Shop menü

NEM MINDEN RÉGI JÁTÉK FUT MAJD AZ INTEL ALDER LAKE PROCESSZORAIN

A probléma az, hogy a különböző DRM middleware-ek nincsenek felkészítve a hibrid processzorok, és így az Alder Lake modellek támogatására sem.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Nem minden régi játék fut majd az Intel Alder Lake processzorain

Az Intel Alder Lake-S processzorai, amelyek hibrid felépítéssel rendelkeznek, vagyis energiahatékonyságra és magas teljesítményre hangolt processzormagokat egyaránt tartalmaznak, várhatóan 2021. október 28-án mutatkoznak be hivatalosan, igaz, a rajt csak formális lesz, mert ténylegesen 2021. november 4-től kezdve találkozhatunk velük kereskedelmi forgalomban. Az új processzorokat már nagyon várja a piac, ám nincs kizárva, hogy egyes gamerek számára okoznak majd kellemetlen perceket, ha egy régebbi, digitális tartalomvédelemmel ellátott játékot próbálnak majd velük futtatni.

Nemrégiben derült ki az Intel fejlesztőknek szánt dokumentumaiból, hogy a DRM technológiával ellátott játékok esetében nem lesz minden esetben zökkenőmentes az új processzorokra történő átállás, ugyanis az adott DRM middleware-nek támogatnia kell a hibrid processzor-architektúrákat, valamint ezen belül az Alder Lake processzorokat is ahhoz, hogy a játék működése biztosított legyen. Ennek érdekében az adott DRM platformnak támogatnia kell az új processzorokat, ezt a támogatást pedig az egyes játékok esetében is implementálni kell ahhoz, hogy a futtatás zökkenőmentes legyen.

Az Intel fejlesztőcsapata természetesen már együttműködésbe lépett a piacvezető DRM fejlesztőkkel, mind például a Denuvo szakembereivel annak érdekében, hogy a szoftver a kellő támogatással felvértezve tökéletesen futhasson az Alder Lake processzorokkal szerelt rendszereken is.

Az „AAA” kategóriájú címek döntő többsége használ valamiféle DRM implementációt annak érdekében, hogy a szoftverkalózkodást minél inkább megnehezítsék, igaz, ellehetetleníteni többnyire így sem tudják, hiszen a kalózok szinte mindig találnak megoldást a védelem megkerülésére. Noha az Intel csak a Denuvót említette, de jó eséllyel a többi hasonló platformnak is szüksége lesz majd frissítésre ahhoz, hogy az új processzorokkal működjenek. Egyes játékok, mint például az Assassin's Creed Origins, többszintű védelemmel rendelkeznek, így ezekhez várhatóan több frissítés is érkezik majd. Nem is ezzel van a probléma, hanem inkább azokkal a több éves játékokkal, amelyek jó eséllyel már nem kapnak többé frissítést, ezek ugyanis az Alder Lake platformokon nem futnak majd.

Egyes játékfejlesztők idővel eltávolíthatják a DRM védelmet az adott címből, ám ez a gyakorlat nem általános, így nem lehet rá alapozni. Esetenként DRM-mentes verzió is megjelenik a régebbi játékokból, amelyek különböző platformokon keresztül szerezhetőek be – ilyen például a GoG –, de ez a gyakorlat sem általános. Nincs kizárva, hogy egyes játékoknál vagy egy régebbi processzorral felszerelt második rendszerre lesz szükség a zavartalan játékhoz, vagy éppen egyéb kreatív – nem túl legális – módszereket kell alkalmazniuk a rajongóknak. Idővel kiderül.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére