Shop menü

NEM GYÁRT TÖBB BLU-RAY LEJÁTSZÓT AZ LG, LEZÁRULT EGY KORSZAK

A vállalat utolsó két Blu-ray lejátszója már csak addig lesz jelen kereskedelmi forgalomban, amíg a raktárkészletek kitartanak.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Nem gyárt több Blu-ray lejátszót az LG, lezárult egy korszak

A Blu-ray szabvány mögül egyre inkább hátrálnak ki a gyártók, a Sony és a Samsung már korábban befejezte a Blu-ray típusú optikai adathordozók termelését, ugyanis szerintük már nem éri meg ezekkel foglalkozni, annyira csekély kereslet mutatkozik a konzumerpiacon a valaha szebb napokat is látott adattároló technológia iránt.

A Blu-ray iparág a napokban egy újabb szereplőt veszített el, ugyanis a FlatpanelsHD beszámolója szerint az LG vezetése úgy döntött, a vállalat legfrissebb Blu-ray lejátszóinak gyártását is megszüntetik, ennek köszönhetően az UBK80-as és az UBK90-es modellek nyugdíjba vonulnak. A szóban forgó Blu-ray lejátszók persze nem azonnal tűnnek el a boltok virtuális és fizikai kínálatából: ameddig a raktárkészletek még kitartanak, lecsaphatunk egy-egy modellre, ám az sajnos nem világos, mekkora raktárkészletről van szó, így érdemes hamar meghozni a döntést.

Az LG döntése igazából csalódást okozhat a Blu-ray rajongók számára, ugyanakkor a piac állapotát elnézve abszolút nem nevezhető sem meglepőnek, sem pedig logikátlannak, hiszen egy hanyatló piaci szegmensről van szó, ahova nem igazán érkeznek új termékek, hiszen a csekély kereslet miatt nem érdemes termék- és adathordozó-fejlesztésbe ölni a dollármilliókat, ha azokat belátható időn belül nem sikerül sokszoros profittá kovácsolni.

A fentebb említett utolsó LG Blu-ray lejátszók, amelyek a gyártó legfrissebb termékeinek tekinthetőek az adott kategórián belül, közel hat esztendővel ezelőtt, 2018 folyamán jelentek meg, azaz régóta piacon vannak, de már nem sokáig. Most már csak a Panasonic tartja a frontot, ám az egyelőre kérdéses, mikor döntenek úgy annál a vállalatnál is, hogy ideje nyugdíjazni a Blu-ray iparághoz kapcsolódó termékkínálatot – valószínűleg rövidesen, látva a többi szereplő reakcióit.

A felhasználói tartalomfogyasztási szokások az elmúlt években, illetve évtizedben gyökeresen megváltoztak, ahogy a különböző streaming platformok megjelentek: ezek mind filmek, mind pedig zenék terén kielégítik a nagy átlag igényeit. A hajdan népszerű CD és DVD lemezek, illetve a Blu-ray korongok felett is eljárt az idő, ami egyrészt kényelmesebb tartalomfogyasztást tesz lehetővé, ugyanakkor megvannak a maga kényelmetlenségei is, mint ahogy a fizikai adathordozóknak is.

A fizikai adathordozók ugyan sérülhetnek és helyet igényelnek, cserébe internetkapcsolat nélkül is kéznél vannak, illetve az sem fordulhat velük kapcsolatban, hogy a tartalomgyártó egyszer csak visszaveszi őket. Az online tartalmak esetében a kényelem és az igény szerinti rendelkezésre állás sokak számára pozitívum, mint ahogy az is, hogy az így fogyasztott tartalmak nem foglalnak közvetlenül helyet, cserébe viszont bármikor visszavonhatóak és elvehetőek, hiszen az előfizetés és a vásárlás csak egy licenc, ami használati-jogot jelent, nem szerzünk tulajdonjogot.

Az online tartalmak visszavonásából korábban már volt felzúdulás az előfizetők és vásárlók részéről, például akkor, amikor a Sony eltávolította a Discovery tartalmakat a felhasználók könyvtáraiból, pedig olyan tartalmakról volt szó, amelyeket megvásároltak. A nagy népharag láttán a döntést visszavonták és a tartalmak újra elérhetővé váltak. Hasonló eset a Ubisoft háza táján is volt már, a vállalat a The Crew című játékot vonta vissza, elérhetetlenné téve azt a vásárlók számára, pedig rendelkezésre állt egyszemélyes játékmód is, amit a felhasználók továbbra is élvezhettek volna. Ez is azt mutatja, mennyire törékeny dolog a digitális tartalmak felett szerzett „tulajdonjog”, ami igazából csak egy bérlet, ami idővel megszűnhet.

A Blu-ray piacra visszatérve, az LG dél-koreai részlegének vezetése azt állítólag nem jelentette ki kerek perec, hogy a Blu-ray piacnak teljesen hátat fordítanak, vagyis elméleti szinten van lehetőség arra, hogy később, ha a kereslet indokolja, újra előrukkoljanak friss termékekkel, igaz, erre nagyon kicsi az esély, de azért nem teljesen nulla.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére