Shop menü

NEM AZ ELECTRONIC ARTS LŐTTE LE A TITANFALL 3 FEJLESZTÉSÉT, HANEM MAGUK A KÉSZÍTŐK

Ráadásul erről fél évig nem is tájékoztatták a kiadót.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Nem az Electronic Arts lőtte le a Titanfall 3 fejlesztését, hanem maguk a készítők

Habár a Titanfall 2 egy kiváló játék volt, végül nem lett kifejezetten sikeres. Ezzel együtt az Electronic Arts bízott a Respawn csapatában és a Titanfall márkában, így rögtön az előző rész befejezése után neki is láttak a harmadik epizódnak. Aztán az egészet mégis a kukába dobták, de nem úgy, ahogy azt elsőre gondolnánk.

Erről Mohammad Alavi, a Titanfall 2 egyik vezető dizájnere mesélt, aki elmondta, hogy a Respawn körülbelül 10 hónapot dolgozott a Titanfall 3-on, és már volt belőle működő verzió. A problémát az jelentette, hogy a multiplayerért felelős csapat nem nagyon tudta kitalálni mihez is kezdjenek. Alavi szerint a probléma az volt, hogy akik kipróbálták a Titanfall 2 többjátékos részét, azoknak nagyon tetszett, de ez összességében viszonylag kevés ember volt.

A másik kritika, hogy ez a fajta multiplayer az embereknek egyszerűen túl pörgős, hamar kiégnek benne, és nem tartja meg évekig a játékostábort.

Alavi szerint a PlayerUnknown's Battlegrounds megjelenése komoly hatással volt a Respawnra. Ez ihlette őket, hogy gyorsan összedobják a saját battle royale stílusú pályájukat, amikbe beledobálták a Titanfall 3-hoz elképzelt karakterosztályokat. Ezt követően péntekenként, munkaidő után külön "teszteléseket" végeztek, és úgy látták, hogy a battle royale mód mindenkit nagyon foglalkoztat, a hagyományos multiplayer pedig szinte senkit.

Alavi szerint ez egy érdekes időszak volt. Megbízták a történet megtervezésével, és amikor a Respawn narratíváért felelős vezetőjével, Manny Hagopiannal kitalálták az egész narratívát, és erről egy részletes prezentációt adtak a csapatnak, jött a karácsonyi szünet. Amikor erről visszatértek, már az egész csapat arról beszélt, hogy a Titanfall 3-at ebben a formában lehet, hogy inkább hagyni kéne, és teljesen a battle royale-t kéne előtérbe helyezni.

Alavi szerint döntés előtt álltak: vagy befejezik a Titanfall 3-at, ami olyan lett volna, mint az elődje, csak jobb, vagy megcsinálják a battle royale-t, amiben viszont elképesztő lehetőségeket láttak.

Alavi szerint a megfelelő döntést hozták, azonban még ők sem voltak biztosak benne, mert több mint 6 hónapig egyáltalán nem szóltak a változásról az Electronic Artsnak. Csak akkor számoltak be a helyzetről, amikor már volt egy játszható prototípusuk. Alavi maga ugyan nem volt ott a találkozón, amikor végül a kiadót tájékoztatta a Respawn-vezér Vince Zampella és a Titanfall producere, Drew McCoy, de mondani sem kell, az Electronic Arts nem volt elragadtatva.

Ez nem is csoda, hiszen a Titanfall-sorozatért vették meg a Respawnt. Egy 60 dolláros dobozos játékra számítottak, ehelyett pedig Zampelláék eléjük álltak egy teljesen más nevű, ingyenesen játszható multiplayer játékkal. A többi persze már történelem: a végtermék az Apex Legends, ami hatalmas sikert aratott és azóta is nagyon népszerű.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére