Sokak szerint a videojáték történelem legnagyobb bukásának lehettünk szemtanúi alig két hét leforgása alatt. A történelmi mértékű kudarc természetesen nem a játékosszámon és a cím sikertelenségén múlott, ilyet már sokat láttunk, hanem azokon a számokon, amit veszteségként kellett elkönyvelnie a Sony-nak.
Többféle elmélet van, forrástól függően arra vonatkozóan, hogy mennyibe is került valójában az egy héten belül halálra ítélt Concord, de az általánosan elfogadott összeg már 400 millió dollárra, vagyis kb. 150 447 000 000 Ft-ra rúg. Ez a 150 milliárdos összeg jól reprezentálja a videojáték ipar problémáit: ha a játék tartalmára és minőségére tekintünk, egyértelmű, hogy a végső produkció ennek a töredékéből elkészülhetett volna szakértő kezekben. A több, mint egy órás stáblista azonban mégis azt mutatja, hogy dolgozott rajta annyi ember, ami miatt elfolyt a pénz a projektből.
Sokáig pletyka tárgyát képezte, hogy a Concord free 2 play címként térhet vissza, ezt pedig erősítette az a jelenség is, hogy a Steamen a játék kapott fejlesztői frissítéseket. Bár nem elképzelhetetlen, hogy a Firewalk így próbálta menteni a menthetőt, végül azonban az ítélet megszületett.
A Firewalk Studio egy hosszú X posztban mond búcsút a közösségnek. A bejegyzés szerint a Firewalk célja mindig is az volt, hogy a nagyobb közösség számára is elérhetővé tegyék a multiplayer játékok szeretetét.
Bár a bejegyzés igyekszik a pozitív dolgokról megemlékezni, a válasz kommentek nagy része szarkasztikus hangvétellel reagál rá.
A Sony a közleményében azt írja, hogy több hónapot töltöttek azzal, hogy felmérjék a lehetőségeiket. Szeretnék megköszönni a Firewalknak a munkáját, a kreatív energiáikat és természetesen az odaadásukat. A Concord stúdióját, a Firewalkot bezárják, de tapasztalatokból tanulni fognak, így a jövőben fejlődni fognak abban, hogyan tudnak majd növekedni az élő szolgáltatásos játékok piacán.
A Sony tehát ezek után sem kíván felhagyni az élő szolgáltatás címek üldözésével, akkor sem, ha ez amúgy a PlayStation identitását veszélyezteti. A Sony a játékosok részéről régóta úgy ismert, mint a történet szerető játékosok legjobb konzolja, az élő szolgáltatású címekkel viszont telített a piac, így sokak szerint a Sony tévúton jár, amikor a saját Fortnite-jukat kergetik.