ennek is tudható be, hogy a játék sokáig nem találta meg az irányvonalát, aminek következtében pedig ugyebár egy jó idei késik már a megjelenése.

Akárhogy is, a fejlesztők közölték, hogy idén december 7-én most már aztán tuti a megjelenés PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra, Xbox Seriesre és PC-re.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére