Nem készít kisebb játékokat a Ubisoft

Mármint kisebb open-world játékokat. Szerintük ez így mindenkinek jobb.

Nem készít kisebb játékokat a Ubisoft

Habár manapság egyre több stúdió készít nyitott világú játékokat, azért azt bátran mondhatjuk, hogy a műfaj összeforrt a Ubisoft nevével, a kiadó sorra pumpálja ki az elképesztő méretű anyagokat. Ezek a játékok sosem voltak kicsik, de a Ubisoft láthatóan egyre ambiciózusabb.

Ott van például az öt évvel ezelőtti Assassin's Creed Unity, ami Párizs városát adta oda játszótérnek, és sok mindent lehet rá mondani, de azt éppen nem, hogy kicsi lett volna. Azonban az Assassin's Creed Odyssey már a teljes ókori Hellászt hozta el, mindenféle szigettel együtt. Míg az előbbit nagyjából 15 óra alatt végig lehet vinni, addig az utóbbival átlagosan 60 órás töltenek el a játékosok.

És a sornak ugyebár nincs vége: érkezik a Ghost Recon Breakpoint, a Gods & Monsters és a Watch Dogs Legion, meg persze a Far Cry-sorozat sem ér véget vélhetően.

A Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot elmondta, hogy marad ez a trend, és nem terveznek visszatérni a "kisebb" open-world játékokhoz: "Az a célunk, hogy egy olyan méretű játékon belül, mint az Odyssey, legyen több kisebb Unity. Így tehát adottak egy játékon belül a rövidebb és a hosszabb történetek is. Az élmény megtöbbszöröződik".

Az egyre nagyobb világgal, egyre több tartalommal persze a költségek is emelkednek. Habár mind a Unity-n, mint az Odyssey-n tíz stúdió dolgozott, az utóbbi valójában sokkal több munkaerőt és így költséget vonzott magával. Ezzel párhuzamosan viszont a játékok árai nem emelkedtek, így felmerül a kérdés: megéri?

Guillemot szerint igen: "Azért fenntartható a rendszer, mert egyre növekszik a játékostábor. Az utóbbi években egyértelműen azt láttuk, hogy egyre többen veszik a játékainkat, és egyre több piac nyílik meg számunkra. Ráadásul a játékok tovább élnek, mint korábban, szóval hosszabb idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy megtérüljön a befektetés".

Utóbbival Guillemot nyilván arra utal, hogy egy-egy játékhoz sokkal több kiegészítő, DLC készülhet, valamint az in-game vásárlásokkal is folyamatosan biztosítható a bevétel - márpedig a Ubisoftnak lassan már nincs olyan játéka, amiben valamilyen módon ne költhetnénk valós pénzt in-game holmikra.

A vezérigazgató szerint az Assassin's Creed Odyssey átlagosan 60 órás játékideje egyértelműen jelzi, hogy a vásárlóknak is jobban megéri, hiszen a pénzükért sokkal több időt tudnak szórakozni mint korábban. Az in-game vásárlások, kiegészítők pedig megteremtik annak hátterét, hogy a csapataik ne hagyják magukra a játékokat a megjelenésük után, hanem folyamatosan tudják bővíteni azokat.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap