A felmérés 45 és 54 év közti résztvevőinek 80%-a egyáltalán nem is hajlandó online vásárolni akkor, ha az adott weboldal semmi jelét nem mutatja annak, hogy bármiféle biztonsági intézkedéseket foganatosítottak volna a kényes adatok védelmében - míg ellenben a fiatalok mindössze 42 százaléka figyel oda ilyesmire.
Kiemelték azt is, hogy tíz britből egy már vált online csalás áldozatává - és e sértettek több, mint harmada még abban sem biztos, hogy egyáltalán hogy is történhetett meg az a bizonyos csalás, aminek szenvedő alanyaivá váltak.
Ennek fényében talán még inkább érthető, miért is olyan fontos a fogyasztói éberség. Figyelemreméltó tény az is, hogy sok csaló az eBay-en és a PayPal-en keresztül húzta csőbe az áldozatait.
Danny Harrison, a CPP egyik szakértője szerint a fő veszély természetesen az online kártyahasználatban rejlik - és ő is kiemelte a fiatalok különösen magas online kockázatvállalási arányát.
Zárszóként felhívta a figyelmet arra, hogy már minimális óvintézkedésekkel is jelentősen javíthatja az ember az adatbiztonságát: így például már azzal is előrébb vagyunk, ha odafigyelünk arra, hogy az adott honlap megjelenít-e egy kis lakat-ikont a böngészőnk jobb fölső sarkában. Ha ugyanis igen, akkor az azt jelzi, hogy egy biztonságos honlapon vagyunk. Ugyanígy, ha az oldal címe nem csak egyszerűen http-vel, hanem HTTPS-el kezdődik, az is azt mutatja, hogy a kártyaadataink biztonságban lesznek.