Shop menü

NINCS TÖBB KÉTSÉG: INDUL A FIZETŐS FACEBOOK ÉS INSTAGRAM, ITT VANNAK AZ ÁRAK

A Meta az Európai Unióban fogja biztosítani az új lehetőséget a felhasználóknak, így a hazai közönség is megteheti majd, hogy fizet a szolgáltatásokért.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Nincs több kétség: Indul a fizetős Facebook és Instagram, itt vannak az árak

Hosszú ideje volt már sokakat érdeklő téma tárgya, hogy a Meta is elindíthatja az előfizetési lehetőséget, annak ellenére, hogy Mark Zuckerberg korábban többször is beszélt arról, hogy ilyenre nem fog sor kerülni. A vállalat nem teljesen önszántából döntött úgy, hogy erre az útra lép, az EU komoly segítséget nyújtott ebben.

Az Európai Unióban az utóbbi időben nagyon sok olyan változás volt, ami egyre nehezebb helyzetbe hozta azokat a vállalatokat, akik reklámokat szolgáltatnak. A Meta pedig a világ második legnagyobb reklámcége a Google után. A Facebookon és az Instagramon megjelenő hirdetések teszik ki a cég több tíz milliárdos bevételének a jelentős részét. De mivel egyre nehezebben tud célzott reklámokat biztosítani, így a bevételek növelése is nehézséget okoz. De az előfizetés erre egy remek megoldást nyújthat.

Az előfizetési lehetőséggel a Meta még nagyobb bevételhez juthat, mintha az emberek ingyenesen, a reklámokat is fogyasztva használnák a platformokat.

Azokon a felületeken, ahol biztosított az előfizetési opció hirdetések nélkül és az ingyenes, reklámokkal megtámogatott használat, rendszerint a havidíjakból származik a nagyobb bevétel. Klasszikus példa erre a Spotify, ahol hiába van kevesebb előfizető, mint ingyenes, reklámokat fogyasztó hallgató, igazából a fizető közönség biztosítja a forgalom jelentős többségét. Szinte biztos, hogy a Metánál is ez lesz a helyzet, persze a két cég természetesen egészen más hirdetési modellt használ.

No, de mennyi az annyi? A Meta egy kalap alatt kelezi az Instagramot és a Facebookot, szóval az a része nem volt valós a korábbi pletykáknak, hogy ezek külön csomagokban futnak majd. A vállalat 10 eurót kér a reklámmentességért cserébe egy hónapra, ha a weben keresztül fizetnek a szolgáltatásokért. Amennyiben azonban ezt mobilról akarják rendezni az emberek, már egy jóval magasabb, 13 eurós összeggel kell számolni. Először az X volt a nagy platformok között, aki ilyen előfizetési rendszert vezetett be, lényegében a Play Áruház az az App Store saját részesedését kompenzálják ilyen formában a cégek.

Galéria megnyitása

Vannak olyanok, akiknek egy fiókhoz több profil is kapcsolódik. Nekik minden extra profilon ingyenesen lesz a további reklámmentes élmény, ez azonban átmeneti. Mint azt megtudhattuk, 2024 március 1-jétől már minden egyes kapcsolódó profilnál lesz felára a hirdetések elkerülésének. Méghozzá nem is kicsi összegről van szó ilyen esetekben, mert havi 6, illetve 8 euró a felár, attól függően, hogy webről vagy mobilról rendezik a számlát a felhasználók.

Ennek a lépésnek köszönhetően a továbbiakban a Meta sokkal egyszerűbben képes lesz megfelelni az új DMA jogszabálynak, valamint a GDPR-nak is. „Tiszteletben tartjuk az elképzeléseket és a célokat, amiket az Európai Unió célul tűzött ki, és azon leszünk, hogy ezeknek megfeleljünk.” – jelentette ki a Meta a beszámolójában. Persze biztosak lehetünk abban, hogy a cég nem volt ilyen vidám, amikor ezt a döntést meg kellett hoznia.

Kiemelte a vállalat, hogy azok, akik nem fizetnek a Facebook-Instagram párosért, ugyanúgy használhatják tovább a szoláltatást, mint ahogy eddig is tették. Semmilyen hatással nem lesz az élményre az, ha valaki nem szeretne fizetni, ez az opció csak előnnyel jár azok számára, akik szeretnék igénybe venni a reklámmentességet, és nem kíváncsiak a célzott hirdetésekre.

Galéria megnyitása

Annyit kell még hozzátenni, hogy előfizetésre csak annak lesz lehetősége, aki elmúlt 18 éves, de a fiatalkorúak számára a cég már egyébként sem mutathat célzott hirdetéseket egy ideje. A gyermekvédelmet is nagyon komolyan veszi az EU, ígyekszik olyan intézkedéseket hozni, amik ezt a célt szolgálják.

A Meta a bejelentés kapcsán kihangsúlyozta, hogy továbbra is a hirdetési üzletágat támogatja elsődlegesen. Persze ezt mindenki más is elmondaná, ha ettől a piactól függne a működése lényegében teljes egészében. Nem szeretné a cég ha hirdetőket veszítene el, márpedig azért van reális veszélye annak, hogy bizonyos hirdetők idővel elbizonytalanodhatnak abban, hogy a Meta a megfelelő partner számukra.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére