A Valve legendás írója, Marc Laidlaw pár hónapja távozott a stúdiótól, most pedig egy interjú keretein belül árult el néhány részletet. Először is azt, hogy amikor oda került, a Valve-nak tulajdonképpen fogalma sem volt arról, hogyan készítsen történetet egy FPS-hez. Laidlaw ezért érkezett a csapatba, és régi, de bevált trükkökkel érte el, hogy a Half-Life első részében úgy lehessen érezni, mintha egy mély sztori lenne mögötte, de az mégsem tolakodik előre - tulajdonképpen az FPS-nézet sajátosságait és a pályatervezést használta ki arra, hogy a történetet kommunikálja a játékos irányába.
Ezután a Half-Life 2-ben már bátrabbak voltak, azonban elmondta, hogy sem a soha el nem készült Episode 3, sem pedig a Half-Life 3 nem végződött volna egyértelmű lezárással. Az Episode 3 sztorijára már voltak ötletei, azt viszont ő is egyértelművé tette, hogy nem tud róla, hogy a Half-Life 3 valaha készült volna.
Mindenesetre a történettel kapcsolatban úgy gondolkodott, hogy egy legalább akkora váltást szeretett volna, mint amekkorát az első és a második rész között láttunk - gyakorlatilag egy jó nagy reset gombot nyomott volna, és csak a Half-Life 2-ben nyitva maradt szálakat varrta volna el. A sztorit semmiképp nem zárta volna le, mint ahogy Gordon Freeman karakterének sem lett volna vége, ugyanis később már át akarta volna adni az írás felelősségét egy újabb generációnak, és teljesen nyitva szeretett volna hagyni mindent, hogy az őt váltó író szabadon garázdálkodhasson, ne legyen megkötve a keze.
Tehát valószínűleg kaptunk volna egy jó nagy cliffhangert, hogy aztán ismét az örökkévalóságig várjunk a soha el nem készülő negyedik részre.