Shop menü

NÖVEKEDÉST HOZOTT A 2019-ES ÉV A HUAWEI SZÁMÁRA

A vállalatnak nagyon nehéz körülmények között kellett teljesítenie, de összességében elégedett lehet.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Növekedést hozott a 2019-es év a Huawei számára

A Huawei számára lejtett a pálya 2019-ben, és nem a megfelelő irányba, de így is tudta növelni az éves bevételét. Erre valószínűleg nem sokan fogadtak volna tavaly májusban, amikor egy időre a teljes működése is bizonytalanná vált. És bár az elmúlt hetekben, hónapokban már érezhetően megcsappant a forgalma, de a 2019-es eredményein ez még összességében nem érződik.

Sencsenben tartotta meg a Huawei Technologies az éves beszámolóját, aminek keretében a vállalat örömmel jelentette be, hogy 123 milliárd dolláros árbevételt ért el, ami az évközi várakozásokat messze felülmúlja. Ez az eredmény mindegy 19,1 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi, 2018-as bruttó bevételhez képest. Ez elképesztően jó annak fényében, hogy tavaly nyáron olyan elemzések is voltak, amik 100 millió dollár alatti bevételt prognosztizáltak.

Galéria megnyitása

A Huawei számára hatalmas problémát jelentett az, hogy az Egyesült Államok májusban tiltólistára tette, és bár azóta a vállalat elleni intézkedések fel vannak függesztve, arra készülnek a szakemberek, hogy le kell majd mondaniuk az amerikai fejlesztésekről. Ezért nincsenek már ott a Google-szolgáltatások az újonnan érkező Huawei ás Honor okostelefonokon, melyek hiába kaphatóak Európába, így valószínűleg már nem túl sok felhasználót érdekelnek. Kínában viszont nagyon sokan vették eddig a GMS-mentes gépeket, ez volt a vállalat nagy szerencséje.

„A hatalmas külső nyomás ellenére csapatunk előtt egyetlen cél lebegett, hogy felhasználóink számára értéket tudjunk teremteni. Keményen dolgoztunk, hogy fenntartjuk bizalmukat és tiszteletüket, akárcsak partnereinkét világszerte. Az üzlet továbbra is stabil maradt” – mondta Eric Xu, a Huawei elnöki tisztségét rotációs alapon betöltő elnöke.

Galéria megnyitása

A 2019-es pénzügyi beszámoló szerint a nettó bevétele 9 milliárd dollár lett a Huawei-nek, az üzemi eredménye pedig elérte a 13,1 milliárd dollárt. Ez a vállalat elmondása szerint 22,4 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi adat volt, a nettó eredmény viszont csak 5,65%-kal emelkedett, miközben a korábbi években 25-28%-os volt a nettó bevétel növekedésének mértéke.

Kiemelte a Huawei, hogy átlagon felüli összegeket költött kutatásra és fejlesztésre az utóbbi időben. Állítólag a teljes bevételének a 15,3%-át költötte el K+F céllal. És még azt is nyilvánosságra hozta a Huawei, hogy az elmúlt évtizedben összesen közel 86 milliárd dollárt szentelt erre a területre.

Az elmúlt évben a Huawei távközlési üzletágából származó árbevétel elérte a 42,5 milliárd dollárt. Ez növekedés a 2018-as adathoz képest, de csak 3,8 százalékkal több az egy évvel korábban elért bevételnél.

A vállalati üzletágából származó bruttó bevétel már egy kicsit jobban alakult, mivel 8,6 százalékkal emelkedett éves szinten nézve. Az olyan termékekből, mint az Ascend 910, ami a világ leggyorsabb AI processzora, vagy az Atlas 900 tréning klaszter, 12,8 milliárd dolláros bevételt hajtott fel a Huawei. A cég számos nagyvállalatnak segített a digitális átállásban – ami napjainkban sok helyen ki is fizetődik.

Galéria megnyitása

A legnagyobb bevételt nem meglepő módon azért továbbra is a fogyasztói divízió hozza a Huawei számára, 2019-ben ez az üzletág 66,9 milliárd dollárt termelt, és 34 százalékkal múlta felül az egyé évvel korábbi adatot. A gyártónak sikerült 240 millió okostelefont leszállítani, és emellett nagyon sok egyéb eszközt is értékesített, táblagépekből és viselhető kiegészítőkből is szép bevétele származott a Huawei-nek. Fontos, hogy a fogyasztói üzletág esetében már notebookokkal, sőt mi több, televíziókkal is kell számolni. Részleteket nem osztott meg a cég arra vonatkozóan, hogy az egyes termékkategóriák milyen mértékben járultak hozzá a forgalomhoz.

Azt nagyon nehéz megmondani, hogy jövő ilyenkor milyen számokról beszélhetünk majd. Ugyanis a Huawei egyrészt az amerikai nyomásgyakorlás miatt is fokozatosan csúszik lefelé a lejtőn, másrészt most itt a koronavírus, ami az összes vállalatot megviseli, és eddig a mobilgyártók körében a Huawei az, aki a legnagyobb vesztese ennek – persze ahogy globálisan terjed a COVID-19, úgy van hatással a riválisokra is. A Huawei a hálózati fejlesztésekből is nagy bevételt szerzett korábban, de a legtöbb szolgáltató most ezeket is szünetelteti, vagy lassítja, ami szintén pénzkiesést jelent majd a vállalatnak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére