Shop menü

NEM NÉZ KI JÓL A HALO: INFINITE, DE LEGALÁBB 4K-BAN ÉS 60FPS-SEL FUT

Furcsára sikerült a bemutató, de a készítők az első rész hangulatát szeretnék megidézni.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Nem néz ki jól a Halo: Infinite, de legalább 4K-ban és 60fps-sel fut

Hosszú évek várakozása után a Microsoft és a fejlesztő 343 Industries végre megmutatta az első játékmenet-felvételt a Halo Infinite-ből. Ezt a Halo jövőjének szánják, és amennyire a kicsit halványan nyilatkozó stúdióvezető szavaiból ki lehet venni, tulajdonképpen egyfajta platformnak készül, amire aztán évekig tudnak építkezni, ahelyett, hogy mindig új részeket hoznának ki.

Mielőtt azonban belevágunk abba, hogy mi a probléma a grafikával (ami tegyük hozzá, részben szubjektív), tekintsük át mindazt, amit a bemutató óta megtudtunk.

Először is, már onnan egyértelmű, hogy a 343 Industries az első Halo-hangulatát szeretné megidézni, ahogy az egész bemutató elkezdődik. Leszállunk egy nagyon hasonló Halo-gyűrűn, mint az első részben, és ugyanaz a látvány fogad minket a háttérben felfelé ívelő tájjal. A készítők szerint a bejárható terület többszöröse annak, mint az előző két Halo-játék összeadva, és nagyon úgy tűnik, hogy félig-meddig legalábbis open-world lesz az anyag.

Megerősítést nyert az is, hogy a Halo Infinite egy- és többjátékos módban is 4K-ban és 60fps-sel fut majd Xbox Series X-en.

A játék kreatív igazgatója, Paul Crocker úgy fogalmazott, hogy ez egyfajta "szellemi rebootja" a sorozatnak, melynek keretében vissza akarnak térni a gyökerekhez. Ennek megfelelően jelen lesz a Halo két legalapvetőbb eleme: a kooperatív játék és az osztott képernyő, ami sajnos a legutolsó részből kimaradt. 

Galéria megnyitása

Valami nem stimmel a grafikával

Habár a Halo sosem kifejezetten a grafikájával hódított, sokkal inkább a művészeti színvonalával, valami egyszerűen nem áll össze a Halo Infinite esetében. Még a kiadott hivatalos screenshotok (amiket elszórtunk ebben a cikkben) is elég bénán mutatnak, pedig ezeket nyilván elég sok embernek kell jóváhagynia, hogy kikerülhessenek, ha pedig a játékmenet-felvétel bizonyos részleteit nézzük, akkor sem valami jó a helyzet.

Mozgás közben nagyjából minden rendben van, de egyáltalán nem érződik új generációsnak a Halo Infinite, semmi olyat nem mutat, amiről egyértelművé válna, hogy ez egy 12 teraflopsos erőművön megy (egyébként azóta kiderült, hogy PC-ről futott). Ez persze betudható annak is, hogy a játékot kiadják a mezei Xbox One-ra is, ahova nagyjából stimmelne is ez a látvány, de azért abban reménykedünk, az új generációs (és PC-s) változat esetében valami ütősebbet kapunk.

Galéria megnyitása

Mégis mik azok a fák és falak a háttérben? Melyik konzolgeneráció ez? De a kérdést nagyjából az egész képre feltehetnénk.

Emiatt pedig nagyon sokan felszólaltak az interneten, tele vannak vele a különböző játékoldalak és fórumok, és mindenki próbálja megfejteni, mi az, ami nem stimmel. És valahol mindenki arra lyukad ki, hogy egyszerűen a művészeti stílust nem sikerült eltalálni. A Halo sosem törekedett a realizmusra, mindig is egy kicsit eltúlzott és színes volt, amivel semmi gond nincs, de itt valahogy minden rosszul eltúlzott, rosszul színezett, rosszul kiemelt, és valahogy semminek nincs mélysége, mintha a dolgok nem illeszkednének megfelelően a világba.

Ott van például a felvételből az a jelenet, amikor a játékos elér egy hatalmas citadelláig, és felnéz rá. Ott valószínűleg el kellene ájulnunk a látványtól, de az egész olyan... teljesen semmilyen, nincs benne fantázia, semmi érdekesség. Mindez azért különösen furcsa és fájó, mert a művészeti igazgató Nicolas Bouvier, alias Sparth, egy igazi iparági legenda. 1996 óta dolgozik játékokon, olyan címekben volt benne a keze, mint az Alone in the Dark, a Cold Fear, a Prince of Persia - Warrior Within, az Assassin's Creed és a Rage. 

Galéria megnyitása

Xbox 360 nagyobb felbontással és élsimítással?

Ennek ellenére a Halo Infinite úgy néz ki, és annyira próbál nosztalgiázni, hogy a végeredmény körülbelül olyan, mintha egy csapat rajongó a szabad idejében fogta volna az eredeti Xboxra megjelent első Halo-t, és különböző modokkal feltuningolva kiadott volna egy folytatást.

Valahogy azt lehet érezni, hogy a 343 Industries technológiailag ugyan a csúcson van, a Bungie alatt például mindig csak 30fps-sel futottak a Halo-játékok, de egyszerűen nem tudják elérni azt a művészi színvonalat, mint elődeik. Érdemes például megnézni ezt a sceenshotot:

Galéria megnyitása

Valószínűleg ennek is nagyon impresszív látványt kellene nyújtania, és tény ugyan, hogy visszaidézi az első Halo hangulatát, de ma már ebben semmi extra, nincsen, sőt. És akkor ezt követően érdemes megnézni azt, hogy a Bungie milyen elképesztő művészeti színvonalat tud produkálni a mai napig a Destinyvel, ami ugyan technológiailag közel sem egy kiemelkedő játék, számomra mégis az egyik legjobban kinéző anyag, amit ebben a generációban láttam.

Persze, korai még elítélni ez alapján a Halo Infinite-et. A játékmenete már a rövid bemutató alapján is egészen királynak tűnik, és csak remélhetjük, hogy végleges verzió grafikailag is jobban teljesít majd, legalább egy jó PC-n és Xbox Series X-en. Mert jelen állás szerint számomra hihetetlen, hogy a világ egyik legnagyobb first party fejlesztőstúdiója, az elképesztő mennyiségű iparági veteránból álló 343 Industries ennyit tudott hozni egy olyan költségvetésből, ami a hírek szerint közelíti az 500 millió dollárt, és ezzel ott van minden idők legdrágább játékai között.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére