Nem tudják a játékosok, mennyi munka megy bele a Call of Dutyba

Legalábbis Glen Schofield, a Sledgehammer Games egykori vezetője így gondolja.

Nem tudják a játékosok, mennyi munka megy bele a Call of Dutyba

A Sledgehammer Games egykori vezetőjeként Glen Schofield olyan játékok elkészítésében vett részt, mint a Call of Duty: Modern Warfare 3, az Advanced Warfare és a WW2. Mondhatjuk tehát, hogy van némi tapasztalata a sorozattal kapcsolatban, azonban úgy véli, hogy a játékosok nem igazán tudják, mennyi munka egy részt elkészíteni, és a legtöbben azt hiszik, hogy az Activision stúdiója darálóként szórják ki az új epizódokat.

Mondjuk, hogy pontosan mennyire kemény ez a munka, az annyira nem jön át, mert ezzel kapcsolatban Schofield leginkább a kutatásról beszélt.

"Folyamatosan együtt dolgozunk szakértőkkel, és én például három évig tanulmányoztam a második világháborút, történészekkel együttműködve. Eltöltöttem nyolc napot Európában, ahol egy kisbusszal jártube a helyszíneket, amik aztán bekerültek a játékba, és lőttem mindenféle régi fegyverrel. Ezt mind meg kell csinálni egy új Call of Dutyhoz" - kezdte a mondókáját, ami alapján azért ez nem tűnik olyan nehéznek.

De azért folytatta és hozzá tette, hogy az Advanced Warfare hiába sci-fi ugyan, ott is van azért meló: "Igazi szakértővé kell válni, így itt például Navy SEAL és Delta Force harcosokkal dolgoztunk közösen, hogy megtanuljunk mindenféle taktikát és technikát tőlük, amik aztán bekerültek a játékba. De olyan országok különleges erőitől is tanultunk, mint Anglia, Franciaország, Spanyolország és Olaszország, mert mind benne volt a játékban. Szóval sokat kell tanulni, olvasni, videókat nézni és együttműködni a szakértőkkel".

Schofield beszélt arról, hogy milyen volt az együttműködés a Call of Dutyn dolgozó többi stúdióval, mint az Infinity Ward és a Treyarch.

"Hogy volt-e belsős versengés köztünk? Természetesen volt. Ez furcsa helyzet, mert persze minden stúdiónak drukkoltunk, hiszen azt szerettük volna, hogy minden Call of Duty jól teljesítsen, de persze mindig szerettünk volna magasabb pontszámot elérni és többet eladni. Szóval tulajdonképpen egymást motiváltuk, viszont segítettünk is egymásnak. Ha tudtunk, elkészítettünk néhány pályát, objektumot, járművet és ilyesmiket, amennyiben szükség volt rá. Szóval végső soron egyfajta Call of Duty-testvériségként működtünk, egy csendes versengéssel a háttérben".

Az tény, hogy a Call of Duty manapság elég jól áll. A nagy epizódokról összesen 400 milliót adtak el, és a teljes franchise kapcsán már több mint 27 milliárd dollárt költöttek el a felhasználók. És ugyan Schofield már nem a Sledgehammer része, az idei nagy részt ezúttal a Sledgehammer fejleszti, aminek a pletykák szerint Call of Duty: Vanguard lesz a neve.

Schofield egyébként az általa alapított, Striking Distance nevű új stúdiójával éppen első játékán dolgozik. Ez a The Callisto Protocol, ami egy PUBG-univerzumban játszódó túlélőhorror lesz. Ez pedig megfelelőnek tűnik számára, hiszen Schofield bábáskodott a Dead Space megszületése fölött is.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap