A Xiaomi SU7 és a YU7 azonos alapra épült, éppen ezért az utóbbi megalkotása már nem volt olyan nagy kihívás a mérnökök számára. Most viszont arról számolhatunk be, hogy a cég elvileg már egy újabb autót tesztel, ami más padlólemezre fog épülni, óriási méretet fog ölteni, és még belsőégésű motornak is otthont fog adni.
Nagyon komolyan veszi a Xiaomi azt, hogy az autógyártás legyen a vállalat egyik legerősebb részlege a jövőben, és mindent meg is tesz azért, hogy ezen a téren erősítsen. Már van a cégnek két olyan autója, amit egyelőre képtelen a kívánt mennyiségben gyártani, de minden jel szerint ez nem tartja vissza abban, hogy már a következő modellen dolgozzon. Képeink is vannak már arról, hogy milyen formában gondolkodik a vállalat: óriási SUV lesz a Xiaomi következő modellje, és egyelőre lepelben járja az utakat.
A vállalat valószínűleg egy prémium „terepjárót” tervez, amibe minden földi jót megpróbál majd belezsúfolni, kifejezetten a kínai vásárlóközönség igényeit szem elé helyezve. A belső információk szerint az újdonság a „Kunlun” kódnév alatt fut. Talán a YU9 néven fog forgalomba kerülni, de az is lehet, hogy más megnevezést kap majd, miután ez jelentősen el fog térni a SU7 és a YU7 felépítésétől. Hat- vagy hétszemélyes lehet a beltér kialakítása, a hossza pedig a becslések szerint 5,3 méter könyékére tehető.
Valószínűleg nem teljesen elektromos lesz a Kunlun. Korábban már voltak arról pletykák, hogy a Xiaomi járműipari szakemberei dolgoznak egy hatótávnövelős elektromos hajtásláncon (EREV). Egészen eddig ez még nem bukkant fel, de most az a hír járja, hogy a Kunlun építhet a hibrid rendszerre. Állítólag egy 1,5 literes, turbós benzinmotor dolgozhat majd a motorháztető alatt, miközben az első és a hátsó tengelyen is elektromos motorok fognak gondoskodni a hajtásról.
Akár 1500 kilométeres hatótáv elérésére lehet képes a nagytestű jármű, ha kihasználja hatótávnövelőt, anélkül pedig 200 km-t tehet majd meg tisztán elektromosan, a beépített akkumulátorra támaszkodva.
Arról most nem esett szó, hogy mekkora kapacitású akkumulátor kerülhet az 1,5 literes motor mellé, de valószínűleg nem egy apró telepről lesz szó, ha a hatalmas autót képes lesz 200 kilométeren keresztül mozgásban tartani. 800 voltos rendszert fog használni a pletykák szerint, és támogatja majd a kiemelkedő töltési teljesítményt, így akár tisztán elektromosan is aránylag kényelmesen lehet majd vele közlekedni városi közegben.
Némelyik kémfotón jól látszik, hogy az autó tetején előre figyel a LiDAR szenzort is magában foglaló szenzorcsoport, ami például a Xiaomi SU7 és a YU7 esetében is jelen van. Abba tehát biztosak lehetünk, hogy a LiDAR-t nem kívánja elhagyni a cég a jövőben sem. A nagy „bódé” meglehetősen dobozszerű formát kapott, ami a lehető legjobb belső helykihasználást fogja segíteni. Erősen hasonlít az itthon is megvásárolható KIA EV9-re, de a Kunlun elvileg még annál is nagyobb valamelyest.
Arról egyelőre nincs információnk, hogy milyen belteret kell itt elképzelni, de valószínűleg a Xiaomi igyekezni fog olyan fedélzeti rendszerrel előállni, ami párját ritkítja. Már a YU7-ben is vannak érdekes fejlesztések, a Kunlun pedig egy jóval drágább, fentebb pozícionált kocsi lesz, így az ára vadabb technológiai megoldásokat is elbírhat. Az biztos, hogy a cég a HyperOS platformot fogja használni, ami itt már egy következő szintre léphet.
Jelenleg Kínában Li Auto L9 és a Huawei-jel kollaborációban készített Aito M9 hasonló a Xiaomi által tervezett prémium SUV-hoz. Ezek 410-470 ezer jüan körüli árakon futnak, és a Kunlun valószínűleg megpróbál majd valamelyest ezek alá menni – a Xiaomi YU7 csak 253 ezer jüan. Legkorábban 2026-ban kerülhet bevetésre ez a jármű.