Négymagos ARM processzor, új PowerVR GPU

A Marvell illetékesei komoly terveket szövögetnek, amelyek megvalósításával az Nvidia Tegrájának és a Qualcomm Snapdragon chipjének kívánnak majd konkurenciát állítani. A gyártó első lépése egy négymagos ARM processzor megépítése, amelyből a jelek szerint már rendelkezésre állnak tesztpéldányok is.

Négymagos ARM processzor, új PowerVR GPU

A Marvell illetékesei komoly terveket szövögetnek, amelyek megvalósításával az Nvidia Tegrájának és a Qualcomm Snapdragon chipjének kívánnak majd konkurenciát állítani. A gyártó első lépése egy négymagos ARM processzor megépítése, amelyből a jelek szerint már rendelkezésre állnak tesztpéldányok is.

Galéria megnyitása
A piacon kétmagos ARM megoldásokkal már találkozhattunk, például az Nvidia frissen bejelentett Tegra 2-es SoC megoldásában is kétmagos Cortex-A9-es ARM processzor teljesít szolgálatot, de négymagos egységek eddig nem igazán készültek. Az újdonság, amelynek kódnevét egyelőre titkolja a gyártó, ugyanarra az architektúrára épül, mint az ARMADA 500-as és 600-as sorozatú egységek. A négymagos ARM szörnyeteg magjai egyenként 1 GHz-es órajelen képesek üzemelni és rendkívül nagy lehetőségeket kínálnak a piac számára mind a szórakoztatóelektronikai piacon, mind pedig a játékosoknak szánt mobil készülékek piacán.

A Marvell bejelentése arra sajnos nem tér ki, hogy a négymagos processzor hivatalos megjelenése pontosan mikor várható, illetve mikor láthatjuk az első olyan készülékeket, amelyek az új processzor köré épülnek.

[bold]

Az Imagination Technologies sem tétlenkedik

[/bold]

Galéria megnyitása
A gyártó, amelyben mellesleg az Apple is rendelkezik némi tulajdonrésszel a korábban megvásárolt részvényeknek köszönhetően, most bejelentette legfrissebb PowerVR sorozatú grafikus magját, amelyet beágyazott rendszerekben, SoC részeként fognak majd felhasználni. A PowerVR SGX545-ös típusjelzéssel ellátott újdonság a piac első olyan beágyazott rendszerekbe szánt grafikus magja, amely DirectX 10.1-es támogatást kínál. Az új megoldás geometriai teljesítménye másodpercenként 40 millió poligon feldolgozására ad módot, a pixelkitöltési sebesség pedig 1 Gpixel/s-os értéket képvisel 200 MHz-es magórajel esetén. Az új grafikus mag a DirectX 10.1 mellett OpenGL ES 2.x, OpenGL 3.x, OpenVG 1.x és OpenCL 1.x támogatást is kínál.

Az új magra már igényelhetőek a licencek, részletesebb technikai információk pedig itt találhatóak.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap