Shop menü

NINTENDO SWITCH - MINDEN, AMIT A KONZOLRÓL TUDNI LEHET

Minden, amit a sajtókonferencia után hivatalosan tudni lehet: kijelző, üzemidő, kontrollerek, kiegészítők, fizetős online multiplayer, megjelenés és árazás!
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Nintendo Switch - minden, amit a konzolról tudni lehet

Magyar idő szerint ma hajnali 5-kor a Nintendo megtartott nagy bemutatóját, melyben végre megtudtuk a legfontosabb részleteket az új Switch-konzollal kapcsolatban, és kiderült az is, milyen játékokkal jelenik majd meg a gép. Először azonban vessünk egy pillantást magára a hardverre.

Sajnos a Nintendo a szokásához híven egyáltalán nem beszélt pontos specifikációkról, így továbbra sem igazán tudjuk, milyen APU-egység hajtja a konzolt. A mi információink szerint a Tegra X1 egy némileg átalakított változatáról van szó, tehát legalább Maxwell-architektúrás GeForce GPU és ARM-alapú processzormagokról beszélünk, vélhetően a Nintendo által kért különböző egyéni módosításokkal. Úgy tudjuk továbbá, hogy grafikus API-k tekintetében az Nvidia és a Nintendo által közösen kidolgozott saját API mellett támogatott az OpenGL és a Vulkan is. Ezeket azonban egyelőre nem tudjuk megerősíteni, szóval térjünk is át arra, amit viszont elárult a Nintendo.

A dokkoló

Kijelző, akkumulátor

A Switch kijelzője az előzetes pletykáknak megfelelően egy 6,2 hüvelykes kapacitív multitouch-ra képes egység, felbontása pedig 1280x720 pixel, ami tulajdonképpen tökéletesen elég egy játékra szánt kézikonzolnak. A játékok felbontása persze ez alatt bármi lehet, de amíg hordozható módban használjuk a Switch-et, addig a GPU erre skálázza fel a képet. Dokkolt üzemmódban azonban többet ki tud hajtani magából a hardver, így ott már képes 1080p-s felbontást megjeleníteni. Egyelőre egy játék felbontását ismerjük: a The Legend of Zelda: Breath of Wild hordozható módban natív 720p-ben, dokkolva pedig 900p-ben renderel.

Az akkumulátor kapacitása nem ismert, azonban a Nintendo mérései szerint legalább 2,5 óra, és legfeljebb nagyjából 6-7 óra hozható ki belőle aktív játékkal. Az előbbi valószínűleg a leginkább hardverigényesebb játékokra vonatkozik (mint például a Zelda), míg az utóbbi vélhetően a kisebb 2D-s, esetleg emulátoros címekre, de nyilván ezt inkább majd éles körülmények között kell letesztelni. Mindenesetre a gépre USB-C porton csatlakozik a töltő, amit bele is tesznek a csomagba (igen, ezt a Nintendónál meg kell említeni külön, mert például a New 3DS mellé nem adtak töltőt).

A Nintendo Switch konzol

A mindent tudó kontrollerek

A konzol alap kontrollerei a két Joy-Con (szintén a csomag része), melyeket le is lehet választani a gépről, illetve fel lehet csatolni a két oldalára, esetleg rá lehet tenni a Joy-Con Gripre, hogy egy különálló kontroller jöjjön létre belőlük. A két kis Joy-Con külön-külön is használható "teljes értékű" irányítóként, ha éppen egy gyors multiplayer meccset zavarnánk le valakivel, továbbá mindkettőben van gyorsulásmérő és gyro-szenzor, szóval a mozgásérzékelésre is építhetnek a fejlesztők (hogy ne repüljenek ki a kezeinkből, szintén alapból jár hozzájuk karpánt) Ezen kívül a bal oldali irányítón találunk egy gombot screenshotok készítésére és megosztására (később majd videót is lehet rögzíteni), míg a jobb oldali irányító beépített NFC-egységet tartalmaz az Amiibo-figurákhoz.

Szintén a jobb oldali Joy-Conba beépítettek egy nagyon alapvető mozgásérzékelős infrakamerát, ami képes felismerni a közelben lévő tárgyak alakját, távolságát és mozgását - például képes megállapítani, milyen messze van a kezünk is, olyan dolgokat is felismer, mint például hogy kő-papír-ollót mutatunk az ujjainkkal. Mindkét Joy-Con rendelkezik beépített rezgőmotorral, amit a Nintendo elég furán HD Rumble-nek hív, azért, mert szerintük olyan részletes visszajelzéseket képesek adni, amire korábban még nem volt példa.

A Joy-Con kontrollerek

Kapcsolat, háttértár

A Switch alapvetően egy IEEE 802.11ac szabványt támogató Wi-Fi modullal képes csatlakozni az internetre (beépített 4G-s verziót nem jelentettek be), illetve szintén ezzel tudnak a kis konzolok csatlakozni is egymáshoz (legfeljebb nyolcan) egy jó kis helyi multiplayer móka erejéig.

Háttértár tekintetében mindössze 32GB beépített flash alapú tárhely áll rendelkezésre, ami 2017-ben némileg kevésnek tűnik. A játékok viszont egy kis kártyán érkeznek, így ha dobozos címeket vásárolunk, telepítésre nem lesz szükség. Ha mindent online szeretnénk letölteni, akkor vélhetően elég hamar bővítenünk kell majd a háttértárat, amire lehetőségünk is van microSDHC vagy microSDXC kártyákkal.

A Joy-Con karperecek

Fizetős online multiplayer

A Nintendo úgy döntött, hogy az Xbox Live-hoz és a PSN-hez hasonlóan prémium előfizetős szolgáltatásként teszi lehetővé a a különböző online tevékenységeket a Switch-en. Legalábbis az online játékot és a voice chatet egészen biztosan. Ezzel kapcsolatban sokat jelenleg nem tudunk, de az biztos, hogy lesz mit megmagyaráznia a Nintendónak, ugyanis már most akad néhány furcsaság.

Egyrészt az a helyzet, hogy az egész online rendszer nem készül el őszig, így egészen addig ingyenes játszhatunk majd a neten. Ráadásul a hivatalos sajtóközleményből azt lehet kivenni, hogy az online multiplayer leszervezése (például az invite-olás), valamint a hangos és írott chat is egy okostelefonos alkalmazáson keresztül fog működni. A szövegből nem derül ki egyértelműen, hogy kizárólag az alkalmazás használatával tudjuk-e majd mindezt megvalósítani, vagy magáról a Switch-ről is, de azért az még a Nintendótól is meglepő lenne, ha az előbbi valósulna meg.

Ezen kívül még az Xbox Live és a PSN előfizetői havonta viszonylag modern játékokat kapnak ingyen, addig a Switch online szolgáltatásának előfizetőinek emulátoros NES- és SNES-játékokkal kell beérniük. Ráadásul itt sem egyértelmű a sajtóközlemény szövege, ugyanis abból arra lehet következtetni, hogy ezek a játékok nem maradnak a birtokunkban amíg az előfizetésünk tart, hanem pusztán az adott hónapban tolhatjuk őket, majd eltűnnek a konzolunkról.

Továbbá az előfizetők kedvezményeket kapnak majd az online store-ban. Az előfizetés áráról nem esett szó.

A Joy-Con grip

Megjelenés, ár, csomagok, kiegészítők

A Nintendo Switch világszerte egyszerre jelenik meg március 3-án, az Egyesült Államokban 299 dolláros ajánlott fogyasztói áron, ami azt jelenti, hogy mi 299 eurónak megfelelő magyar forintra készülhetünk (viszonyítási alapként ennyibe kerülnek a PS4-es csomagok is).

A konzol kétféle kiadásban válik elérhetővé, mindkettő pontosan ugyanazt tudja, és pontosan ugyanazokat a dolgokat találjuk a dobozban, csak az egyikben mindkét Joy-Con kontroller szürke, a másikban pedig az egyik kék, a másik piros.

A csomagok a következőket tartalmazzák:

- Nintendo Switch konzol

- Dokkoló

- Bal és jobb Joy-Con kontrollerek

- Joy-Con grip

- Joy-Con karpántok

- HDMI kábel

- Hálózati töltő

Külön megvásárolható kiegészítők (egészen vicces árakkal):

- Nintendo Switch Pro Controller - 69,99 dollár

- Egy darab Joy-Con kontroller - 49,99 dollár

- Egy pár Joy-Con kontroller együtt - 79,99 dollár

- Töltővel egybeépített Joy-Con grip - 29,99 dollár

- Dokkoló egység - 89,99 dollár

- Joy-Con Wheel - 14,99 dollár

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére