Korábban már többször is lehetett olyan híreket hallani, hogy az Apple saját járművet fejleszthet, de legalább annyi cáfolatot is hallottunk már erre, mint amennyi alkalommal a pletyka felütötte a fejét. És most a Reuters számolt be arról, hogy állítólag kettő fejlesztővel is sikerült beszélnie, akik tisztában vannak a tervekkel a cégen belül.
A Project Titan keretében dolgoznak az emberek az Apple autóján, amiről legutóbb akkor kaptunk hírt, mikor több mint 190 embert elbocsájtottak belőle. A Project Titan még 2014-ben indult, és miután évekig nem tudtak elérni semmilyen áttörést, az Apple új vezető kezébe adta a fejlesztést 2018-ben. Doug Field lépett az élre, aki a Teslánál is dolgozott korábban, és ma már az ő keze alatt folyik a fejlesztés.
Egy ember, aki a Project Titan keretében dolgozott az Apple-nél, azt mondta, hogy ha van olyan vállalat ezen a világon, akinek van házon belül megfelelő kapacitása ahhoz, hogy létre tudjon hozni egy ilyen terméket, akkor az valószínűleg az Apple. Majd hozzátette, hogy ez viszont nem egy mobiltelefon. Utalva ezzel arra, hogy merőben más vizekre kellett a cupertinói alakulatnak eveznie, ahol olyan nehézségekkel találta magát szemben, amikhez hasonlóakat sem látott korábban.
Egy jármű gyártását nem lehet olyan egyszerűen megoldani, mint egy mobiltelefonét vagy más fogyasztói eszközét. Ebben az esetben egy nagyon komoly beszállítói láncot kell menedzselni, amivel az Apple-nek igazából nincs komoly tapasztalata. Itt nincsenek olyan partnerek, mint például az okostelefonok terén, ahol igazából a teljes összeszerelést meg tudják oldani külsősök. És az Apple állítólag ezért nem tudott eddig maradandót felmutatni a Project Titan keretében, de a fejlesztés továbbra is folyamatban van, csak lassan halad.
A Reuters arról számolt be, hogy a szóban forgó jármű autonóm közlekedésre lesz felkészítve, szóval támogatja majd az önvezetést egészen magas szinten. Állítólag a LiDAR használatának nagyon fontos szerepet szán az Apple, ami egyébként már az aktuális iPhone generációban és az iPad Próban is megtalálható. A LiDAR révén tényleg nagyon izgalmas módon lehet „látással” felszerelni a járműveket, viszont ezen a ponton megjegyeznénk, hogy igazából a Tesla például pont nem a LiDAR-ban, hanem a fejlett kamerakezelésben látja az önvezetés jövőjét.
Az Apple többféle szenzort igyekszik majd kombinálni a járművek esetében, ami nem meglepő, ugyanis lényegében minden más gyártó is így jár el. Különböző módon érzékelő kamerák, radaros egységek és más érzékelők dolgoznak össze ma már szinte minden olyan járműben, amiben egy minimum kettesszintű „önvezetés” van. A szenzoroknak egy részét az Apple házon belül alkothatja majd meg, de lesznek olyanok is, amiket beszállítóktól vár.
És a másik fontos információ, hogy egy teljesen új akkumulátortechnológiát fog használni a jármű, amire most „monocell” néven utaltak. Elvileg egy olyan felépítéssel rendelkező telep lesz ez, ami kisebb helyet foglal majd el, és a megszokottól eltérő kémiai dizájnt fog használni. És fontos, hogy az új akkumulátorral hosszabb hatótávolságot lehet majd elérni. (Állítólag az LFP (lítium-vas-foszfát) technológia iránt érdeklődik az Apple, ami azért teljesen új megoldásnak nem nevezhető.)
A Reuters beszámolója szerint az Apple szeretné, ha a projekt megvalósítása nem tartana túlzottan sokáig. Már 2024-re szeretne kész terméket összehozni, ami ebben az ágazatban villámgyorsnak számít. Bár a jelek szerint igazából túl nagy kockázatot nem is akar vállalni az Apple. Az újság próbálta felvenni a kapcsolatot a cupertinóiakkal, de természetesen nem kívánták kommentálni az értesüléseket.