Shop menü

NINDENTO SWITCH - MINDEN AMIT TUDNI ÉRDEMES

Összegyűjtöttük, mit lehet és érdemes tudni a Nintendo új konzoljáról.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Nindento Switch - minden amit tudni érdemes

A Nintendo a múlt héten bejelentette, hogyan is képzeli el saját jövőjét a konzolpiacon. Megszűnik a dedikált otthoni és hordozható vonal, a vállalat a kettőt egységesíti egyetlen gépben.

Ez természetesen jár hátrányokkal és előnyökkel is: nyilván a Switch így nem lehet olyan erős, mint egy hagyományos otthoni konzol (habár a Nintendo teljesítményben sosem akart versenyezni a többiekkel), cserébe viszont többé a játékfelhozatalt sem kell megosztani két platform között - ez pedig hatalmas előny lehet, hiszen tudjuk, hogy a Nintendo és partnerei mennyire jól teljesítettek a kézikonzolos játékokban eddig.

Hogy ez mennyire fog bejönni a vállalatnak, az még a jövő zenéje, de mindenesetre a múltheti bejelentés óta kiderült számos dolog a masináról, így ezekről most egy nagyobb összefoglaló keretein belül szeretnénk beszámolni, illetve néhány helyen a biztos információk mellett hozzátenni egy-két meg nem erősített pletykát, illetve a saját meglátásainkat.

Galéria megnyitása

Nintendo Switch Dock - játék a tévén

Először is fontos azt leszögezni, hogy a Nintendo különböző képviselői a bejelentés óta több ízben is nyilatkozták, hogy a cég elsősorban otthoni konzolként tekint a Switch-re, és csak másodsorban hordozható gépként. Éppen ezért nagyon fontos szerepet kap a dokkoló egység, amivel a tévére küldhetjük a konzol jelét, azt ugyanakkor a Nintendo továbbra sem erősítette meg (de nem is cáfolta), hogy a dokkoló alapból benne lesz-e a csomagban.

A különböző képek és a bejelentő videó alapján azt tudjuk, hogy a dokkoló egység két USB portot és egy HDMI-kimenetet tartalmaz. Ezen kívül találhatók rajta LED-ek, melyek jelzik a bekapcsolt állapotot, illetve hogy a dokkoló éppen tölti-e a konzolt - merthogy egyébként a tévére közvetítés mellett a töltés a legfontosabb funkciója.

Jelenleg úgy tudjuk, hogy a dokkoló nem tartalmaz semmilyen extra hardveres egységet, így a számítási feladatokat teljesen a hordozható konzol végzi. De erről még nem beszélt hivatalosan a Nintendo.

Galéria megnyitása

Nindento Switch Console - a csomag lelke

Természetesen a Switch köré épülő ökoszisztéma lelke maga a Switch konzol, vagyis a hordozható gép. Ezen található egy fülhallgató csatlakozó (ezt az Apple miatt most már muszáj lesz külön kiemelni), bal felül egy bekapcsoló gomb, mellette a hangerőállításra szolgáló gomb, a hátuljában pedig egy kihajtható kickstand, hogy le tudjuk támasztani.

A bemutató videóból egyértelműen kiderül, hogy a Switch-be kártyákon tehetjük be a játékokat, erre szolgál a Game Card slot. Ezek a kártyák azonban méretben és a csatlakozó kialakításában is különböznek a Nintendo által korábban használt kártyáktól, így a 3DS-es játékok nem lesznek használhatók.

Már csak azért sem, mert a Nintendo megerősítette, hogy a Switch nem lesz visszafelé kompatibilis sem a Wii U-val, sem a 3DS-sel. Szóval a Nintendo ezúttal tényleg nagyot lép, ahogy a konzol neve is mutatja, itt ténylegesen egy váltás következik a cég életében.

Galéria megnyitása

Kijelző és hardver

A konzol előlapjának jelentős részét természetesen a képernyő foglalja el, erről azonban jelenleg szinte semmit nem tudunk. A Nintendo "nagy fényerejű HD kijelzőként" írja le, de ennél többet nem árult el a cég hivatalosan. Mindenesetre a belsős információk már egy ideje 720p-s felbontásról beszélnek, ami ugyan alacsonynak tűnhet napjaink okostelefonjaihoz képest, de a játékokhoz igazából elfogadható egy ekkora kijelzőn.

Azt viszont nem tudjuk, hogy a képernyő érintésérzékeny-e, ezzel kapcsolatban még a pletykák is ellentmondanak egymásnak. A játékoknak tökéletesen kell működnie akkor is, amikor a konzol a dokkolóban van és a tévén nyomulunk, szóval a játékok vélhetően egyébként sem fognak használni érintésérzékeny irányítást, de más alkalmazásokhoz azért jól jöhet. A bemutató videóban mindenesetre nem láthattunk semmilyen érintős interakciót. Ezzel együtt nagyon meglepődnénk, ha az érintős eszközök világában a Switch végül nem ilyen kijelzőt kapna.

A bemutatott videók és képek alapján úgy tűnik, hogy a konzolon nem kap helyet kamera.

Ami a hardvert illeti, egyelőre csak az a biztos, hogy az Nvidia tervezte, és egy testreszabott Tegra egységről van szó, ami a legmodernebb GeForce grafikus architektúrát használja. Az Nvidia nem csak a hardvert tervezte meg és gyártja, de komolyan besegített a szoftveres környezet kialakításába, és az operációs rendszerbe való implementálásba is, ráadásul a vállalat még egy külön NVN API-t is készített. Ezzel kapcsolatban jelenleg nem tudjuk, hogy egy teljes grafikus API-ról van-e szó (tehát olyasmiről, mint a Vulkan, vagy a DirectX 12), vagy csak a Nintendo saját grafikus API-jának kiegészítéséről. Mindenesetre jelenleg az előbbi tűnik valószínűbbnek.

Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy ezúttal a Nintendo nem lesz lemaradva technológiailag. Egyrészt egy ilyen hordozható eszköz tulajdonképpen megkövetel egy 16/14nm-en gyártott Tegra egységet, hiszen a 20nm-es Tegra X1 igazából nem teljesített jól fogyasztás tekintetében (az Nvidia nem is ültetett át más chipet erre a gyártásra), a 22nm-en pedig már túlléptünk. Másrészt pedig az Nvidia ezzel a hardverrel tér vissza a konzolpiacra, így vélhetően a vállalat is bizonyítani akarja, hogy igenis tud modern, versenyképes technológiát szállítani jó áron.

Galéria megnyitása

Kontrollerek

A Nintendo Switch-hez alapból jár majd a két mini-kontroller, melynek a Nintendo hivatalosan a Joy-Con Controller nevet adta. A két kis irányító bármikor leválasztható és visszarakható a Switch konzolra, ráadásul a Nintendo készített egy különálló Joy-Con Grip egységet, amire felcsatlakoztatva a két kis kontrollert egy egészen normális joypadot kapunk - azt viszont egyelőre nem tudjuk, hogy a Grip tartalmaz-e akkumulátorokat.

Mindkét Joy-Con kontrolleren található egy-egy analóg kar, illetve négy-négy gomb (ABXY/UDLR), és mindegyikre kapunk egy vállgombot és egy ravaszt. További gombok tekintetében a jobb oldalin találjuk a Home-ot, míg a baloldalin egy egyelőre ismeretlen funkciójú gomb tartózkodik - korábbi pletykák alapján ezzel érhetjük majd el a közösségi lehetőségeket. Ezen kívül a jobb oldali irányítón van egy plusz, a bal oldalin meg egy mínusz gomb, illetve mindkettőn találhatunk pici kioldókat, amikkel levehetjük őket a konzolról.

Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a két kis Joy-Con támogatja-e a mozgásérzékelést, mindenesetre a videóban bemutatott játékok alapján arra lehet következtetni, hogy talán igen.

Aki mégis egy hagyományos kontrollerre vágyna, azok számára a Nintendo szállítja a Switch Pro Controllert, ami tulajdonképpen teljesen hagyományos felépítésű, a Wii U Pro kontrollerétől első ránézésre annyiban különbözik, hogy az Xbox irányítójához hasonlóan az analóg karokat eltolták egymáshoz képest. Ezen kívül ugyanazok a gombok találhatók rajta, mint a Joy-Con kontrollereken.

Galéria megnyitása

Játékok

A játékok területén is beleütközhetünk néhány furcsaságba. A Nintendo egyelőre azt jelentette be, hogy a The Legend of Zelda: Breath of Wild biztosan megjelenik a Switch-re, de ezen kívül az előzetesben látható volt még egy új Mario-játék és egy Mario Kart. Ezekről viszont már nem beszél a vállalat.

Ami a külsős kiadókat illeti, eddig körülbelül 50-en jelentették be, hogy valamilyen formában támogatni fogják a Switch-et. A bejelentő videóban látható volt a The Elder Scrolls V: Skyrim, valamint az NBA 2K17 is, azonban érdekes módon a különböző újságok megkeresésére válaszolva sem a Bethesda, sem pedig a 2K Sports nem erősítette meg, hogy ezek a játékok tényleg készülnének a konzolra. Valószínűleg nem átverésről van szó, annyi lehet a háttérben, hogy a Nintendo vélhetően egy külön eseményen vagy videóban akarja majd bejelenteni a játékokat, és a külsős partnerek nem beszélhetnek addig semmiről.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére