Shop menü

NVIDIA DLAA: ÉLSIMÍTÁS MESTERSÉGES INTELLIGENCIÁVAL

Az első cím, amely profitálhat az új technológiából, az Elder Scrolls Online lesz.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Nvidia DLAA: élsimítás mesterséges intelligenciával

Az Nvida a mesterséges intelligencián alapuló DLSS technológiáját, amelynek segítségével extra teljesítményt érhet el a rendszer, a GeForce RTX 2000-es sorozat bemutatásakor indította hódító útjára. A DLSS lényegében az RTX sorozatú videokártyák Tensor magjait használja arra, hogy a natívnál alacsonyabb felbontásban lerenderelt képet végül natív felbontásúra skálázza fel, a hiányzó részletek pótlásával, a képminőségre is ügyelve. Anno, amikor 2018 folyamán megjelent a DLSS első generációs változata, szó esett egy DLSS 2x névre keresztelt technológiáról is, ami ugyanazt az algoritmust használta volna, ám csak és kizárólag a képminőség javításában segített volna, a teljesítménynövelés nem volt célja.

A DLSS 2x igazából sosem jelent meg, időközben a DLSS 2.0-s változata is elkészült, ami több téren is fejlődött: jobb képminőséggel és beállítási lehetőségekkel érkezett, valamint a teljesítményt is tovább emelte. Úgy tűnik, a DLSS 2x fejlesztése során nemrégiben sikerült eljutni arra a pontra, hogy a technológia debütálhasson. Az alapokat a DLSS 2.0 algoritmusai adják, ám felskálázásra nem kerül sor, ahogy már eredetileg is tervezték, csak a képminőség javítására koncentrál ez a funkció, ami egyébként nem DLSS 2x, hanem DLAA néven válik elérhetővé

Galéria megnyitása

A DLAA, vagyis a Deep Learning Anti-Aliasing főként azoknál a címeknél jöhet jól, amelyeknél az FPS sebesség már alapból kellően magas ahhoz, hogy DLSS-re ne legyen szükség, valamint azoknál is profitálni lehet belőle, ahol a játék processzorlimittel küzd. Az utóbbi kategóriába tartozik az első DLAA támogatással felvértezett játék, az Elder Scrolls Online, amelynek éppen a publikus bétatesztje zajlik.

A készítők szerint a DLAA használatához GeForce RTX 2000-es vagy GeForce RTX 3000-es sorozatú videokártyára van szükség, ugyanis a technológia a Tensor magokra támaszkodik, vagyis dedikált hardvert használ, így sem a CPU, sem pedig a GPU teljesítménye nem csökken számottevően. Az új funkció az Elder Scrolls Online Deadlands DLC-jével debütálhat, ami még idén ősszel megjelenik, ám arról egyelőre nincs hír, hogy pontosan mikor.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére